chasevannoordwijk Geplaatst December 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2006 Ik gebruik dit topic ook even om een aantal vragen te stellen. Als ik terug schakel van de 4 naar de 3 dan wil dat niet altijd even mooi. (Tandenpoetsen zegmaar) Is dit normaal? En tot hoeveel toeren trekken jullie hem door? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2006 De 4.0i HO heeft z'n max. vermogen bij 4400 omw./min. Zelf kom ik eigenlijk nooit zo hoog... bij normaal gebruik gaat de bak ergens tussen 2500 en 3000 toeren 'n versnelling hoger. Moet het ff wat vlotter dan schakel ik bij 3500 ofzo. Dat kraken is niet helemaal goed. Als eerste ff je bakolie verversen. Helpt dat niet dan is er waarschijnlijk een synchromesh probleem... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chasevannoordwijk Geplaatst December 18, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2006 Welke olie moet er in de bak? Kan ik dat zelf doen of is het echt een klusje voor de garage? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst December 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2006 Ik zou er mij toch niet zo'n zorgen in maken hoor, terugschakelen doe ik enkel bij afremmen en ik laat hem steeds ver genoeg zakken in toeren. dat kraken heb ik ook is een tijd gehad maar met de olie te verversen is dit probleem mooi opgelost. optrekken gaat bij mij meestal niet hoger dan 2500 toeren dan heeft hij nog genoeg vermogen over voor de volgende versnelling en verbruikt hij ook niet zoveel olie verversen kan zelf wel, zorg gewoon dat je een handpomp hebt want met de bus ingieten is uitgesloten. greetz laurent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chasevannoordwijk Geplaatst December 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2006 maar welke olie kan ik hier het beste voor gebruiken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2006 maar welke olie kan ik hier het beste voor gebruiken? 75W/90 gear oil .. neem een beetje A-merk en liefst synthetisch. Mopar 75W140 kan ook (van dealer) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2006 En om dat in je bak te krijgen, gebruik ik een limonadefles en een compressor of bandenpomp. gaatje in de dop waar een slang strak in zit. Die slang moet tot onder in de fles komen te hangen. Dan een klein gaatje bovenin in de zijkant waarin je de top van je luchtpistool kunt drukken. Olie in de fles, dop erop, slang in de bak en voorzichtig wat druk op de fles zetten... Werkt perfect!!! ( Jos-Jeep heeft de mijne gebruikt... volgens mij ook tot tevredenheid... ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst December 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2006 ( Jos-Jeep heeft de mijne gebruikt... volgens mij ook tot tevredenheid... ) Klopt! Werkt inderdaad perfect. Trouwens niet alleen die van Rob gebruikt maar ook nog steeds liggen, ahum... Excuus Je komt toch ergens uit Drenthe? Als je hulp nodig hebt met het vervangen laat maar even weten. Zitten zelf in Peize te sleutelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chasevannoordwijk Geplaatst December 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2006 Bedankt voor de tips! Als ik de jeep in de 1e versnelling heb staan en dan de koppeling laat opkomen dan een beetje gas bij geef dan begint hij een beetje te schokken. ditzelfde heb ik ook in de achteruitversnelling. ik zit aan 2 dingen te denken. of de koppelingsplaten zijn op of ze zijn nog nieuw. de vorige eigenaar heeft gezegt dat er nieuwe in zitten. komt iemand dit bekent voor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2006 Kan verschillende oorzaken hebben... vaak is het vet op de plaat. ( heeft dan dus ook niets met oud of nieuw te maken ) Het kan ook aan de drukgroep/vliegwiel liggen (krom)... maar meestal is het gelukkig vet. Even met de voet op de rem, en in 4 ofzo, de koppeling rustig laten opkomen, zodat hij, de koppeling, flink slipt. Met de buitenkant van de rechtervoet een beetje gas bijgeven (1500-2000 toeren) is daarbij handig. Niet te lang doen zo... een seconde of 10-15!! Als je probleem daarna weg is, zallie vet zijn geweest! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chasevannoordwijk Geplaatst December 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2006 Wederom bedankt ga ik meteen morgen doen! Advies opgevolgt en inderdaad hij schokt nu niet meer! bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst December 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2006 En om dat in je bak te krijgen, gebruik ik een limonadefles en een compressor of bandenpomp.gaatje in de dop waar een slang strak in zit. Die slang moet tot onder in de fles komen te hangen. Dan een klein gaatje bovenin in de zijkant waarin je de top van je luchtpistool kunt drukken. Olie in de fles, dop erop, slang in de bak en voorzichtig wat druk op de fles zetten... Werkt perfect!!! ( Jos-Jeep heeft de mijne gebruikt... volgens mij ook tot tevredenheid... ) mooie tip misschien iets voor het how to toppic prettige feestdagen iedereen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.