Spring naar bijdragen

Aanschaf GC


Recommended Posts

Dag allemaal,

Fantastisch zo'n forum met Jeep liefhebbers! smile.gif

Mijn naam is Dave.

Sinds kort ben ik zoek naar een GC vanaf bouwjaar 1999 (nieuw model) in Limited en benzineuitvoering. Aangezien ik totaal geen ervaring heb met dit type (maar ze prachtig vind) hoop ik van jullie kennis en ervaring(en) gebruik te mogen maken om een juiste koop te kunnen doen.

Tot nu toe heb ik in 2 GC's gereden;

Een 4.0 en een 4.7. Ik vond de 4.0 wat weinig trekkracht hebben en tevens een onrustige automaat. Daarnaast behoorlijk wiebelig bij de 'kont'.

De 4.7 reed zeer prettig echter trilden de remmen behoorlijk. Het viel mij tevens op dat ondanks de 'lage' kmstand (rond de 100.000) het stuur van beide auto's erg glad zijn geworden en de structuur van het leer niet meer zichtbaar is. Is dit normaal?

Waar moet ik op letten bij de aankoop van een GC vanaf bj 1999? Welke tips kunnen jullie mij verder nog geven?

Verder ben ik van plan er een G3 installatie in te laten zetten. Welke ervaringen hebben jullie hiermee? Wat zijn de kosten hiervan en welke installatie adviseren jullie?

Zoals jullie kunnen zien heb ik heel wat vragen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groet,

Dave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom,

de ZJ heeft dat ook, schokbrekers achter vervangen klaar.

een Jeep en remmen laugh.gifrolleyes.giflaugh.gif

remschijven voor krom, is dus ook wel simpel oplosbaar. (bdw er is een recal voor de remmerij van een WJ)

tja de slijtage plekken op leer en stuur dat kan een WJ-rijder beter beantwoorden.

voorste aandrijfas idem

en de homokineten van de vooras vooral de rubberhoes hoes kapot meestal gaat die homokineet er gauw achteraan.

voor de rest mogen WJ-rijders en gas rijders reageren

bdw ik zou voor die 4.7 gaan....sucsex

Welkom Dave!!!

Ik heb je vraag even naar het ZJ/WJ gedeelte verplaatst, dáár zitten de mensen die je antwoord op je vragen kunnen geven!!

daar stond die eerst ook dus lag niet aan Dave, ook niet aan mij bdw huh.gif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dave en welkom!

Dat trillen bij remmen kan diverse oorzaken hebben. Één daarvan kan zijn dat de schijven wat "krom" zijn, door het op de rem blijven staan bij stilstaan, in de stand "D". Wij hebben dat bij onze WJ ook, kan op zich geen kwaad (als het dat bij jou ook is).

Laat idd ff checken of de wagen alle upgrades al heeft gehad, voor de remmen is idd een upgrade.

En dat stuur; bij onze WJ zie ook geen echte leerstructuur, als je blijft twijfelen, toch even wat historie vwb de km-stand zien te krijgen.

Zoals Beest al zei, ik zou ook voor de 4.7 gaan. Rijd allemaal toch net wat fijner voor zo'n grote wagen.

Gas heb ik geen ervaring mee, maar je kunt er wel de nodige topics op dit Forum over vinden.

Bij aanschaf; rij met de wagen even wat 8-tjes op een parkeerterrein of zo, en kijk of de wagen niet enorm gaat schokken/bokken.

Bij rond de 100.000 zal dat nog niet, maar je weet t nooit..

Succes met de aanschaf!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dave,

Ik heb net even naar mijn stuur gekeken maar dat ziet er totaal niet versleten uit na 95dkm.

Het trillen van de remmen is een bekend probleem en kan alleen effectief verholpen worden

door het vervangen van de "Teves" - remklauwen. Dit is bij mij een half jaar geleden gebeurd

en heb ik alleen de materiaalkosten moeten betalen (bij de dealer). Het probleem is sindsdien

niet teruggekeerd. Zie hiervoor ook: http://www.wjjeeps.com/brakes.htm .

Mijn voorkeur ging destijds ook uit naar een 4.7 en ik kan je verzekeren, dat het een heerlijke

probleemloze motor is.

Zelf rij ik op benzine, dus met gas kan ik je niet helpen.

Het rijgedrag is trouwens subliem en een stuk strakker dan mijn vorige ZJ 5.2 .

Succes met je keuze en laat maar even weten wat het geworden is!

Groeten,

Ape

P.s. Veel info staat op http://www.wjjeeps.com en kom gerust langs op http://members.chello.nl/j.doorn12

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeeh, bericht nog maar net geplaatst en nu al zoveel tips en ervaringen, bedankt allemaal! smile.gif

Ik krijg de indruk dat jullie voorkeur ook uitgaat naar een 4.7 V8 biggrin.gif

Bij aanschaf; rij met de wagen even wat 8-tjes op een parkeerterrein of zo, en kijk of de wagen niet enorm gaat schokken/bokken.

Bij rond de 100.000 zal dat nog niet, maar je weet t nooit..

Kollee, stel dat hij dat gaat doen, wat is dan er dan aan de hand?

P.s. Veel info staat op http://www.wjjeeps.com en kom gerust langs op http://members.chello.nl/j.doorn12

Ape, bedankt voor de goede tip! Prachtige foto's overigens op je website. Is jouw mooie auto grijs- of goud metallic? Zijn de verbruikswaarden specifiek van jouw auto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Dave,

De officiele kleur van de auto is Silverstone. (Grijs/zilver metallic).

