Spring naar bijdragen

Automaat


Menno
 Share

Recommended Posts

ik rij dus nu met een automaat, hiervoor hen ik ook nog eens een GC gehad ook automaat met het zelfde euvel, misschien hoort dit wel zo maar ik irriteer me er mateloos aan

als ik deze in ze achteruit zet dan gaat dit gepaard met een bonk, ook als ik tijdens het rijden me gas loslaat en gelijk weer een beetje gas geef zit er ook een licht kloing, is dit nou normaal of zit er ergens speling??? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou toch effe proberen om de transm. banden te stellen...Ik had dezelfde rotklappen zonder V8. Hebt ie gelijk een lekker vers olietje en filter, schilt ook vaak een heleboel.

O ja en en ruik ook is aan je olie....verteld een heleboel over je bak. ATF(automatic transmission Fluid) is wel meur zooi vanzichzelf, maar als het verbrand ruikt kan er meer aan de hand zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er een klonk in de aandrijflijn komt bij het inschakelen van een versnelling, dan betekend dat dat je een uitermate goede oliedruk in de bak hebt en dat de olie snel naar de betreffende cilinders (koppelings-groepen) kan. Dit zijn goede tekens. Snel schakelen, betekend dat er weinig/geen slip tussen de platen is bij het inschakelen van een koppelings-groep. Dit is ook goed, want slip betekend slijtage. Misschien ervaar je het als minder comfortabel, maar voor Off-road , en rijden met een aanhanger is het perfect. Standaard doet zo'n bak dat niet. Bij jou hebben ze waarschijnlijk een schakel-setje in gebouwd. Als ik jou was zou ik heel gelukkig zijn met die klonk. Als die er een keer niet meer in zit, zou ik me zorgen gaan maken...... want dan is de bak versleten.

Jos Reuling

Ik zou toch effe proberen om de transm. banden te stellen...Ik had dezelfde rotklappen zonder V8. Hebt ie gelijk een lekker vers olietje en filter, schilt ook vaak een heleboel.

O ja en en ruik ook is aan je olie....verteld een heleboel over je bak. ATF(automatic transmission Fluid) is wel meur zooi vanzichzelf, maar als het verbrand ruikt kan er meer aan de hand zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was nog vergeten te te zeggen dat je het stationair toerental niet te hoog moet hebben. Meer toeren betekend dat de koppelomvormer meer koppel gaat/kan genereren. Er is een behoorlijk verschil of je met 650 toeren of met 800 toeren inschakeld. Als je een snelle Chevy voor in hebt liggen (met een scherpe nokkenas) dan is het voor zo'n motor van zelf sprekend dat deze een hoger stationair toerental nodig heeft. Wanneer men een Low-Speed-koppelomvormer (speciaal voor off-road) heeft gemonteerd, dan is het nadelige effect van een hoger stationair toerental nog groter. Als dit zo is, dan past de motor en bak niet goed bij elkaar. Zo'n nerveuze motor moet een hoger stall-speed-converter hebben. Voor off-road is een low-end-torque motor wenselijk en dit gaat geweldig goed samen met een low-stall-speed-converter.

Jos Reuling

Als er een klonk in de aandrijflijn komt bij het inschakelen van een versnelling, dan betekend dat dat je een uitermate goede oliedruk in de bak hebt en dat de olie snel naar de betreffende cilinders (koppelings-groepen) kan. Dit zijn goede tekens. Snel schakelen, betekend dat er weinig/geen slip tussen de platen is bij het inschakelen van een koppelings-groep. Dit is ook goed, want slip betekend slijtage. Misschien ervaar je het als minder comfortabel, maar voor Off-road , en rijden met een aanhanger is het perfect. Standaard doet zo'n bak dat niet. Bij jou hebben ze waarschijnlijk een schakel-setje in gebouwd. Als ik jou was zou ik heel gelukkig zijn met die klonk. Als die er een keer niet meer in zit, zou ik me zorgen gaan maken...... want dan is de bak versleten.

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...