Spring naar bijdragen

powertrax


Menno
 Share

Recommended Posts

Dit is een erg fijne beschrijving van de no-slip Powertrax: rockcrawler site

Een betere beschrijving vind je niet. smile.gif

hun conclusie is vrij overtuigend:

The Powertrax No-Slip, I am convinced, is the most bang-per-buck, least compromise, easiest installing, 100% locking differential unit available for four-wheelers today. I will be recommending this locker to my friends.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Menno,

Ik heb eigenlijk al 12 jaar een LockRight locker (van PowerTrax) in mijn voor- en achteras. Ik kan niet anders zeggen dat het perfect heeft gewerkt. Vorig jaar heb ik 2 nieuwe assen gemaakt voor mijn CJ5, waarbij ik de oude vooras (D30) locker heb overgezet in de nieuwe (High pinion D30)vooras. Deze zag er na 11 jaar nog als nieuw uit. De locker van de (D44) achteras leek na 12 jaar ook nog als bijna nieuw. Ik heb nu een D35 achteras, dus de Lockright kon ik niet hergebruiken. De D44 locker uit mijn oude achteras ga ik morgen zetten in de D44 vooras. (een CJ5 met D60 achteras (ook met LockRight), D44 vooras en 37"banden....... voor mijn vrouw).

Even voor de duidelijkheid. Ik rij met een gezonde 400 Chevy, automaat en D300 in mijn CJ5. Ik heb nooit stukken gehad in mijn assen. Volgens mij spring ik ook niet echt lichtzinnig om met mijn jeepie.

In de kast heb ik (al 4 jaar) een (nieuwe) Dana 35-C-clip lockright locker liggen (past zo in jou ahteras). Als je interesse hebt mag je deze wel voor een nette prijs van me overnemen.

Jos Reuling

(e-mail direct: 4x4.jos@hetnet.nl)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wachtend op het antwoord van jos, hier vast wat van die test:

On the road, while it isn't the "miracle" invisible locker that acts like spider-gears that I had dreamingly hoped for, it is very quiet and very well-mannered. After it was initially installed, I noticed it the most going around corners, and a stereotypical torque transfer when going from drive to coast, but it was very tolerable.

Every locker has a learning curve, and after one week of driving my TJ continuously, I hardly noticed the locker was there. Every now and then I hear a tire chirp when turning 90-degrees onto roads from stop signs, but that isn't bad. I've driven 5,000 miles with it since it was initially installed, and it feels even smoother and less noticable. This is due to a combination of "breaking it in" and just plain getting used to it. The Jeep is my daily driver, and I drive 40 miles to work and back every day. My better half drives it frequently and she is also very comfortable.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, aan het draaien van bochten veranderd niets. Wel merk je (net als bij de Detroid locker) een een soort "rukje" bij het maken van flauwe bochten op de openbare weg (bij 30+ kilometers). Dit is niets gevaarlijks of zo, het gedrag is er altijd en dus voorspelbaar. In het begin moet je er even aan wennen, maar na een korte periode gaat het allemaal vanzelf en onopgemerkt.... thans dat vindt ik.

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en er zit ook nog een verschil tussen de Powertrax Noslip en Lockright wink.gif De Noslip is meer vergevingsgezind op de weg dan de Lockright en dus ook duurder (nieuw). En de vraag of je achterassen het kunnen houden met die 'locker' dat is een ?

Toen ik nog een D35 in de TJ had heb ik er lang mee gereden zonder problemen, totdat ik de Tera4low in de Xcase heb gezet (waarmee je de torque verveelvoudigd) en toen was het gedaan op de eerste trip in de bergen blink.gif

En dit is wat er dan gebeurt:

49627265EURhAG_th.jpg

49627548ZbWoXJ_th.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een Powertrax No Slip Action en ja ik weet dat ik 27 spline heb

Ik bedoel ik heb er zulke positieve reacties over gelezen van mensen die met hun originele assen reden en er ging niks kapot.

Hangt ook van je rijgedrag af en als het kapot gaat koop ik super 35 set met een detroit of een ARB 30 spline van ALLOY USA

Dit lockertje zit er zo in. Ratelt niet Gedraagt zich prima en heeft me bijna nix gekost.

Heb er gewoon geen duizende euries voor over.

Hij kost nieuw usd 430 en kost me eur 225 dus waar hebben we het over.

( Powertrax LockRight kost kost maar usd 269 en is vergelijkbaar met de AUSSIE locker van Torqmasters)

Neem wel een gebruikt steekasje mee als reserve. Heb ik nu ook bij me voor de vooras.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaat toch wel wat lastig worden want is voor wrangler 1993-2006 met dana 35 C clip met open carrier en ik heb limited slip dus zal niet passen of ik moet een open carrier plaatsen van 3.54 en up ( Zit in Cherokee van voor 90) een 307 huis is te klein. maar als ik die carrier nieuw moet kopen had in beter een nieuwe locker kunnen kopen bestemd voor limited slip/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...