Spring naar bijdragen

Kop Van 4.0 Op Een 4.2


Blue4.2
 Share

Recommended Posts

Zie nog wel is op Sites uit de states dat de cilinderkop van een 4.2l vervangen hebben door een kop van een 4.0l.

Zou dat enig verschil maken???

Wat je wel is ziet dat men swapt op een 4.0 Low Output. Om toch de extra'tjes van HO te hebben. Maar zou het op een 4.2 ook wat doen, of uitmaken??? Of is het puur dat zo'n blok zoadanig gekieteld is dat er een andere kop op moet???

Wie weet het/heeft het wel is gezien/of heeft het zelf????

Weet eigenlijk niet of ze swappen met een HO of een LO kop!?!?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, je krijgt geloof ik een +30PK bij, je gebruikt hiervoor de HO kop.

Dit komt vooral door het verbeterde inlaatspruitstuk en de grote kleppen van de HO-kop.

Alles past redelijk behalve het injectiesysteem dat eraf kan en plaats maakt voor een carburator

en je moet enkele koelkanaaltjes afdichten.

Doe maar is een search op het web en je zal het tegenkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je ook kunt beschikken oven het injectie systeem.... ga je over de 200 peekaa! En... bij lekker weinig toeren héél veel koppel!

Het beste uit 2 motoren, eigenlijk! :P

Haha :lol:;) ...ga me effe lekker zitten maken..Mooie gast!! :lol::lol::lol:

Maaruh...toch wel een heel leuk idee...ik geloof dat ik toch maar is zachties me ogen open ga houden..... :):lol::lol:

Ik heb weer wat gezien hoor!!! ^_^

Fijn... bedankt 87wrangler...fijne gozer :unsure: Weer wat op m'n wens lijstje :no::lol::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is, buiten het plaatsen (en héél iets aanpassen) van de kop, hetzelfde als een swap van 4.2 naar 4.0i. Veel werk, dat wel!

Maar het resultaat: -Mjam-!!!! ( Iedereen die de stap van 4.2 naar 4.0i maakte, weet dat. Grootste voordeel van de 4.2 was echter dat koppel onderin, en dat behoud je met een 4.0i kop mét injectie op je 4.2!)

Die eigenschap van de 4.2 wordt overigens niet door de 200cc extra veroorzaakt, maar voornamelijk door de langere slag! De expanderende gassen in de cilinder kunnen daardoor langer tegen de zuiger drukken, zeg maar...

De ombouw naar 4.2i HO is bij rockcrawlers in "the State's" niet onbekend: Daar weten ze het koppel onderin én de mooie geregelde stationairloop te waarderen!!

Ow.. nog een lekkermakertje: -klik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha zeg dat wel mmm. lekker moeder!!! :blush:

Lijkt simpel als je het zo leest. :wacko:

En zelfs nog zo'n vermogens toename met alleen de kop zonder injectie...en met gebruik van de orginele Carter BBD carb. :wacko:

Zoiets lijkt toch het overwegen waard...maar in dat stukje heeft ie een een zo goed als nieuwe kop. Wat me alleen niet duidelijk is...is hoe de injectie(zullen neem ik aan toch gaten voor zitten???) afgeplugd/dichtgemaakt zijn...Of denk ik nu aan echte verstuivers???? Weet wel hoe zo'n 4.0 eruit ziet, maar hoe die percies in elkaar steekt met die brandstof rail enzo is me nog een beetje onduidelijk. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog effe een vraagje...

Als je nou een LO kop erop zet(heb vernomen uit betrouwbare bron dat deze makkelijker te krijgen zijn) wat zal dit dan uitmaken??? Het verschil zal dan denk ik niet zo bijster groot zijn??? Of heb ik het mis????

Lijkt mij toch dat je met een HO kop het grootste resultaat zal hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ben ook maar even opzoek gegaan naar een 4.0HO (#7120) kop en......hij past prima!! :lol:

Zit nu te denken om ook het injectiesysteem over te bouwen maar heb nu alleen de beschikking over een Bendix-comp. Zou dit veel uit maken?? Weet dat ik dan geen foutcode melding heb maar heb toch al die andere optie's (airco,crusecontrole,enz) niet op me CJ zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik heb nou een Weber carb. op mn 4.2 , maar zit er serieus over te denken om er een injectie systeem op te laten plaatsen .... , ik heb een prijs indicatie opgevraagd dat rond de 2000eur kwam .

Nou is mijn vraag , zijn dat nou complete ombouw sets die je kan kopen of gaan ze allemaal "bij elkaar geraaptespullen" van een 4.0i er op zetten ?

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...