Spring naar bijdragen

Remmen Jeep CJ en YJ


Nitro71
 Share

Recommended Posts

Ik heb nu in 3 YJ's gereden en in 1 CJ en mij viel op dat ze eigenlijk allemaal beroerd remmen. Ik heb niet echt het idee dat je er op de weg een fatsoenlijke noodstop mee kunt maken. Nou waren ze allemaal verhoogd en hadden ze ook allemaal behoorlijk grof tot modder profiel maar ik had eigenlijk het gevoel dat de remmen nauwelijks genoeg kracht hadden om de wielen te laten blokkeren als ik dat zou willen. Is dat een beetje de consessie die je moet maken met grote wielen, of kan het ook beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu in 3 YJ's gereden en in 1 CJ en mij viel op dat ze eigenlijk allemaal beroerd remmen. Ik heb niet echt het idee dat je er op de weg een fatsoenlijke noodstop mee kunt maken. Nou waren ze allemaal verhoogd en hadden ze ook allemaal behoorlijk grof tot modder profiel maar ik had eigenlijk het gevoel dat de remmen nauwelijks genoeg kracht hadden om de wielen te laten blokkeren als ik dat zou willen. Is dat een beetje de consessie die je moet maken met grote wielen, of kan het ook beter?

hoi nitro

mijn jeepie rijdt nu sinds een paar maanden op 35ers met maxxis mudzilla,s ( super modderband ) thumbsup.gif

het remmen gaat best redelijk dry.gif , en wil je hem laten blokkeren gaat dat ook wel ( volgens mij is het ook een kwestie van ,

....goed afstellen ...geen lucht in de leidingen... voldoende rem vloeistof....etc....etc...)

hij zal natuurlijk nooit zo goed remmen als een met een rembekrachtiger ....( maar dat is ook een kwestie van wennen laugh.giflaugh.gif , tis en blijft een spartaans jeep ) tongue.giftongue.giflaugh.giflaugh.gif

grtz ozzy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij zal natuurlijk nooit zo goed remmen als een met een rembekrachtiger ....

Ik kan me nou vergissen maar ik dacht dat ik toch echt een bekrachtiger zag zitten ohmy.gif

Maar met een bekrachtiger remt hij natuurlijk ook niks beter dan zonder. De maximale remvertraging verandert daar niet door. Je hoeft alleen iets minder hard te trappen maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huuuh,

Als ik door trap met m'n bekrachtigde trommels achter en schijfjes voor dan springen m'n 33'ers banden van nop op nop, dus sneller gaat niet of andere bandjes monteren.

Hetzelfde trouwens bij het versnellen uit stilstand of bij een bocht.... Tja, om nou op een zomerese dag op de verharde weg met 4x4 te rijden wordt wel van de zotte. Ach er zit ook een AMC 360 in m'n Cj...

Vergeet nooit m'n eerste ritje in de Ardennen, namenlijk bij het uitkomen van een bocht op een vochtige weg (en wellicht ietswat modder) ging ik op het gas en de auto gooide zich direct om richting de rotswand.... dat is nog net goed gegaan.

Maar goed: wil ik meer remvertraging andere bandjes!

Groeten,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu in 3 YJ's gereden en in 1 CJ en mij viel op dat ze eigenlijk allemaal beroerd remmen. Ik heb niet echt het idee dat je er op de weg een fatsoenlijke noodstop mee kunt maken. Nou waren ze allemaal verhoogd en hadden ze ook allemaal behoorlijk grof tot modder profiel maar ik had eigenlijk het gevoel dat de remmen nauwelijks genoeg kracht hadden om de wielen te laten blokkeren als ik dat zou willen. Is dat een beetje de consessie die je moet maken met grote wielen, of kan het ook beter?

Geloof me , de wielen blokkeren wel bij een noodstop !

Vorige week nog gehad (mt) , rubber staat op wegdek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de remmerij van een Jeep hebben relatief veel andacht nodig. Stelmechanisme achter en vuil zijn veroorzakers van slecht remmen.

Ook aan te raden: Rvs remslangen. Geeft een duidelijk harder rempedaal en verbeteren dus de krachtoverdracht tussen pedaal en remmen!

33ers moeten nog te blokkeren zijn, groter wordt wel moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de remmerij van een Jeep hebben relatief veel andacht nodig. Stelmechanisme achter en vuil zijn veroorzakers van slecht remmen.

Ook aan te raden: Rvs remslangen. Geeft een duidelijk harder rempedaal en verbeteren dus de krachtoverdracht tussen pedaal en remmen!

33ers moeten nog te blokkeren zijn, groter wordt wel moeilijker.

met 35ers gaat het ook (tis wel moeilijker maar ze doen het wel) laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb vrijdag richting Sclayn een noodstop moeten maken op 33ers TSL Super Swampers (redelijk tot zeer grof profiel) en alle 4 de wielen blokeerden!!

alleen hadden de wielen minder grip (op droog dek) dan de remmen aan kracht hadden. ook deed ik dit zonder stabilisatie stang voor en zonder trackbar achter (voor wat het verschil is)

dit betrof een '92 YJ met 4.0 met rembekrachtiging...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nitro71,

Inderdaad een Jeep remt anders dan een personenwagen.

En heeft inderdaad meer aandacht nodig lees opmerkingen 87.

Tevens moet je eens kijken naar de groeven van een de gemiddelde terreinband die is gemonteerd onder de jeeps die je hebt gereden en een normalen band onder een personen auto en de hardheid van deze banden.

Doordat de mudbanden veel grover zijn en je dus met minder rubber het asvalt raakt heb je ook minder grip op het asvalt en dus ook minder rem grip.

Als je dus alles bij elkaar optelt klopt je bevinding.

En ja je kunt best hard remmen met blokkerden banden en zwarte streppen trekken maar je glijd wel meer door dan een personen wagen.

Tevens hebben zover ik weet alle wranglers rembekrachting.

En ja de remmerij is vaak een probleem bij de APK dus gewoon extra aandacht nodig en goed schoon houden.

Veel succes met je keuze en denk een Jeep is geen Porsch.

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

Ik weet dat dit al een behoorlijk oud topic is maar de informatie die hier in staat is wel interessant.

 

Ik heb zelf een wrangler met geperforeerde schijfremmen voor en trommelremmen achter en 33 ers.
Voor zijn de remleidingen van staal op het stukje van de remklauw naar het chassis na zegmaar.

Nou is hij laatst nog door de APK gekomen maar ben zelf niet helemaal tevreden over de remkracht.

 

Onder normale omstandigheden blokkeren de wielen niet bij een noodstop echter op nat wegdek soms wel.

Zoals ik hier lees moet dit op droog wegdek ook kunnen.

 

Heb de remmen al eens helemaal ontlucht en ook de blokken zijn nog voldoende dik.

 

Wat kan ik nu nog doen om hem beter te laten remmen behalve dan achter ombouwen naar schijfremmen ?
Volgens mij moet er nog wel wat uit te halen zijn, kunnen verschillende merken remblokken zoveel verschil maken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

rvs remleidingen monteren voor en achter (in plaats van die rubber slangen) zou kunnen helpen. Ik heb zelf laatst een enorm verschil ervaren met me CJ na het plaatsen van een nieuwe set remdisken EN remblokken

bewerkt door Royco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...