GC4Dave Geplaatst August 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2006 Dag allemaal, Fantastisch zo'n forum met Jeep liefhebbers! Mijn naam is Dave. Sinds kort ben ik zoek naar een GC vanaf bouwjaar 1999 (nieuw model) in Limited en benzineuitvoering. Aangezien ik totaal geen ervaring heb met dit type (maar ze prachtig vind) hoop ik van jullie kennis en ervaring(en) gebruik te mogen maken om een juiste koop te kunnen doen. Tot nu toe heb ik in 2 GC's gereden; Een 4.0 en een 4.7. Ik vond de 4.0 wat weinig trekkracht hebben en tevens een onrustige automaat. Daarnaast behoorlijk wiebelig bij de 'kont'. De 4.7 reed zeer prettig echter trilden de remmen behoorlijk. Het viel mij tevens op dat ondanks de 'lage' kmstand (rond de 100.000) het stuur van beide auto's erg glad zijn geworden en de structuur van het leer niet meer zichtbaar is. Is dit normaal? Waar moet ik op letten bij de aankoop van een GC vanaf bj 1999? Welke tips kunnen jullie mij verder nog geven? Verder ben ik van plan er een G3 installatie in te laten zetten. Welke ervaringen hebben jullie hiermee? Wat zijn de kosten hiervan en welke installatie adviseren jullie? Zoals jullie kunnen zien heb ik heel wat vragen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Groet, Dave Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2006 Welkom Dave!!! Ik heb je vraag even naar het ZJ/WJ gedeelte verplaatst, dáár zitten de mensen die je antwoord op je vragen kunnen geven!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2006 welkom, de ZJ heeft dat ook, schokbrekers achter vervangen klaar. een Jeep en remmen remschijven voor krom, is dus ook wel simpel oplosbaar. (bdw er is een recal voor de remmerij van een WJ) tja de slijtage plekken op leer en stuur dat kan een WJ-rijder beter beantwoorden. voorste aandrijfas idem en de homokineten van de vooras vooral de rubberhoes hoes kapot meestal gaat die homokineet er gauw achteraan. voor de rest mogen WJ-rijders en gas rijders reageren bdw ik zou voor die 4.7 gaan....sucsex Welkom Dave!!!Ik heb je vraag even naar het ZJ/WJ gedeelte verplaatst, dáár zitten de mensen die je antwoord op je vragen kunnen geven!! daar stond die eerst ook dus lag niet aan Dave, ook niet aan mij bdw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GC4Dave Geplaatst August 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2006 87Wrangler en Beest, bedankt voor het welkom en jullie tips! Nu wachten op op ervaringen en tips van de WJ rijders Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst August 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2006 Hallo Dave en welkom! Dat trillen bij remmen kan diverse oorzaken hebben. Één daarvan kan zijn dat de schijven wat "krom" zijn, door het op de rem blijven staan bij stilstaan, in de stand "D". Wij hebben dat bij onze WJ ook, kan op zich geen kwaad (als het dat bij jou ook is). Laat idd ff checken of de wagen alle upgrades al heeft gehad, voor de remmen is idd een upgrade. En dat stuur; bij onze WJ zie ook geen echte leerstructuur, als je blijft twijfelen, toch even wat historie vwb de km-stand zien te krijgen. Zoals Beest al zei, ik zou ook voor de 4.7 gaan. Rijd allemaal toch net wat fijner voor zo'n grote wagen. Gas heb ik geen ervaring mee, maar je kunt er wel de nodige topics op dit Forum over vinden. Bij aanschaf; rij met de wagen even wat 8-tjes op een parkeerterrein of zo, en kijk of de wagen niet enorm gaat schokken/bokken. Bij rond de 100.000 zal dat nog niet, maar je weet t nooit.. Succes met de aanschaf!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst August 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2006 Hoi Dave, Ik heb net even naar mijn stuur gekeken maar dat ziet er totaal niet versleten uit na 95dkm. Het trillen van de remmen is een bekend probleem en kan alleen effectief verholpen worden door het vervangen van de "Teves" - remklauwen. Dit is bij mij een half jaar geleden gebeurd en heb ik alleen de materiaalkosten moeten betalen (bij de dealer). Het probleem is sindsdien niet teruggekeerd. Zie hiervoor ook: http://www.wjjeeps.com/brakes.htm . Mijn voorkeur ging destijds ook uit naar een 4.7 en ik kan je verzekeren, dat het een heerlijke probleemloze motor is. Zelf rij ik op benzine, dus met gas kan ik je niet helpen. Het rijgedrag is trouwens subliem en een stuk strakker dan mijn vorige ZJ 5.2 . Succes met je keuze en laat maar even weten wat het geworden is! Groeten, Ape P.s. Veel info staat op http://www.wjjeeps.com