Spring naar bijdragen

inhouden en plofje


msk
 Share

Recommended Posts

De laatste dagen is het erger dan het was...

Met regelmaat lijkt het of de motor af wil slaan, als je dan gas bij geeft komt er geen reactie, waarna na pakweg 5 seconden de motor weer oppakt.

Heb verleden week alle vacuum slang/buisjes doorgeblazen... De klep heb ik even eruit gehad en met wd40 ingespoten..

Naderhand liept die mooier dan ooit...

Tevens is bij een APK voorkeuring vastgesteld dat het CO op 1,5 stond.... Dit was dus voor het schoonmaakwerk v.d. buisjes... kan dat naar beneden gedraaid worden? Aldaar begonnen ze meteen over de Cat vervangen.. mad.gif

b.v.d.

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele hoop sympthomen,

Allereerst is CO 1.5 veel te hoog je mag namelijk maar 0.5 hebben, dit kan idd

komen door een kapotte catalysator. Zit er nog wel één onder? En nee, dit kan je niet handmatig bijregelen.

Indien cat. ok, ga dan eens kijken naar je lambda-sensor of deze je mengsel nog goed afregelt.

Indien ook ok, dan moet je gaan kijken of je geen lekkende injector hebt.

Het inhouden dan, lang inhouden wijst meetal op een benzine probleem, korte snokken

op een onstekingsprobleem. Dus ga je benzinepomp en de benzineleidingen eens na en

kijk of deze ok zijn. Nu als je bovenstaande mee in rekening neemt en ervan uitgaat dat je lambda-sensor

kapot is of te traag reageert kan je het inhouden verklaren daardat hij dan mss je mengsel te arm zet en

daarna effe nodig heeft voor je mengsel terug te verrijken.

Kijk bovenstaande alvast na en probeer dan een iets meer gedetailleerde reactie te schrijven

zodat we samen met jouw verder kunnen denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foutcode's in een Xj uit '89... gaat niet lukken wink.gif Maar ik zou allereerst de benzinedruk even meten.. Bij een (veel) te lage druk krijg je exact dezelfde problemen.

Meestal komen dit soort problemen door een vuile Trottle body , haal er die maar eens af , maak die maar eens goed

schoon met bijvoorbeeld remmen reiniger in 90% van de gevallen is het probleem dan opgelost.

(er zit van die zwarte aanslag in het de kanalen , dan krijg je dus minder lucht , klopt de verhouding luvht/benzine niet meer , en loopt hij klote)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal komen dit soort problemen door een vuile Trottle body , haal er die maar eens af , maak die maar eens goed

schoon met bijvoorbeeld remmen reiniger in 90% van de gevallen is het probleem dan opgelost.

(er zit van die zwarte aanslag in het de kanalen , dan krijg je dus minder lucht , klopt de verhouding luvht/benzine niet meer , en loopt hij klote)

@ boris

Zwarte aanslag zit er inderdaad.. heb de klep een beetje gereinigd..

De aansluiting v.d. luchtslang zat ook niet goed, omdat het schroefdraad van 1 v.d. 3 doorgedraaid was.. opgelost met een iets langere en een moertje eronder, en met vloeibare pakking netjes afgekit..

in het gietijzeren? huis zag het ook aardig zwart v.d. aanslag..

Zal dit weekend eens daarmee aan de gang..

@ wrangler_tj

catalysator zit eronder... of die het doet? goede vraag, kan ik dat testen? Zit geen rammeltje in.. zelfde voor lambda sensor.. zou niet weten hoe je die test...

Bijna alle stekkers heb ik losgehad en met contactspray ingespoten, waar nodig/mogelijk schoongemaakt.

rotor, verdeler, bougiekabels en bougies zitten er nieuw op..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ boris

Zwarte aanslag zit er inderdaad.. heb de klep een beetje gereinigd..

