Spring naar bijdragen

EGR klep...?


jack
 Share

Recommended Posts

Hallo, heb storing 32 in m'n wrangler 4.0 HO van eind '91, en dat zou ik moeten zoeken in het vacuum systeem en/of de werking van de EGR klep....

Maar waar zit dat ding, heb het net in het grote boek gezocht en daar staat beschreven dat hij aan de bestuurders zijde op het spruitstuk is gemonteerd... maar bij mij niet, is ie weg? of is er ook een mogelijkheid dat hij ergens anders zit.

WIE VERTELD MIJ WAAR MIJN EGR KLEP IS?? sad.gif

O JA, JEEP OP GAS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor je motorvermogen in principe wel maar voor de emissies niet. Heb je het engelse stukje achter die link eigenlijk wel gelezen? tongue.gif

Ja, heb het stukje gelezen en kom tot de conclusie dat het EGR systeem mijn motor vervuild, de kleppen koelt en een aantal pk's kost, en dat de uitstoot emissie hoger wordt als je hem verwijdert.

Nu wil ik zeker niet het milieu te veel belasten, maar denk dat het vervuilen van de motor en het inleveren van PK's uiteindelijk ook belastend is voor het milieu...

en hoeveel van ons halen de Kat. er niet onderuit?!!

maar goed, bij mij is hij eraf...en dat laat ik maar zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet vervelend doen.....

Een 4.0i in een Wrangler heeft, voor zover ik weet, geen EGR..... wink.gif

En als 'ie wel op een motor zit, is simpelweg demonteren geen goed idee! Hoe raar het ook klinkt: Het recirculeren heeft een verkoelende werking op,o.a., de kleppen!

Nou, even voor de duidelijkheid…. biggrin.gif

Er zit geen EGR in een 4.0iHO motor, volgens B&S.

Wat ik mis is de actieve koolstof filter aansluiting van de benzine tank, deze pot zit op het schut bord gemonteerd aan de bestuurders kant.

Waarom ik de foutmelding 32 heb is mij onduidelijk, maar vanaf morgen ga ik de gas installatie eruit halen en de cilinderkop reviseren en hoop hierna geen fout meldingen meer te hebben/krijgen

DUSSS sorry voor deze valse melding, maar we (ik) heb toch weer wat geleerd.

iig bedankt worshippy.gif voor de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...