en kom gerust langs op http://members.chello.nl/j.doorn12 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2006 Heb toen ik er 1 zocht , ook in beide gereden. Heb de 4.7 gekocht. Reden ? V8 !!!!! Probleemloze auto (tot nu toe) Leer is goed. Weet niet waar je woont , maar je bent altijd welkom om te vergelijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GC4Dave Geplaatst August 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2006 Jeeh, bericht nog maar net geplaatst en nu al zoveel tips en ervaringen, bedankt allemaal! Ik krijg de indruk dat jullie voorkeur ook uitgaat naar een 4.7 V8 Bij aanschaf; rij met de wagen even wat 8-tjes op een parkeerterrein of zo, en kijk of de wagen niet enorm gaat schokken/bokken.Bij rond de 100.000 zal dat nog niet, maar je weet t nooit.. Kollee, stel dat hij dat gaat doen, wat is dan er dan aan de hand? P.s. Veel info staat op http://www.wjjeeps.com en kom gerust langs op http://members.chello.nl/j.doorn12 Ape, bedankt voor de goede tip! Prachtige foto's overigens op je website. Is jouw mooie auto grijs- of goud metallic? Zijn de verbruikswaarden specifiek van jouw auto? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst August 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2006 Hey Dave, De officiele kleur van de auto is Silverstone. (Grijs/zilver metallic). En dit zijn de verbruikscijfers: Verbruik binnen b.k. 20,8 l/100km Verbruik buiten b.k. 12,8 l/100km Verbruik gecombineerd 14,7 l/100km Dit zijn mijn eigen ervarings-cijfers" Gemiddeld verbruik over de laatste 16 maanden = 1 op 6,802721 Ape Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GC4Dave Geplaatst August 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2006 Gemiddeld verbruik over de laatste 16 maanden = 1 op 6,802721 FF schrikken (dacht het wel, maar ben nu diesel gewend). Daarom zou ik graag een G3 installatie willen aanschaffen aangezien er ook nog wel wat kilometers mee zal worden gereden. Lpg G3 rijders, wat zijn jullie ervaringen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst August 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2006 Jeeh, bericht nog maar net geplaatst en nu al zoveel tips en ervaringen, bedankt allemaal! Ik krijg de indruk dat jullie voorkeur ook uitgaat naar een 4.7 V8 Kollee, stel dat hij dat gaat doen, wat is dan er dan aan de hand? Dan heb je een probleem met de visco. Is allemaal te repareren, is vrij begrotelijk als je het laat doen, maar is zelf te doen. Als je m bij een garage koopt, er op staan dat dit verholpen is óf dat het in een garantie gaat worden opgenomen als binnen een jaar etc. Ik hoor hele verschillende meningen. De één zegt bij 100K ben je aan de beurt, vele anderen rijden al 150K of meer zonder maar 1 probleem. Maar kán voorkomen. Wij nu 125K op de teller en nog geen enkel probleem en is tot nu toe idd een volslagen probleemloze auto geweest! Genieten van zo'n ding! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst August 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 Visco probleem zou bij de WJ niet zo snel voor mogen komen als bij de ZJ. Al heb ik ondertussen ook al andere signalen opgevangen (bv iemand die hem bij 60000 al aan gort had ) Verder kan ik niet zo heel veel zeggen over de v8 uitvoering, daar ik een Diesel rijd, en over gas zeg ik maar helemaal niets. Mbt het gas inbouwen werdt ons dat destijds afgeraden op een 4,7L ho motor, waarom weet ik eigenlijk nog steeds niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GC4Dave Geplaatst August 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 Dan heb je een probleem met de visco. Is allemaal te repareren, is vrij begrotelijk als je het laat doen, maar is zelf te doen. Als je m bij een garage koopt, er op staan dat dit verholpen is óf dat het in een garantie gaat worden opgenomen als binnen een jaar etc.Ik hoor hele verschillende meningen. De één zegt bij 100K ben je aan de beurt, vele anderen rijden al 150K of meer zonder maar 1 probleem. Maar kán voorkomen. Wij nu 125K op de teller en nog geen enkel probleem en is tot nu toe idd een volslagen probleemloze auto geweest! Genieten van zo'n ding! Kollee, dank voor deze waardevolle tip. Ik zal dit meenemen gedurende de proefrit. Begrijp ik goed dat jezelf ook een GC 4.7 bezit?...staat namelijk niet bij je avatar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst August 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 Kollee, dank voor deze waardevolle tip. Ik zal dit meenemen gedurende de proefrit. Begrijp ik goed dat jezelf ook een GC 4.7 bezit?...staat namelijk niet bij je avatar? Yip, hebben ook een GC 4.7, daar rijd uuuuhhhhhhh de vrouw in, kollee2.... Ik mag maar af en toe genieten van dat ding (en doe dat dan ook vol op...), maar heb moeten beloven dat ik m niet stiekum zal verhogen en zo....... Geloof me, een <strike>Beest</strike> beest van een auto, met waanzinnig veel rij plezier. En dat geluid.... brrrr, krijg je koude rillingen van... Ik geniet overigens nog veel mee van mn YJ hoor!