Spring naar bijdragen

Stuurhuis


tosca
 Share

Recommended Posts

Zelf heb ik er een van een YJ op gezet op de orginele steunen.

Ontroest en bewerkt met een busje Gamma verf blush.gif

dsc02784nz2.jpg

Belangrijk is dat je alle beugels en bouten voor de pomp er bij hebt.

De beugels zitten vast aan je waterpomp, inlaatspruitstuk en motorblok.

En uiteraard de poelie's op je blok en waterpomp voor de snaar ( de mijne is wat lang...pomp erg scheef).

De hogedrukleidingen kon ik ook weer gebruiken.

dsc02862tf2.jpg

Ze hadden mij verteld dat je de stuurstang van het stuurhuis naar je stuurkolom er ook bij moest hebben, mijn bestaande stuurstang paste op het stuurhuis.

dsc02863cj0.jpg

Het is wel niet wat je vraag was maar mischien heb je er wat aan.

Heb trouwens ook van dezelfde YJ de rembekrachtiging overgezet.

Voor allebij geld, dat ik niet meer zonder wil.

Groeten Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de reacties,wrangler tj is dit reviseren een beetje te doen?en is altijd nog de vraag of het past?

Ik heb het ooit geprobeerd...... en niet gelukt.

Het laaste billeke krijg je er niet in, hoe ik ook probeerde.

De borages en lagers vervangen is best te doen, zeker

nu het al uit elkaar is.

Je mag het gratis hebben, allen even komen oppikken in België.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ooit geprobeerd...... en niet gelukt.

Het laaste billeke krijg je er niet in, hoe ik ook probeerde.

De borages en lagers vervangen is best te doen, zeker

nu het al uit elkaar is.

Je mag het gratis hebben, allen even komen oppikken in België.

bedankt voor het aanbod thumbsup.gif maar belgie(hoe krijg je die dubbele puntjes ook al weer op de e ph34r.gif )is me toch net iets te ver om even wat te proberen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Er zit wel degelijk verschil tussen een bekrachtigd-stuurhuis van een CJ en van een XJ/YJ,ZJ. Die dingen van Chysler zijn allemaal hetzelfde. Van CJ is anders. CJ heeft namelijk een grotere spline aan het ingaande schuifstuk (van de stuurcardan tussen schutbord en stuurhuis). Het CJ stuurhuis zit met 4 schroeven aan het chassie vast, integenstelling tot de 3 van bij Chrysler. De overbrenging van een CJ is iets van 4 stuuromwentelingen (van helemaal rechts naar helemaal links) en van de Chrysler 3

Het onbekrachtigde stuurhuis van CJ is precies één op één uit te wisselen met dat van een Chrysler. Wel moet je even kijken welke pitmanarm je gaat gebruiken. Een pitmanarm van een onbekrachtigd past niet op een bekrachtigd stuurhuis.

Een Chrysler-stuurhuis gebruikt drie van de 4 bouten dat de CJ gebruikt. (onbekrachtigd huis zit ook met drie schroeven vast). Het CJ stuurcardan is aan te passen door een cardan van een onbekrachtigd CJ model te gebruiken, of je gebruikt alleen het onderste schuif-huis van een onbekrachtigd CJ model. Het puntje op de ingaande as van een Chrysler stuurhuis kan eraf geslepen worden.

Ik denk dat het bekrachtigde stuurhuis met de drie schroeven niet vast genoeg zit. Ik zou adviseren (zou ik altijd doen) een zo genoemde "Steering Brace" monteren.

Even een opmerking: met een Chrysler stuurhuis bedoel ik een stuurhuis uit een Chrysler jeep, de YJ, XJ en, ZJ.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al zei, komt mijn bekrachtige stuurhuis uit een YJ, deze zat met 4 bouten vast, en kon ook weer met 4 bouten vast in de CJ.

beugeloi4.jpg

Het standaard stuurhuis ( onbekrachtigd ) zat ook met 4 bouten vast.

Mijn standaard steun voor het stuurhuis bestond uit drie platen, waarvan ik de hier onder afgebeelde niet kon gebruiken door de grotere afmeting van het stuurhuis.

collinsbros192426672083im2.jpg

Als je de twee overgebleven beugels in je handen hebt gehad, ga je inderdaad denken aan een zwaardere beugel of in iedergeval er een bij.

Dus als ik het goed begrijp, heb ik een AMC stuurhuis??

Met andere woorden, heb ik geluk gehad met de aankoop(dacht dat het allemaal het zelfde was glare.gif )

Had trouwens koppelingen met o-ringen aan de leidingen...

Groeten Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...