En dit zijn de verbruikscijfers:

Verbruik binnen b.k. 20,8 l/100km

Verbruik buiten b.k. 12,8 l/100km

Verbruik gecombineerd 14,7 l/100km

Dit zijn mijn eigen ervarings-cijfers"

Gemiddeld verbruik over de laatste 16 maanden = 1 op 6,802721

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeeh, bericht nog maar net geplaatst en nu al zoveel tips en ervaringen, bedankt allemaal! smile.gif

Ik krijg de indruk dat jullie voorkeur ook uitgaat naar een 4.7 V8 biggrin.gifyes.gifyes.gifyes.gifyes.gif

Kollee, stel dat hij dat gaat doen, wat is dan er dan aan de hand?

Dan heb je een probleem met de visco. Is allemaal te repareren, is vrij begrotelijk als je het laat doen, maar is zelf te doen. Als je m bij een garage koopt, er op staan dat dit verholpen is óf dat het in een garantie gaat worden opgenomen als binnen een jaar etc.

Ik hoor hele verschillende meningen. De één zegt bij 100K ben je aan de beurt, vele anderen rijden al 150K of meer zonder maar 1 probleem. Maar kán voorkomen.

Wij nu 125K op de teller en nog geen enkel probleem en is tot nu toe idd een volslagen probleemloze auto geweest!

Genieten van zo'n ding!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visco probleem zou bij de WJ niet zo snel voor mogen komen als bij de ZJ. Al heb ik ondertussen ook al andere signalen opgevangen (bv iemand die hem bij 60000 al aan gort had ohmy.gif )

Verder kan ik niet zo heel veel zeggen over de v8 uitvoering, daar ik een Diesel rijd, en over gas zeg ik maar helemaal niets.

Mbt het gas inbouwen werdt ons dat destijds afgeraden op een 4,7L ho motor, waarom weet ik eigenlijk nog steeds niet smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb je een probleem met de visco. Is allemaal te repareren, is vrij begrotelijk als je het laat doen, maar is zelf te doen. Als je m bij een garage koopt, er op staan dat dit verholpen is óf dat het in een garantie gaat worden opgenomen als binnen een jaar etc.

Ik hoor hele verschillende meningen. De één zegt bij 100K ben je aan de beurt, vele anderen rijden al 150K of meer zonder maar 1 probleem. Maar kán voorkomen.

Wij nu 125K op de teller en nog geen enkel probleem en is tot nu toe idd een volslagen probleemloze auto geweest!

Genieten van zo'n ding!

Kollee, dank voor deze waardevolle tip. Ik zal dit meenemen gedurende de proefrit. Begrijp ik goed dat jezelf ook een GC 4.7 bezit?...staat namelijk niet bij je avatar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kollee, dank voor deze waardevolle tip. Ik zal dit meenemen gedurende de proefrit. Begrijp ik goed dat jezelf ook een GC 4.7 bezit?...staat namelijk niet bij je avatar?

Yip, hebben ook een GC 4.7, daar rijd uuuuhhhhhhh de vrouw in, kollee2.... cry.gif

Ik mag maar af en toe genieten van dat ding (en doe dat dan ook vol op...), maar heb moeten beloven dat ik m niet stiekum zal verhogen en zo....... unsure.gif

Geloof me, een <strike>Beest</strike> beest van een auto, met waanzinnig veel rij plezier.

En dat geluid.... brrrr, krijg je koude rillingen van...

Ik geniet overigens nog veel mee van mn YJ hoor!!!! laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yip, hebben ook een GC 4.7, daar rijd uuuuhhhhhhh de vrouw in, kollee2.... cry.gif

Ik mag maar af en toe genieten van dat ding (en doe dat dan ook vol op...), maar heb moeten beloven dat ik m niet stiekum zal verhogen en zo....... unsure.gif

Geloof me, een <strike>Beest</strike> beest van een auto, met waanzinnig veel rij plezier.

En dat geluid.... brrrr, krijg je koude rillingen van...

Ik geniet overigens nog veel mee van mn YJ hoor!!!! laugh.giflaugh.gif

biggrin.gif Lucky Woman biggrin.gif . BTW mijn vrouw gaat er ook voornamelijk in rijden, dus.....

Nooit overwogen er G3 in te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gas is er om te koken smile.gif

nadeel van zelf gas er inproppen, is de pittige aanschaf van de instalatie,

heeft geen meerwaarde bij verkoop

meer belasting betalen

meer onderhoud cq sluitage

voordeel is goedkoper tanken

als je graag gas wil rijden zou ik zoeken naar 1 met gas er al in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gas is er om te koken smile.gif

nadeel van zelf gas er inproppen, is de pittige aanschaf van de instalatie,

heeft geen meerwaarde bij verkoop

meer belasting betalen

meer onderhoud cq sluitage

voordeel is goedkoper tanken

als je graag gas wil rijden zou ik zoeken naar 1 met gas er al in

Klopt, ff rondje bellen gedaan bij G3 inbouwstations, tussen de 2800 en 3500 euro ben je wel kwijt ohmy.gif

Zie het wel als een 1 malige investering, even pijn en na een maand weer vergeten. Daarna een genot aan de pomp biggrin.gif

Zou ook het liefst een GC kopen die reeds voorzien van G3 echter tot nu toe allemaal met voor mij teveel km op de teller.

uuuhhh, idere keer als we m voltanken! mad.gif

Maar doen het uiteindelijk steeds niet, precies om de redenen die Beest gaf.

Kostenafweging t.o.v. het aantal km's per jaar....

Tsja, kan mij het voorstellen. Mag ik vragen hoeveel km jullie rijden gem. per jaar?

BTW Was bijna rond met een prachtige 4.7 uit 1999. Zag er allemaal zeer netjes uit, reed goed en gedurende de proefrit geen problemen met 8-jes draaien en overeenstemming met de prijs. Toch nog even NAP check gedaan en helaas een onlogische opbouw van de km historie sad.gif Domper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...