Spring naar bijdragen

Fusible Link


charlie
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een bedrijf welke fusible links leverd in Nederland.

Wet jij waar deze dingen te krijgen zijn, of een andere oplossing om deze kabel te overbruggen?

Voor welke kabel wil je zo iets hebben.

Zend even een fototje.

Graag waarde in Amp...en waarvoor hij was...

Dan kan ik kijken of tips geven...

Mazzel prettige kerstdag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een fusible link is een stukje draad dat als zekering dienst doet. Vaak zijn het "hoofdzekeringen" en bij nieuwere Jeep's ( vanaf ± '90 ) zijn ze niet meer gebruikt. In plaats daarvan kwam er het Power Distibution Center, waar tevens de tot dan overal in de kabelboom "zwevende" relais een plaatsje vonden.

Die links hebben verschillen waarden: De kleur van het draadje geeft de waarde aan.

8852DG18.gif

Je kunt natuurlijk ook gewoon een "aftermarket" zekeringkastje kopen. Daarmee vervang je dan meteen alle links én, als je en één met een paar extra zekeringplaatsen neemt, kun je meteen de zwevende zekeringen voor vérstralers, mistlampen, radio, enz. een mooi plaatsje geven!

fuseblocks_anod1_400.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook zijn dat er 1 bij de accu zit.

Misschien bedoeld hij die.

Ik weet waar hij mee bezig is geweest. (nieuwe kabels plaatsen voor de lier)

Ik zou als het meerdere van die draadjes zijn, lekker alles vervangen zoals 87wrangler zegt.

Als er dan een probleem is dan kan je makelijk vervangen.

Ik zou nooit overbruggen of een hogere waarde erin plaatsen, zonder te weten wat de oorzaak was waarom hij stuk ging.

Zekeringen gaan niet voor niets stuk!!!!!

Het is een bescherming voor apparatuur c.q. (brandgevaar) door een te hoge stoom met als gevolg kortsluiting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, het is met kortsluiting stuk gegaan. De sluiting is ondertussen verholpen nu moet er alleen nog een nieuwe link gemaakt worden.

Het betreft link van Solenoid (direct na de accu) naar de dynamo toe. Het is een rode link dus volgens tabellen zou dat een 14 ga moeten zijn.

Overigens zit er in de auto al een zekeringen kastje, er wordt ook afgeraden om de links in de auto (bij dash) te gebruiken omdat er rook ontstaat als ze kapot springen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens zit er in de auto al een zekeringen kastje,

Ja, dat weet ik...

Maar er zit geen PDC in jouw CJ! En dat is als het ware een "hoofdzekeringkast". Door nu bij de accu een extra zekeringkastje i.p.v. de "fuseble links" te plaatsen, ben je in het vervolg wat flexibeler. Je kunt dan gemakkelijk een deel van de elektrische installatie spanningsloos maken, en bij een kortsluiting kun je eenvoudig de zekering vervangen.

Door een kastje met een paar reserve zekeringplaatsen aan te schaffen, kun je daar meteen de zekeringen voor mistlampen, CB, radio, enzovoort in kwijt! Wel zo netjes én overzichtelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...