Spring naar bijdragen

Remmen Cj5


Petra
 Share

Recommended Posts

De remschoenen van onze CJ zijn na 3000 km al versleten.

Hoe zou dat kunnen en is dit gebruikelijk? huh.gif

We maken ze na het terreinrijden altijd schoon, na Jeepcamp waren ze nog goed.

Grtzzz

Petra

Hoi Peet,

Bij mij gaan ze ook zo hard.....maak ze ook schoon maar ja,tijdens het terreinrijden slijten ze heel hard want dan zit de bagger er in en onderweg naar huis ook en vooral dat laatste vreet ze gewoon op volgens mij glare.gif

however..altijd de afstelling van de remmen in de gaten houden..veel meer kun je niet doen...behalve dan over gaan op remschijfen...( kassa..) wacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trommels afkitten dan maar??? blush.gif

Das mischien nog niet eens zo gek om te proberen...de restanten slijten toch wel weg...en de rest zou goed dicht moeten zijn...

Ik ga in ieder geval in de toekomst eens kijken of dit zin heeft ( moet binnenkort de remmen achter toch vervangen en kan een en ander dan eens goed bekijken ) en als het er naar uitziet dat het goed zou afdichten ga ik het eens proberen... thumbsup.gif

Niets te verliezen zou ik zeggen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij quads hebben ze toch een waterdicht systeem met trommelremmen, mss daar inspiratie opdoen.

Of overschakelen op schijfremmen, heb er hier ooit verkocht aan iemand ik dacht A.J.

Mss bij hem is informeren of dit goed was.

Ikzelf heb het niet kunnen doen wegens keuringsproblemen in België.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op marktplaats staat een setje.

Is voor de amc 20 achteras.

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderd...p;df=1&fta=

ik denk dat de steekassen erbij voor een quadratrac as zijn (diff niet in het midden)

Als schijven kun je bv schijven van een lada niva gebruiken.

Als je ze zelf zou maken kun je bv de achterse remklauwen van een golf IV of een seat ibiza gebruiken. Daar zit nl gn kleine remtrommel in voor de handrem, deze grijp ook op de remschijf.

Heb me hier ooit eens in verdiept maar ging problemen met de autokeuring krijgen met de ombouw.... mad.gif

(heb wel wat foto´s van een dergelijke ombouw, als je wil kan ik ze wel mailen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Gast IRONBITCH

als mijn remschoenen achter bijna op zijn. dan koop ik geen nieuwe. maar dan laat ik er nieuwe voering op lijmen. en de remtrommels ff laten uitdraaien. dat kan je gemidd 3x laten uitdraaien. en daarna moet je weer nieuwe remtrommels kopen. en het voordeel van nieuwe voering op lijmen is dat de voering dan dikker is en langer meegaat. en je zit niet meer met die klinknagels tekijken. als je voering bijna op is en dan de remtrommels flink beschadigen. en kost ongeveer net zoveel als 2x remtrommels en een set remschoenen. maar het voordeel is dat het wel langer meegaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...