Menno Geplaatst December 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 ik rij dus nu met een automaat, hiervoor hen ik ook nog eens een GC gehad ook automaat met het zelfde euvel, misschien hoort dit wel zo maar ik irriteer me er mateloos aan als ik deze in ze achteruit zet dan gaat dit gepaard met een bonk, ook als ik tijdens het rijden me gas loslaat en gelijk weer een beetje gas geef zit er ook een licht kloing, is dit nou normaal of zit er ergens speling??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 Ik zou de kruisjes eens controleren,mogelijk dat daar de oorzaak ligt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst December 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 idd kunnen de kruisjes zijn.. Wat bij mij hielp waren de banden bijstellen. In de Haynes staat hier een uitgebreidde beschrijving van. Kan je gelijk de olie en filtertje verversen want 1 stel boutje zit binnen in de bak en eentje erbuiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 En er kan gewoon wat meer ruimte in de aandrijflijn zitten ( Tussenbak, achteras ). Even onder de auto gaan liggen ( Bak in N en motor uit/handrem erop) en voelen hoeveel vrijeslag de aandrijfas heeft! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 ruimte in de kruisjes zit er niet, en wat die vrije slag betreft kan dat veel kwaad of moet ik me er niet te veel aan storen, ik heb het idee dat er iedere keer zon klap op komt, als ik hem van zijn N naar D zet is er niks aan de hand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 Ook niet als je eerst de achteruit ingeschakeld hebt gehad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 zou ik morgen nog even moeten proberen, maar hoe hebben andere automaatrijders dat nou, of luister ik teveel naar bij geluiden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 Nahja.. Er zitten veel bewegende onderdelen in de bak, tussenbak en achteras. Met op al die dingen een klein beetje speling, kun je zo'n "kloing" krijgen. 't is ook nogal wat: een stationair draaiende V8 ff 100 toeren afremmen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 't is ook nogal wat: een stationair draaiende V8 ff 100 toeren afremmen..... je schud zowat je auto uit, wat een geweld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst December 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2006 Ik zou toch effe proberen om de transm. banden te stellen...Ik had dezelfde rotklappen zonder V8. Hebt ie gelijk een lekker vers olietje en filter, schilt ook vaak een heleboel. O ja en en ruik ook is aan je olie....verteld een heleboel over je bak. ATF(automatic transmission Fluid) is wel meur zooi vanzichzelf, maar als het verbrand ruikt kan er meer aan de hand zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Reuling Geplaatst December 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2006 Als er een klonk in de aandrijflijn komt bij het inschakelen van een versnelling, dan betekend dat dat je een uitermate goede oliedruk in de bak hebt en dat de olie snel naar de betreffende cilinders (koppelings-groepen) kan. Dit zijn goede tekens. Snel schakelen, betekend dat er weinig/geen slip tussen de platen is bij het inschakelen van een koppelings-groep. Dit is ook goed, want slip betekend slijtage. Misschien ervaar je het als minder comfortabel, maar voor Off-road , en rijden met een aanhanger is het perfect. Standaard doet zo'n bak dat niet. Bij jou hebben ze waarschijnlijk een schakel-setje in gebouwd. Als ik jou was zou ik heel gelukkig zijn met die klonk. Als die er een keer niet meer in zit, zou ik me zorgen gaan maken...... want dan is de bak versleten. Jos Reuling Ik zou toch effe proberen om de transm. banden te stellen...Ik had dezelfde rotklappen zonder V8. Hebt ie gelijk een lekker vers olietje en filter, schilt ook vaak een heleboel.O ja en en ruik ook is aan je olie....verteld een heleboel over je bak. ATF(automatic transmission Fluid) is wel meur zooi vanzichzelf, maar als het verbrand ruikt kan er meer aan de hand zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Reuling Geplaatst December 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2006 Ik was nog vergeten te te zeggen dat je het stationair toerental niet te hoog moet hebben. Meer toeren betekend dat de koppelomvormer meer koppel gaat/kan genereren. Er is een behoorlijk verschil of je met 650 toeren of met 800 toeren inschakeld. Als je een snelle Chevy voor in hebt liggen (met een scherpe nokkenas) dan is het voor zo'n motor van zelf sprekend dat deze een hoger stationair toerental nodig heeft. Wanneer men een Low-Speed-koppelomvormer (speciaal voor off-road) heeft gemonteerd, dan is het nadelige effect van een hoger stationair toerental nog groter. Als dit zo is, dan past de motor en bak niet goed bij elkaar. Zo'n nerveuze motor moet een hoger stall-speed-converter hebben. Voor off-road is een low-end-torque motor wenselijk en dit gaat geweldig goed samen met een low-stall-speed-converter. Jos Reuling Als er een klonk in de aandrijflijn komt bij het inschakelen van een versnelling, dan betekend dat dat je een uitermate goede oliedruk in de bak hebt en dat de olie snel naar de betreffende cilinders (koppelings-groepen) kan. Dit zijn goede tekens. Snel schakelen, betekend dat er weinig/geen slip tussen de platen is bij het inschakelen van een koppelings-groep. Dit is ook goed, want slip betekend slijtage. Misschien ervaar je het als minder comfortabel, maar voor Off-road , en rijden met een aanhanger is het perfect. Standaard doet zo'n bak dat niet. Bij jou hebben ze waarschijnlijk een schakel-setje in gebouwd. Als ik jou was zou ik heel gelukkig zijn met die klonk. Als die er een keer niet meer in zit, zou ik me zorgen gaan maken...... want dan is de bak versleten.Jos Reuling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.