Spring naar bijdragen

Oliedruk Cq. Lekkage


Ardin
 Share

Recommended Posts

hallo ,omdat ik het engels (technies) nog niet zo goed beheers wilde ik me tot jullie richten en wel met de vraag :wat is een TRANNY en waar moet ik deze zoeken en verder de volgende vragen

wat moet de oliedruk wijzer op de meter aangeven wanneer de motor warm is (V8 , 5.9 L) bij mij staat de wijzer strak omhoog op de aanduidings schaal .

wat is de oorzaak hiervan en wat zijn de evenuele gevolgen ?

en in diverse antwoorden op olie lekkage heb ik gelezen :een liter op de 5000 km hoe moet ik dit inschatten is dit een plasje olie na elke rit of zijn het maat wat druppels (die natuurlijk ook een plasje worden) moet je hier niets of iets aandoen bv. oliepan pakking of kleppendeksel pakking vervangen.

ik hoop dat er iemand is die mij antwoord kan geven , alvast bedankt Ardin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ,omdat ik het engels (technies) nog niet zo goed beheers wilde ik me tot jullie richten en wel met de vraag :wat is een TRANNY en waar moet ik deze zoeken en verder de volgende vragen

wat moet de oliedruk wijzer op de meter aangeven wanneer de motor warm is (V8 , 5.9 L) bij mij staat de wijzer strak omhoog op de aanduidings schaal .

wat is de oorzaak hiervan en wat zijn de evenuele gevolgen ?

en in diverse antwoorden op olie lekkage heb ik gelezen :een liter op de 5000 km hoe moet ik dit inschatten is dit een plasje olie na elke rit of zijn het maat wat druppels (die natuurlijk ook een plasje worden) moet je hier niets of iets aandoen bv. oliepan pakking of kleppendeksel pakking vervangen.

ik hoop dat er iemand is die mij antwoord kan geven , alvast bedankt Ardin

Een Tranny is short voor transmission. Je versnellingsbak dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olielekkage zal niet aan liters gerelateerd zijn.. ik denk dat je de verbruikcijfers gelezen hebt. Lekkage is gewoon nooit de bedoeling, al hoort het wel een beetje bij een Jeep... dry.gif

bedankt voor je reactie , maar het vervelende aan deze lekkage is dat je niet goed kan zien waar deze lekkage zit en doordat de olie op het Y-stuk van de uitlaat terecht komt is er ook nog een verbranding van de olie wat een stank en rook ontwikkeling geeft heb er al aan gedacht om een "bodemplaat" te monteren boven de de uitlaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijns inziens kun je beter je lekkage opsporen en verhelpen dan een "bodemplaat" boven je uitlaat hangen zodat je lekkende olie niet verbrandt, rookt en stinkt.

Een beetje lekkage (drupje zo nu en dan) is, zoals 87wrangler al zei "jeep eigen" maar als je het daadwerkelijk gaat vernemen door rook en stank zou ik me daarop concentreren. Zo'n "bodemplaat" is dan een lapmiddel voor het gevolg maar de oorzaak is nog steeds aanwezig wink.gif

my 2ct

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de reactie en in antwoord op de aangedragen oplossing , nog een vraag , als de lekkage zit aan/bij het kleppendeksel kan het dan zijn dat de olie via het vliegwielhuis z'n weg zoekt en dan zichtbaar is tussen het huis en de afdekplaat aan de onderzijde van het het vliegwielhuis want daar zie ik dus de olie druppels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan moet ik toch maar naar catalina-venray of bs-tiel gaan voor een pakkingsetje en dan maar hopen dat de lekkage dan verholpen is.

zal eerst de jeep bijbel van uit het engels naar het hollands vertalen en dan pas gaan sleutelen want voor zover ik het in het engels gelezen heb is het een "klusje" van een (1) dag

in iedergeval bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doordat de olie op het Y-stuk van de uitlaat terecht

Hij heeft het niet over zijn spruitstuk maar over het verbindingsstuk tussen de 2 uitlaatspruitstukken.Dit zit precies onder/achter het vliegwielhuis.

dat klopt ik had misschien wat duidelijker moeten aangeven waar de druppels olie terecht komen ,alleen vraag ik me nog steeds af hoe hoog mag /moet de oliedruk meter staan bij een warme motor , de koelvloeistof temperatuur meter is dan uit het blauwe vlak.

en kan er een relatie zijn tussen de lekkage en de hoge oliedruk, ik zelf denk dan, als er een lek is moet dan de druk hoger worden om voldoende olie in het systheem rond te pompen of denk ik nu verkeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
dat klopt ik had misschien wat duidelijker moeten aangeven waar de druppels olie terecht komen ,alleen vraag ik me nog steeds af hoe hoog mag /moet de oliedruk meter staan bij een warme motor , de koelvloeistof temperatuur meter is dan uit het blauwe vlak.

en kan er een relatie zijn tussen de lekkage en de hoge oliedruk, ik zelf denk dan, als er een lek is moet dan de druk hoger worden om voldoende olie in het systheem rond te pompen of denk ik nu verkeerd

das andersom denken

te hoge oliedruk kan lekkage veroorzaken, door bijv verstopte oliekanalen

eenmaal lek zal de druk eerder afnemen dan toenemen omdat de pomp door die lekkage niet genoeg druk kan opbouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...