De aansluiting v.d. luchtslang zat ook niet goed, omdat het schroefdraad van 1 v.d. 3 doorgedraaid was.. opgelost met een iets langere en een moertje eronder, en met vloeibare pakking netjes afgekit..

in het gietijzeren? huis zag het ook aardig zwart v.d. aanslag..

Zal dit weekend eens daarmee aan de gang..

@ wrangler_tj

catalysator zit eronder... of die het doet? goede vraag, kan ik dat testen? Zit geen rammeltje in.. zelfde voor lambda sensor.. zou niet weten hoe je die test...

Bijna alle stekkers heb ik losgehad en met contactspray ingespoten, waar nodig/mogelijk schoongemaakt.

rotor, verdeler, bougiekabels en bougies zitten er nieuw op..

Je moet hem echt helemaal schoonmaken , het beste de TPS-sensor en Stappen motor er af halen en flink in een bak ontvetter schoonmaken.

(het kan ook zijn dat er spelling op de stangetjes zit , die de klep bediend).

eventueel heb ik wel complete Trottle-body's liggen.

Klik hier voor de cherokee-onderdelen site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet hem echt helemaal schoonmaken , het beste de TPS-sensor en Stappen motor er af halen en flink in een bak ontvetter schoonmaken.

(het kan ook zijn dat er spelling op de stangetjes zit , die de klep bediend).

eventueel heb ik wel complete Trottle-body's liggen.

Klik hier voor de cherokee-onderdelen site.

Die TPS sensor had ik express laten zitten omdat ik zag dat die te verstellen is.

Kan die er zonder problemen af, of moet ik die markeren hoe die erop heeft gezeten?

Ik zal het eens goed gaan schoonmaken v.h. weekend, en op eventuele speling controleren.

Het inlaat spruitstuk, dient die ook branschoon te zijn?

Je site ken ik... al enkele keren gebruik van mogen maken wink.gif Stuurhuis is perfect btw. Stuurt weer strak.. Heb wel een keer of 5 gehad dat ik de auto in stukjes wou hakken voordat ik hem erop had... laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die TPS sensor had ik express laten zitten omdat ik zag dat die te verstellen is.

Kan die er zonder problemen af, of moet ik die markeren hoe die erop heeft gezeten?

Ik zal het eens goed gaan schoonmaken v.h. weekend, en op eventuele speling controleren.

Het inlaat spruitstuk, dient die ook branschoon te zijn?

Je site ken ik... al enkele keren gebruik van mogen maken wink.gif Stuurhuis is perfect btw. Stuurt weer strak.. Heb wel een keer of 5 gehad dat ik de auto in stukjes wou hakken voordat ik hem erop had... laugh.giflaugh.gif

Aha nu weet ik het weer , had ik hem verstuurd in een friet emmer ? , ik wist even geen andere oplossing.

Tps kun je er zo afhalen , het gaat vooral om het kanaaltje van de stappenmotor , dat die goed schoon is.

Ik ga nu vertrekken naar Jeep-camp (via amersfoort iemand oppikken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha nu weet ik het weer , had ik hem verstuurd in een friet emmer ? , ik wist even geen andere oplossing.

Tps kun je er zo afhalen , het gaat vooral om het kanaaltje van de stappenmotor , dat die goed schoon is.

Ik ga nu vertrekken naar Jeep-camp (via amersfoort iemand oppikken).

Yups, Hele emmel lemia.. laugh.gif

orgineel idee...

Heb nog wel ff aan jullie gedacht dit weekend... ben er afgelopen weekend nog niet aan toe gekomen om de tps schoon te maken.

Somigge injectoren zweten iets, voornamelijk waar het van de centrale leiding? de injector ingaat. Zijn hier nieuwe rubbertjes voor te krijgen?

Tevens lekt het ietsjes R.V. waar het van het ronde buisje de "verdeel buis" in gaat. net voor dat ronde terugslag klepje? of filter?

--edit---- injector rail heet dat ding dus... met dank aan de site van boris..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...