Spring naar bijdragen

positief geschreven over 4x4 terrein rijden


Black Moose
 Share

Recommended Posts

ffRoad i svinndalen - a story about mudd!!

Skrevet av Bygdefjompen 10. august 2006, klokken 21.58

Geschreven door Rune Fredstad , Vertaald door Jacco......Black Moose

Zelf heb ik geen rijbewijs, misschien een beetje onpraktisch of moeilijk te begrijpen. Omdat ik al 25 jaar oud ben.

Maar autorijden kan leuk zijn, Maar als ik naast mijn moeder zit,en varkensachtig rijdt kun je netzo goed naast een varken zitten.( varkens rijden wordt hier gebruikt, als je slecht rijdt)

Maar ik vertrouw meer op mijn moeders wetenschap wat betreft verkeers regels dan een varken.

Zo nu hebben we het over auto rijden. Hoge snelheden, als een gek rijden, en in veel gevallen idioot. (wegpiraten)

Ondanks dat ik geen rijbewijs heb. Betekent dat nog niet dat ik noet van auto,s hou.

Hoge snelheid is leuk, voor mij draaide het om vette japanners, amerikaanse of duitse auto,s. Versierd en afgesteld , mooi zijn ze.

Maar sinds vorig jaar een nieuwe kollega gekregen, begon mijn opvatting over auto,s te veranderen

Dat nam wat tijd.Maar Jacco die uit Nederland kwam, had een Jeep Wrangler gekocht. Waarmee hij niet alleen op asfaltwegen reed, maar deste meer op greffelwegen.

Maar gaf de voorkeur op offroad te rijden in bossen.

Korte versie:Ik leerde hem buiten het werk beter kennen,zat vaak naast hem in de auto. En hoorde hem veel vertelen over het offroad.

Jahoor, zware auto,s in de bossen bannen een weg.

Nee bedankt, kuilen met vaart en plezier.

Maar een jaartje later ga ik zelf ook een keer mee.

Geweldig prettige ervarig was dat.

Maar inplaats van een saaie uitleg te lezen, zal ik wat foto,s er bij plaatsen.

Totaal heb ik 145 foto,s geschoten.Maar nam de beste er uit.

img_44db7f3152dd7.jpg

Vermaak in Svinndalen. Dit was ongeveer de eerste ontmoeting van een mooie verzameling bossen, veel stof/modder en steen.

Zelfs de naam " Gledes lia" kan wel vertaald worden als niet motersport.

Maar,

img_44db804680abe.jpg

Hier is de uitstalling, 2 Jeeps Wrangler , waarvan de èèn helemaal uit Nederland.

Links staat de Wrangler van mijn collega Jacco, en op de achtergrond de Cherokee van Kjetil. Van mijn andere collega.

img_44db816d6f1ee.jpg

Dit was een hindernis die we tegenkwamen, Hat eerste was slechts een rotsweg waar je makkelijk over heen reed.Maar zoals jullie het op de foto uitziet, zo is het terrein en kun je het ook nemen met een Yaris.

img_44db82263f88a.jpg

Deze foto is genomen in dezelfde helling (knik) als hier voor.eigelijk een mooie foto en kun je hem op verschillende manieren rijden.

Oje ... dat was slechts een knik/hebbel. Het wordt heftiger.

img_44db83174d5c1.jpg

Ook een kleine hobbel.Maar vond het een mooie foto.Hier krijg je ook een beetje indruk van Jacco,s rijden.

Er komt later nog een betere foto. Heel raar

img_44db84561c3af.jpg

Altijd gezellig met een beetje modder, voordat je een helling opgaat

Het kan zijn dat Jacco een beetje slipt voor hij omhoog komt? Niet noemens waardig is het antwoord.

Die auto is prima in het terrein, ondanks de modderige wielen. Die eigenlijk een goede grip meten hebben om die helling te nemen.

Maar zie het volgende plaatje.

img_44db8544b2c22.jpg

Zoals jullie zien,zit er een klein verschil tussen de Wrangler van Jacco en de Cherokee van Kjetil. Twee van de belangrijkste verschillen zijn de hoogte en de lengte.

Als jullie ook naar de nummerplaat kijken, kun je gerust zeggen dat het niet de bedoeling is on de helling op te rijden.

Maar diegene die opgeeft is een watje!

img_44db862b85ebf.jpg

Ik beloofte jullie een spoiler? Nu is het zeker een imponerende spoiler in de modder.

Maar neem de tijd om naar deze foto te kijken. Ten eerste was het blubberig.

Ten tweede is het voorwiel aan het spinnen als een gek. Zoals gezegd, hebben wij een voorgevoel.

(ik weet niet wat oom agent zal zeggen met zo,n verbogen en viese nummerplaat)

img_44db879d6b1ba.jpg

KVINNLIGE SJÅFØRER!!!! SAY NO MORE!!!!

img_44db887f20f05.jpg

Hehe. Ja, dit is een pantser en gelukkig een hoge Jeep, oja ...er is ook een modderbende. Op de helling voor de auto is dat prettig, maar niet als het uitzicht wordt bedorven.

img_44db899d86f59.jpg

Herinder je dat ik over Jacco heb verteld een tijdje geleden, Hier is een betere foto...Ik veronderschuldig mij. Maar dit was een koningklijk gezicht.

