Spring naar bijdragen

suspension


puppy
 Share

Recommended Posts

Wat je hebben wilt.. blink.gif ..dan kijk ik hoeveel het kost om het je te leveren......

Ik zou je een black diamond kitje willen aanraden...

Ik heb hem er vorige week nieuwe onder gezet op aanraden van iemand die er ook mee rijdt en het ziet er keurig uit en rijdt heel best...

Bovendien is het 3 inch waardoor je tenminste wat meer flex overhoudt, zeker als je nog 1 inch ff uit je shackles trekt...

Kan je de bds-kit leveren inclusief 4 schokbrekers, bushings en u-bolts....voor een heel leuk prijsje.... ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Schroefveren onder maken.

Schroefveren van een TJ zijn goed te gebruiken. Voor een 3-link met een panhartstang maken. Achter een 4-link met boven een A-opstelling.

Voor je het weet, heb je een wieluitslag van een meter, soft-ride en een voortreffelijke wegligging.

MVG

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schroefveren onder maken.

Schroefveren van een TJ zijn goed te gebruiken. Voor een 3-link met een panhartstang maken. Achter een 4-link met boven een A-opstelling.

Voor je het weet, heb je een wieluitslag van een meter, soft-ride en een voortreffelijke wegligging.

MVG

Jos Reuling

En wat kost zoiets dan Jos, bij benadering?

Vraag het alleen maar om te kunnen vergelijken met het "normaal" kopen van nieuwe bladveren. Hebben we allemaal een beetje een vergelijking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ,

rijd wel veel confortabeler op de weg

http://www.rubiconexpress.com/Products.asp...mp;Vid=27792113

Zijn superkits en volledig (heb/had zo ene onder mijne XJ staan).

Gemakkelijk te bestellen in de US. Ik ben ook van Vlaams-Brabant in België trouwens tongue.gif

Laat maar iets weten als je interesse hebt ('k moet toch ook nog een aantal zaken bestellen in de US smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

De kosten voor de benodigde spullen komen een stukje boven de duizend euro. Hierbij dus geen uren geteld. Staal-52 voor de reactiestangen, 16 stuks stangkopogen, schokbrekers en lange RVS-remslangen drijven de prijs behoorlijk op. Om de kosten een beetje te beperken, zou ik adviseren TJ-Wrangler (orginele) veren te gebruiken.

Het mooie van schroefveren is dat je zelf kunt bepalen hoeveel lift je wilt hebben. Ook heb je alle mogelijkheden de assen naar voren en/of naar achteren te zetten. Als je weet welke assen en welke wielen je wilt monteren, is het allemaal in 1 actie perfect in orde te maken. Tot op heden vind ik het nog steeds de beste modificatie die ik aan mijn jeep heb gemaakt. Onlangs heb ik besloten om onder mijn FC170 ook schroefveren te maken. Als je mij vraagt..... Coil springs is the way to go!

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.rubiconexpress.com/Products.asp...mp;Vid=27792113

Zijn superkits en volledig (heb/had zo ene onder mijne XJ staan).

Gemakkelijk te bestellen in de US. Ik ben ook van Vlaams-Brabant in België trouwens tongue.gif

Laat maar iets weten als je interesse hebt ('k moet toch ook nog een aantal zaken bestellen in de US smile.gif

spiraal veren dus

passen er van een tj makelijk op een cj?

liefst skyjacker biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel zal die reconversie toch niet zijn denk'k sad.gif Keuring lukt evenmin in Belgie sad.gif

voor de YJ bestaat dit

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?cid...p;pid=K3053BMXK

voor de CJ echter niets gevonden

Black diamond (superlift) heeft een nieuwe conversie kit op de markt voor de cj, yj en tj.

Pakket heet de X2 suspention.

Vooraan spiraalveren, achter spring over

meer info: http://www.superlift.com/suspension/jeep/BD-X2.asp

http://www.superlift.com/suspension/jeep/BD-XCL.asp

In de JP mag van oct 06 en van augustus 06 staan en test van het systeem en een feature over een yj met deze vering.

Prijs nog niet gekend: http://www.4wheelonline.com/jeep/Categorie...ategoryId=25810

Zal voor ons belgen niets worden mbt de keuring....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alles zelf gemaakt. De reactiestangen draaien en voorzien van schroefdraad. De veerstoelen aan het chassies en op de as zelf gemaakt. Schokbrekersteunen zelf gemaakt, enz, enz....

Voor CJ7 is de Warn-Black Diamond kit te koop, maar voor een CJ5 is er helemaal niets. Alles zelf maken dus. In mijn geval heb ik ook 2 nieuwe assen (zelf) gemaakt.

Mijn (Dana30) vooras is een High-pinion (van een YJ Wrangler) met CJ fusees en Warn inern gemonteerde vrijloopnaven. Steekassen zijn Chroom-Molly enmer de grote 5-279X kruisjes. In de diff zit 3.73 en een LockRight en zit aan de bijrijders zijde. De as is 60" (net als de XJ, YJ en TJ) breed.

De achteras is een omgebouwde ZJ Dana35 met een Super 35 kit (30 spline en Detrioid) en schijfremmen. Over de as heb ik een versteviging gelast waaraan ook de bovenste 2 reactiestangen (in A-opstelling) gemaakt zijn. De as is dus ook 60" breed maar dan wel met CJ boutpatroon voor de wielen. Ik speciaal voor deze assen gekozen, omdat ik de extra breedte wel handig vond voor de benodigde ruimte voor de schroefveren en vanwege de kleine diff-huizen. Nu heb ik met 33" banden toch een goede bodembrijheid en ik heb nog steeds een erg laag zwaartepunt... vooral nu de assen ook nog een stuk breder zijn geworden.

Alles waat aan de assen is gelast steekt niet onder de assen uit. Afgelopen weekend was het duidelijk te merken in Wamel..... De onderkant van de assen zijn glad en blijven nergens achter haken (in Wamel bleven verschillende op de boomstammen hangen.....)

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik zou niet weten waar je het kunt kopen. Ik sloop ook nog wel eens oude assen, en dan hou je ook nog wel eens wat over. In het algemeen kan ik de spullen (goedkoper) beter zelf maken, dan de spullen kopen.

Pro-Comp maakt bijvoorbeeld een "Coil Spring Conversion set" voor de YJ Wrangler. Dit is een set dat aan de jeep wordt geschoefd. Ik vind het set niet echt om over naar huis te schrijven. Dit is bijvoorbeeld een 4-link met PU-bussen. Technisch gezien is zo'n systeem mechanisch overbepaald.... wat inhoud dat het eigenlijk niet kan bewegen. De PU bussen moet vervorming toelaten en dat laat de beweging van de assen toe. (TJ Wranler en ZJ Grand werkt ook zo). Er ontstaan daardoor enorme krachten in de reactiestangen en daar kunnen die boutverbindingen niet tegen. Die gaan allemaal los zitten.

Meestal maak ik de dingen zelf en dan probeer ik zo veel mogelijk te lassen. Zo kun je de constructie vaak ook simpel houden. Als je zelf iets gaat maken, zou ik adviseren dat je de goniometie van de reactiestangen goed houdt. Als je dit niet goed (genoeg) maak, krijg je een onbestuurbaar voertuig op de weg. Zeker als je sperren in de assen gaat zetten. Voor de TJ zijn veel verschillende "Long Arm kits" te koop. Stechts enkele houden ook het weggedrag goed.

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...