Spring naar bijdragen

Katalisator Dicht


Remcog
 Share

Recommended Posts

Hoi Forum,

Vraagje als een katalisator dicht zou zitten wat zouden behalve gebrul daar nog meer voor symptomen voor kunnen ontstaan.

Verlies van kracht ??

En als ie al dicht zit is dat iets wat je zelf kan doen of moet de wagen op de brug om en de katalisator er uit te kunnen schroefen.

Kan ik dit zelf zonder de wagen op de brug te hebben ?

En als ik dat zelf zou kunnen hoe krijg ik de katalisator dan weer schoon.

Alvast bedankt en goed weekend.

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben op een weekend van de jeeplist een jaar of 5 geleden eens zoiets gehad met een tj2.5.

Begon behoorlijk vermogen te verliezen.

Kon niet sneller dan 70 km op autosnelweg.

Volgens mij hebben we er toen (als noodoplossing) wat gaten in of rond gemaakt. Hielp al wat en mooier geluid....

Heeft daarna de cat opgemaakt en leeggehaald dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon kat er even vanonder halen en met een stuk pijp het binnenste kapot slaan en dan leeg schudden.

je moet er niet aan gaan slijpen en weer dicht lassen anders heb je problemen bij de apk.

ik heb het op mijn manier al bij twee wranglers en twee cherokee's gedaan en nog nooit problemen gehad bij de apk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon kat er even vanonder halen en met een stuk pijp het binnenste kapot slaan en dan leeg schudden.

je moet er niet aan gaan slijpen en weer dicht lassen anders heb je problemen bij de apk.

Als ie maar weer gasdicht is mag er ook aan geslepen en gelast worden. Een Wrangler uit '91 hoeft geen kat te hebben dus voor de apk is dat geen probleem...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeghalen kan inderdaad, maar geeft wel een wat "hol" geluid. Andere mogelijkheid is, om een "kat vervanger" te monteren. Da's feitelijk gewoon een glasspack demper die op de plaats van de kat komt.

Dat alles, mits er geen kat op je kenteken vermeld staat. Als de auto later is ingevoerd kan dat het geval zijn en zit je waarschijnlijk aan een werkende kat vast!

mss dat in spanje de regels anders zijn en de kat wel verplicht is......

Ehh..jah. ph34r.gif

Maar hij woont in Portugal. wink.giftongue.gif

Blijft dat het daar ook anders geregeld kan zijn.... huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties !!!

In Portugal ...regels.......ik ben ze afentoe wel een tegen gekomen maar of ze er hier iets mee doen ik weet het niet biggrin.gif

Voorbeeld...verbouw je huis zonder papieren illegaal komt de fiscalisatie langs zeg dit mag niet.. nee zeggen wij.. ok zecht hij 500 euro boete ok bedankt zeggen wij dan. Das Portugal in a nutshell ( en voetballen kenne ze niet) Maar ik drijf af dus.

De kat is niet verplicht.

Bedankt weer.

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mijne was kapot gegaan, er bleef een stuk van die brosse steen voor het eindpijpje hangen, hij was lekker stil maar al het vermogen was wel weg, ik heb er terplekke met een grote schroevendraaier wat stukjes afgeslagen en daarna thuis een breekijzer met het brede stuk er in gezet en een soort stampot van de cat gemaakt, daarna gestart, even gas geven en schoon is uw cat, het geluid is wat holler maar niet overdreven hard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...