Blue4.2 Geplaatst December 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2006 Zie nog wel is op Sites uit de states dat de cilinderkop van een 4.2l vervangen hebben door een kop van een 4.0l. Zou dat enig verschil maken??? Wat je wel is ziet dat men swapt op een 4.0 Low Output. Om toch de extra'tjes van HO te hebben. Maar zou het op een 4.2 ook wat doen, of uitmaken??? Of is het puur dat zo'n blok zoadanig gekieteld is dat er een andere kop op moet??? Wie weet het/heeft het wel is gezien/of heeft het zelf???? Weet eigenlijk niet of ze swappen met een HO of een LO kop!?!?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst December 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2006 Yep, je krijgt geloof ik een +30PK bij, je gebruikt hiervoor de HO kop. Dit komt vooral door het verbeterde inlaatspruitstuk en de grote kleppen van de HO-kop. Alles past redelijk behalve het injectiesysteem dat eraf kan en plaats maakt voor een carburator en je moet enkele koelkanaaltjes afdichten. Doe maar is een search op het web en je zal het tegenkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2006 En als je ook kunt beschikken oven het injectie systeem.... ga je over de 200 peekaa! En... bij lekker weinig toeren héél veel koppel! Het beste uit 2 motoren, eigenlijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst December 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2006 En als je ook kunt beschikken oven het injectie systeem.... ga je over de 200 peekaa! En... bij lekker weinig toeren héél veel koppel!Het beste uit 2 motoren, eigenlijk! Haha ...ga me effe lekker zitten maken..Mooie gast!! Maaruh...toch wel een heel leuk idee...ik geloof dat ik toch maar is zachties me ogen open ga houden..... Ik heb weer wat gezien hoor!!! Fijn... bedankt 87wrangler...fijne gozer Weer wat op m'n wens lijstje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst December 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2006 king of the hill heeft het erop, komt meer bij kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst December 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2006 king of the hill heeft het erop, komt meer bij kijken Ja snap ik... Dan zou de computer ook mee over moeten...kabelboompje...brandstof gebeuren...etc etc... Nou ja een hoop verbouwen...maaruh bljft toch een bijzonder leuk idee!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst December 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2006 ja, super idee, vooral als je wel wat meer vermogen kan en wil gebruiken. lijkt mij ook een leuke klus om te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2006 hier een howtoo mallcrawlin is voor de 4.0 maar dan met een 4.0L 99+ intake manifold. van een WJ dus wel leuk leesvoer en project Results!!!!!Result on Rear Wheel Horsepower on actual chassis dyno. HP GAIN: 26.9 Rear wheel HP TQ GAIN: 19.7 Rear wheel TQ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2006 't Is, buiten het plaatsen (en héél iets aanpassen) van de kop, hetzelfde als een swap van 4.2 naar 4.0i. Veel werk, dat wel! Maar het resultaat: -Mjam-!!!! ( Iedereen die de stap van 4.2 naar 4.0i maakte, weet dat. Grootste voordeel van de 4.2 was echter dat koppel onderin, en dat behoud je met een 4.0i kop mét injectie op je 4.2!) Die eigenschap van de 4.2 wordt overigens niet door de 200cc extra veroorzaakt, maar voornamelijk door de langere slag! De expanderende gassen in de cilinder kunnen daardoor langer tegen de zuiger drukken, zeg maar... De ombouw naar 4.2i HO is bij rockcrawlers in "the State's" niet onbekend: Daar weten ze het koppel onderin én de mooie geregelde stationairloop te waarderen!! Ow.. nog een lekkermakertje: -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst December 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2006 Haha zeg dat wel mmm. lekker moeder!!! Lijkt simpel als je het zo leest. En zelfs nog zo'n vermogens toename met alleen de kop zonder injectie...en met gebruik van de orginele Carter BBD carb. Zoiets lijkt toch het overwegen waard...maar in dat stukje heeft ie een een zo goed als nieuwe kop. Wat me alleen niet duidelijk is...is hoe de injectie(zullen neem ik aan toch gaten voor zitten???) afgeplugd/dichtgemaakt zijn...Of denk ik nu aan echte verstuivers???? Weet wel hoe zo'n 4.0 eruit ziet, maar hoe die percies in elkaar steekt met die brandstof rail enzo is me nog een beetje onduidelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2006 Injectoren zitten in het spruitstuk, dus daar heb je geen last van. Enkel de kop overzetten is een van een (euro)cent! Alleen moet je dus even met de spruitstukken aan de gang (uitlaatpoorten zitten hoger), maar ach... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst December 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2006 Nog effe een vraagje... Als je nou een LO kop erop zet(heb vernomen uit betrouwbare bron dat deze makkelijker te krijgen zijn) wat zal dit dan uitmaken??? Het verschil zal dan denk ik niet zo bijster groot zijn??? Of heb ik het mis???? Lijkt mij toch dat je met een HO kop het grootste resultaat zal hebben! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2006 Je zegt het zelf al.... HO geeft flink vermogenswinst. LO (bestaat die term???) kop is eigenllijk nagenoeg gelijk aan de kop van een 4.2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst March 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2007 Ben ook maar even opzoek gegaan naar een 4.0HO (#7120) kop en......hij past prima!! Zit nu te denken om ook het injectiesysteem over te bouwen maar heb nu alleen de beschikking over een Bendix-comp. Zou dit veel uit maken?? Weet dat ik dan geen foutcode melding heb maar heb toch al die andere optie's (airco,crusecontrole,enz) niet op me CJ zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2007 Passen doettie kop zondermeer. Alleen wel ff de juiste koelvloeistofkanalen afsluiten!!! Het injectiesysteem van een non-HO zal het ook prima doen hoor! je mist indedaad de diagnose functie, maar verder: Nix mis mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst March 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2007 Rob bedankt voor de bevestiging.Ga het gewoon eens proberen met de standaard 4.0 injectiesysteem. En deze koelvloeistofkanalen moeten er nog dicht. Gr, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst July 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2008 Ik heb nou een Weber carb. op mn 4.2 , maar zit er serieus over te denken om er een injectie systeem op te laten plaatsen .... , ik heb een prijs indicatie opgevraagd dat rond de 2000eur kwam . Nou is mijn vraag , zijn dat nou complete ombouw sets die je kan kopen of gaan ze allemaal "bij elkaar geraaptespullen" van een 4.0i er op zetten ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst July 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2008 Ik heb ze al gevonden op 4WD.com .... zijn die dingen f*cking duur zeg ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.