Kijk hoe alle wielen staan.

img_44db8a6adb588.jpg

Hehe, dat ziet eruit als een koning.Eigelijk ben ik slechts een fotograaf.Maar in zo,n situatie had ik me twee mooie foto,s toegewenst. Inplaats van twee met variabele kwaliteit.

De foto hier boven geeft geen akseptabele indicatie hoe hoog het was van het beginpunt tot aan de auto.

Maar de helling was steil genoeg, Kjetil had twee pogingen nodig om deze hindernis te nemen.

Achter de auto is er ook een kleine helling, bestaande uit een van de hoogste rotsen.

Zie je die duim omhoog. Kjetil is voorals nog geheel optimistisch en op de volgende foto kunnen jullie zien waarom hij zo positief is.

img_44db8b742fc92.jpg

Zoals gezegd is dit ook een middelmatige foto, maar als jullie goed kijken kun je zien dat het rechtse achterwiel bijna helemaal in de lucht hangt!

De 3 andere wielen hebben contact met de helling. Dat zag er zo koel uit toen ik daar was.

Man naar recht, hij is in het wit met zwarte moddervlekken heet Frank. En zit in het bestuur van Jeep Club in Nederland.

Drommels wat kan die man rijden!!

img_44db8c905b31d.jpg

Zo, hoeveel willen er door dit moddergat blazen? om de smaak te pakken krijgen om over deze oppervlakte te gaan??? ( hè Ruud biggrin.gif )

Wel hier geldt èèn ding! Amerikaanse spieren. Het volgende plaatje laat ziet hoe diep het was.

img_44db8d6cd92f7.jpg

De uitlaat ging als: blurp-blurp-poff-blurp wanneer komen we hier weer uit.

Ik vindt het erg jammer dat ik geen foto,s van jouw heb Kjetil!

Toen je door dit gat heen reed, was het geweldig om naast je te zitten.

Maar Kjetil, ik weet dat je dit ook leest. Wat zeg je als ik deze foto ook plaats. Slechts èèn foto. Oh, wil je niet? is wel waar, dat je het liefst deze ene foto wilt verwijderen? Wel daar ruzieen we morgen wel over, op weg naar het werk.

img_44db8e52917bd.jpg

Èèn keer moesten we de lier gebruiken, om uit een gat te komen.En dat was de laatste hindernis, voordat we naar huis zouden gaan.Jacco ging eerst over, met èèn gang en zonder problemen. Zo dat moeten wij ook maar proberen.

Dus niet met èèn gang. De foto wijst op een Jeep in problemen,

( gelukkig kon Frank hem terug lieren)

Dit was een prettige ervaring dat ik mee ben geweest.Ik wil mijn Kollega,s Jacco en Kjetil een bedankje geven. Omdat ze zoveel uren met mij volgehouden.

Zonder betaald te krijgen.

Het was ook leuk om Frank en Charles te ontmoeten.

Tegen Bart en zijn vriendje wil slechts zeggen: Bewaak de volgende keer de chips beter!

Tot slot hoop ik serieus om vele tochten mee te maken. maar nu is het snel winter, en dan komt er sneeuw.

It has been a muddy blast!!

Stikkord: jeep | wrangler | cherokee | off | road | gjørme | vann | morro | humor

Trackback-URL:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk verslag. Mooi rijden daar in Noorwegen.

Ik ga volgende week voor mijn werk naar Oslo en blijf het weekend.

Ben wel veel in Noorwegen geweest op vakantie vroeger, maar nog nooit in Oslo geweest.

Ha det bra,

René

Velgende week weekend rijden in Svarstad, is ook ereg leuk.

Terrein bestaat uit zandafgraving en bos. hoogte verschil ca.120 meter.

4x4 drivers

Zit zo,n 60 km van Oslo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tobber denk dat ga verhuizen

Hoe is het met de merken Zijn meestal gemengde clubs Veel Jeeps of ??

Vraag je eerst maar af hoeveel invoerrechten je op jouw Jeep moet betalen. Als je daar de prijs betaalt voor een knappe gebruikte Jeep kun je voor dat geld hier al praktisch een nieuwe kopen. ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar daar verdienen die Noren ook naar Lonen liggen daar heel hoog

Je moet het natuurlijk overall bekijken. ( en van Blond houden)

Voorbeeldje: De WK CRD3.0 Laredo kost daar € 93.425,- ...hier zit ie op € 61.700,- blink.gif

Ik weet niet of de lonen daar zòveel hoger liggen, de sociale lasten iig wel .. maar daar weet Black Moose wel meer van. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of de lonen daar zòveel hoger liggen, de sociale lasten iig wel .. maar daar weet Black Moose wel meer van. wink.gif

ph34r.gif

liggen inderdaad hoger,

Als je het goed wil doen, ga je in Zweden wonen, (Je jeep meenemen kost niks) en ga in Noorwegen werken.

Maar dan ben je wel een Zweed. laugh.gif

Er werken vele mensen uit Zweden bij ons, en zeggen dat ze super verdienen.

Wil je echt goed verdienen, ga in de verzorging.

( mijn vrouw werkt minder , maar verdiend meer. En dat komt weer ten goede voor mijn /ons Jeepie)

Je betaald trouwens ook minder loonbelasting. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...