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GC4Dave Geplaatst August 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2006 Yip, hebben ook een GC 4.7, daar rijd uuuuhhhhhhh de vrouw in, kollee2.... Ik mag maar af en toe genieten van dat ding (en doe dat dan ook vol op...), maar heb moeten beloven dat ik m niet stiekum zal verhogen en zo....... Geloof me, een <strike>Beest</strike> beest van een auto, met waanzinnig veel rij plezier. En dat geluid.... brrrr, krijg je koude rillingen van... Ik geniet overigens nog veel mee van mn YJ hoor!!!! Lucky Woman . BTW mijn vrouw gaat er ook voornamelijk in rijden, dus..... Nooit overwogen er G3 in te doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2006 gas is er om te koken nadeel van zelf gas er inproppen, is de pittige aanschaf van de instalatie, heeft geen meerwaarde bij verkoop meer belasting betalen meer onderhoud cq sluitage voordeel is goedkoper tanken als je graag gas wil rijden zou ik zoeken naar 1 met gas er al in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst August 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2006 Lucky Woman . BTW mijn vrouw gaat er ook voornamelijk in rijden, dus.....Nooit overwogen er G3 in te doen? uuuhhh, idere keer als we m voltanken! Maar doen het uiteindelijk steeds niet, precies om de redenen die Beest gaf. Kostenafweging t.o.v. het aantal km's per jaar.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GC4Dave Geplaatst August 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2006 gas is er om te koken nadeel van zelf gas er inproppen, is de pittige aanschaf van de instalatie, heeft geen meerwaarde bij verkoop meer belasting betalen meer onderhoud cq sluitage voordeel is goedkoper tanken als je graag gas wil rijden zou ik zoeken naar 1 met gas er al in Klopt, ff rondje bellen gedaan bij G3 inbouwstations, tussen de 2800 en 3500 euro ben je wel kwijt Zie het wel als een 1 malige investering, even pijn en na een maand weer vergeten. Daarna een genot aan de pomp Zou ook het liefst een GC kopen die reeds voorzien van G3 echter tot nu toe allemaal met voor mij teveel km op de teller. uuuhhh, idere keer als we m voltanken! Maar doen het uiteindelijk steeds niet, precies om de redenen die Beest gaf. Kostenafweging t.o.v. het aantal km's per jaar.... Tsja, kan mij het voorstellen. Mag ik vragen hoeveel km jullie rijden gem. per jaar? BTW Was bijna rond met een prachtige 4.7 uit 1999. Zag er allemaal zeer netjes uit, reed goed en gedurende de proefrit geen problemen met 8-jes draaien en overeenstemming met de prijs. Toch nog even NAP check gedaan en helaas een onlogische opbouw van de km historie Domper! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2006 20000km per jaar, mooi laten staan dan er zijn zat GC te koop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst August 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2006 15-20K per jaar. Idd, geen vertrouwen of geen goed gevoel, lekker laten staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robbert m Geplaatst August 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2006 Hi dave, Ik heb net een update gegeven op een ander Forum issue over de LPG G3 tank. http://www.jeepforum.nl/forum/index.php?showtopic=6002 Als je daar kijkt zie je een aantal ervaringen. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, OK ?? Groeten en succes met de zoektocht Robbert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GC4Dave Geplaatst August 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2006 Dag mensen, Bedankt voor jullie reacties allemaal. Op dit moment ben ik heerlijk op vakantie in het lekker Spanje. Vanuit een internetcafe toch nog even de mailtjes en het forum checken Mijn zoektocht naar een goede GC 4.7 gaat na mijn vakantie weer door, dat is na 5 september. Tot later Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2006 veel plezier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.