Spring naar bijdragen

Passende schokbrekers


Stern
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Weet iemand of schokbrekers van een CJ ook passen op een XJ? Op marktplaats worden een paar Racho's aangeboden die lijken me wel wat:

---------------------

JEEP CJ5/7 2 zgan witte rancho RS5113 schokdempers

lengte 32.5 cm / 51.3 cm - 12.8Inch / 20.2Inch

Veerweg 18.5 cm - 7.3 Inch

http://www.gorancho.com/docs/2005_productshock_spec.pdf

---------------------

Maar ook met die link naar de specs kom ik er niet uit.

En wat is een redelijke prijs?

Bij voorbaat dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Weet iemand of schokbrekers van een CJ ook passen op een XJ? Op marktplaats worden een paar Racho's aangeboden die lijken me wel wat:

---------------------

JEEP CJ5/7 2 zgan witte rancho RS5113 schokdempers

lengte 32.5 cm / 51.3 cm - 12.8Inch / 20.2Inch

Veerweg 18.5 cm - 7.3 Inch

http://www.gorancho.com/docs/2005_productshock_spec.pdf

---------------------

Maar ook met die link naar de specs kom ik er niet uit.

En wat is een redelijke prijs?

Bij voorbaat dank!

Die passen niet, de cj heeft aan beide zijden een oog, de XJ heeft aan één zijde een schroefdraad aan de voorste schokbreker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die passen niet, de cj heeft aan beide zijden een oog, de XJ heeft aan één zijde een schroefdraad aan de voorste schokbreker.

Hoi JeePee, bedankt voor je reactie!

Ik had er niet aan gedacht dat er verschil tussen voor en achter zou zijn, maar ze zouden bedoeld zijn voor achter en daar heb ik ook aan beide kanten van de demper een oog, zag ik zojuist. Inmiddels heb ik ook de lengte nagemeten van mijn schokbrekers en dat levert een lengte op van ± 42 cm. Gemonteerd onder de auto, dus ik stel me voor dat ze onbelast wat langer zullen zijn. Nu neem ik aan dat de lengten die in de advertentie staan de veerweg weergeven en dan ligt die 42 cm dus precies in het midden.

Kloppen mijn aannames en zou ik beide Rancho's misschien toch kunnen gebruiken, of is er meer dat ik over het hoofd zie. Misschien is een XJ wel veel zwaarder dan een CJ en zitten er dus ook verschillen in gasdruk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik ben deze week bezig geweest om de schokbrekers van mijn XJ te vervangen.

Bereidt je maar vast voor op heel veel werk indien de bovenste bouten van de achterschokbrekers afbreken (zie ook het "moppertopic").

De standaardschokbrekers voor achter hebben een max. uit van 53 cm. en in van +/- 33-34 cm.

Indien je de auto voor weggebruik hebt, denk ik niet dat deze iets afwijkende lengte iets uitmaakt.

Daarnaast weet ik niet of het uitmaakt dat een XJ zwaarders is dan een CJ ?

Het bovenste plaatje van de schokbreker (waar de 2 boutjes doorheen gaan) kun je overzetten (persen mbv bankschroef).

Ik weet niet of de ogen dezelfde grootte hebben van CJ of XJ.

Mijn Rancho 5000 schokbrekers welke ik bij B&S (Tiel) gekocht heb kostte 160 euries (incl. BTW per 2 stuks), dus je moet zelf weten of je nieuwe of gebruikte koopt.

Succes,

Sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sander,

Jij ook bedankt voor je reactie! Ik zal er maar vast kruipolie op spuiten, ik lig er nu toch onder i.v.m. het vervangen van de uitlaatdemper. smile.gif Ik wist dat de vorige eigenaar de kat vervangen had door een stuk rvs-pijp, maar hij had er niet bij verteld dat de demper om zeep was en dat alles gelast zat . . . . mad.gif Tot mijn grote vreugde is de diameter van het rvs gelijk aan de aansluiting op de nieuwe demper en ik kan helaas niet lassen, dus ik ben nog wel even aan het klussen cool.gif

Intussen beraad ik mij nog even over de dempers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sander,

Jij ook bedankt voor je reactie! Ik zal er maar vast kruipolie op spuiten, ik lig er nu toch onder i.v.m. het vervangen van de uitlaatdemper. smile.gif Ik wist dat de vorige eigenaar de kat vervangen had door een stuk rvs-pijp, maar hij had er niet bij verteld dat de demper om zeep was en dat alles gelast zat . . . . mad.gif Tot mijn grote vreugde is de diameter van het rvs gelijk aan de aansluiting op de nieuwe demper en ik kan helaas niet lassen, dus ik ben nog wel even aan het klussen cool.gif

Intussen beraad ik mij nog even over de dempers.

Je kan ook naar de Sprint gaan kom er net vandaan en ze hebben monroe`s gemonteerd achter en voor voor 330 euries incl. montage en btw. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...