Spring naar bijdragen

one-piece-axles


The Kick
 Share

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met one-piece-axles van MOSER of van K&S ?

Wat is het verschil in kwaliteit ?

Ik ga nieuwe steekassen plaatsen in mijn AMC-20, maar weet nog niet welk merk.

Hoi Hans,

Ikzelf rij inmiddels een klein jaartje met k&s en die bevallen mij prima...kwaliteit moet beter zijn dan bv. warn dus dat zegt wel iets...

moser heb ik geen ervaring mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hans,

Ikzelf rij inmiddels een klein jaartje met k&s en die bevallen mij prima...kwaliteit moet beter zijn dan bv. warn dus dat zegt wel iets...

moser heb ik geen ervaring mee...

Bedankt voor je reactie.

Ben benieuwd waar de andere Jeepers mee rijden.

(mis eigenlijk de specs van de Jeeps op het Forum)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie.

Ben benieuwd waar de andere Jeepers mee rijden.

(mis eigenlijk de specs van de Jeeps op het Forum)

Ik heb Superior One piece Axles in m'n CJ, ik weet niet hoe lang ze meegaan....ze zijn nog niet kapot.

In m'n wrangler had ik de superior super 35 assen, ook die zijn nog niet kapot (de rest wel sad.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen ervaring met de One-piece axles van Superior.

Maar ik ken wel veel wrangler rijders die hun achteras laten upgraden hebben met een Superior 35 kit met Detroit.

En zij hebben nooit meer kapotte steekassen gereden achteraf.

Dit geeft je misschien toch een algemener beeld van de kwaliteit van Superior.

Ik ken ook iemand die met zijn CJ met Moser's rondrijd en die heeft ook geen kapotte steekassen meer gehad.

Kijk ook eens op AlloyUSA iemand in Belgie rijdt daarmee trophys en

zware challenges en heeft nooit problemen met zijn steekassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat de assen in een CJ sowieso niet zo gauw stuk gaan als bij een wrangler omdat ze korter zijn dus minder torsie.

Ron heeft full floaters dat zou ik ook wel willen dan kom je altijd weg.

Voor wilde ik ook een upgrade as van Chromealloy maar dat kan niet want dan kan ik mn locker niet meer gebruiken of ik moet hubconversion toepassen en dat is me te duur.

Eigenlijk vind ik het wel best zo CV rearshaft en SYE houden de aandrijflijn heel achter. Zwakke punt is mn rechtervooras kruisje

maar als ik mn voet in bedwang hou gaat dat ook wel goed.

Het gelazer met de oliekeringen voor is voorbij omdat het ondersteunende kunsstoflagertje is vervangen en de as niet meer kan bewegen in de kering. De schouderlagers van mn dif voor ook nieuw dus kan weer effe.

2 jaar lang de meeste evenementen afgeweest en 2x kruisje kapot rechtsvoor das alles. Dus ik hou het maar zo.

De banden die ik nu heb wegen ook de helft dus dat scheelt ook een slok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of de assen van een YJ sterker zijn dan die van een CJ, weet ik niet.

Maar dat een 2-delige as, met losse flens dus, domweg door z'n splines heendraait is zeker.

Ik heb het vaak genoeg bij anderen gezien en in Sclayn heb ik dat spul al eens zelf aan gort gedraait.

Op het moment dat er even te veel vermogen op de as komt, is het einde oefening.

Mijn overbrenging wordt nu 4.56 met een 4:1 kitje in de tussenbak.

Als ik dan een dot gas zou geven, zouden m'n 35's domweg blijven staan. biggrin.gif

Vandaar mijn keuze voor extra sterke one-piece-axles.

Mijn plan is om nu Moser assen te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of de assen van een YJ sterker zijn dan die van een CJ, weet ik niet.

Maar dat een 2-delige as, met losse flens dus, domweg door z'n splines heendraait is zeker.

Ik heb het vaak genoeg bij anderen gezien en in Sclayn heb ik dat spul al eens zelf aan gort gedraait.

Op het moment dat er even te veel vermogen op de as komt, is het einde oefening.

Mijn overbrenging wordt nu 4.56 met een 4:1 kitje in de tussenbak.

Als ik dan een dot gas zou geven, zouden m'n 35's domweg blijven staan. biggrin.gif

Vandaar mijn keuze voor extra sterke one-piece-axles.

Mijn plan is om nu Moser assen te plaatsen.

Ik reed met de wrangler ook op 35" en 4.56 overbrenging. Geen probleem om met piepende bandjes op het asfalt weg te rijden...

Mijn super 35 had geen detroit maar een arb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...