Spring naar bijdragen

Carberateur


charlie
 Share

Recommended Posts

De carb van mijn CJ7 met AMC 304 is compleet versleten, er moet dus een nieuwe komen, maar welke?

Vandaar dus dit topic met de volgende vragen die ik hierover heb.

- Is een 4 BBL carb iets, en wat zijn de gevolgende als ik zoiets zou gaan plaatsen? (andere inlaatspruitstuk nodig?)

- Welk merk rijd jij en hoe ben jij hierover te spreken?

- Moet ik bij vervangen van carb van 2bbl naar 4bbl nog met meer dingen rekening houden?

- Is de vervanging naar 4bbl wel nuttig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De carb van mijn CJ7 met AMC 304 is compleet versleten, er moet dus een nieuwe komen, maar welke?

Vandaar dus dit topic met de volgende vragen die ik hierover heb.

- Is een 4 BBL carb iets, en wat zijn de gevolgende als ik zoiets zou gaan plaatsen? (andere inlaatspruitstuk nodig?)

- Welk merk rijd jij en hoe ben jij hierover te spreken?

- Moet ik bij vervangen van carb van 2bbl naar 4bbl nog met meer dingen rekening houden?

- Is de vervanging naar 4bbl wel nuttig?

Charlie, als je een 4 bbl carb wil dan moet je ook een ander inlaatspruitstuk steken.

als je tevreden bent van de prestaties van je 304 dan kun je eventueel een revisie van je carb overwegen. Revisiesetje kost iets van 40 euries.

Als je toch gaat veranderen, ga dan bv voor een holley truck avenger carb. deze zijn speciaal gemaakt voor off road en blijven ook werken als je jeep onder een "rare" hoek rijdt.

Een andere optie is een injectiekit plaatsen (is al wat duurder)

Of gewoon op lpg gaan rijden, heb je een beetje het pricipe van een monopoint injectie.

Ik heb een 2bbl motorcraft op mijn 360 (motor wordt binnenkort ingebouwd) HEb ook nog een holley 4bbl intake en carb. maar ga eerst eerst met de 2bbl rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, vandaag eens goed gekeken en het luchtfilter maar eens verwijderd.

Wat schetst mijn verbazig, er zit al een 4BBL op mijn v8 blok smile.gif

Het is een holley, dus ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een revisiekit.

De volgende carb is het, ik kan alleen het type nergens achterhalen.

carb.jpg

Weet iemand of de revisiekit die 4wd verkoopt voor ieder type holley geschikt is, en misschien welk type carb dit nu precies is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, vandaag eens goed gekeken en het luchtfilter maar eens verwijderd.

Wat schetst mijn verbazig, er zit al een 4BBL op mijn v8 blok smile.gif

Het is een holley, dus ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een revisiekit.

Als je luchtfilter er net zo uit ziet als je carburateur zo ik eerst eens een nieuw filter plaatsen voor je de carb uit elkaar haalt.

Waaruit concludeer je eigenlijk dat ie compleet versleten is ? Ik begrijp uit het bovenstaande dat je je carburateur nog niet eerder gezien had huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Accelleratiepompje kan mogelijk met een nieuwe pakking of membraam verholpen worden.

Ik zou 'm eerst maar eens goed schoon maken en die acc.pomp herstellen. Grote kans dat alles weer werkt, want zo smerig alsie nu is, kannie haast niet goed werken!

wij hadden m ook al gezegd: SCHOONMAKEN!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...