jack Geplaatst August 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2006 Hallo, heb storing 32 in m'n wrangler 4.0 HO van eind '91, en dat zou ik moeten zoeken in het vacuum systeem en/of de werking van de EGR klep.... Maar waar zit dat ding, heb het net in het grote boek gezocht en daar staat beschreven dat hij aan de bestuurders zijde op het spruitstuk is gemonteerd... maar bij mij niet, is ie weg? of is er ook een mogelijkheid dat hij ergens anders zit. WIE VERTELD MIJ WAAR MIJN EGR KLEP IS?? O JA, JEEP OP GAS Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst August 6, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2006 Heb sporen gevonden van verwijdering.... of het gaat om diefstal of een bewuste aktie van de vorige eigenaar is mij niet bekend. Maar wat kan een overweging zijn om de EGR klep te verwijderen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nitro71 Geplaatst August 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2006 Maar wat kan een overweging zijn om de EGR klep te verwijderen? http://autorepair.about.com/od/generalinfo/l/bldef165.htm Het is dus een vervelend milieuklepje wat uitlaatgassen je spruitstuk in gooit! Niet goed voor je vermogen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst August 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2006 In hoeverre heeft een zgn. "cold" air intake dan wel of geen zin? (met de egr klep nog in functie) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nitro71 Geplaatst August 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2006 In hoeverre heeft een zgn. "cold" air intake dan wel of geen zin? (met de egr klep nog in functie) Nou ja... in ieder geval MINDER zin dan zonder die klep. In feite geldt hier: Hoe kouder hoe beter. Tot je bevriezingsverschijnselen krijgt tenminste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst August 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2006 Nou ja... in ieder geval MINDER zin dan zonder die klep. In feite geldt hier: Hoe kouder hoe beter. Tot je bevriezingsverschijnselen krijgt tenminste. dussss, het is maar beter dat het klepje weg is.....? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nitro71 Geplaatst August 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2006 dussss, het is maar beter dat het klepje weg is.....? Voor je motorvermogen in principe wel maar voor de emissies niet. Heb je het engelse stukje achter die link eigenlijk wel gelezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2006 Ik wil niet vervelend doen..... Een 4.0i in een Wrangler heeft, voor zover ik weet, geen EGR..... En als 'ie wel op een motor zit, is simpelweg demonteren geen goed idee! Hoe raar het ook klinkt: Het recirculeren heeft een verkoelende werking op,o.a., de kleppen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst August 9, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2006 Voor je motorvermogen in principe wel maar voor de emissies niet. Heb je het engelse stukje achter die link eigenlijk wel gelezen? Ja, heb het stukje gelezen en kom tot de conclusie dat het EGR systeem mijn motor vervuild, de kleppen koelt en een aantal pk's kost, en dat de uitstoot emissie hoger wordt als je hem verwijdert. Nu wil ik zeker niet het milieu te veel belasten, maar denk dat het vervuilen van de motor en het inleveren van PK's uiteindelijk ook belastend is voor het milieu... en hoeveel van ons halen de Kat. er niet onderuit?!! maar goed, bij mij is hij eraf...en dat laat ik maar zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst August 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2006 Ik wil niet vervelend doen.....Een 4.0i in een Wrangler heeft, voor zover ik weet, geen EGR..... En als 'ie wel op een motor zit, is simpelweg demonteren geen goed idee! Hoe raar het ook klinkt: Het recirculeren heeft een verkoelende werking op,o.a., de kleppen! Nou, even voor de duidelijkheid…. Er zit geen EGR in een 4.0iHO motor, volgens B&S. Wat ik mis is de actieve koolstof filter aansluiting van de benzine tank, deze pot zit op het schut bord gemonteerd aan de bestuurders kant. Waarom ik de foutmelding 32 heb is mij onduidelijk, maar vanaf morgen ga ik de gas installatie eruit halen en de cilinderkop reviseren en hoop hierna geen fout meldingen meer te hebben/krijgen DUSSS sorry voor deze valse melding, maar we (ik) heb toch weer wat geleerd. iig bedankt voor de reacties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.