Spring naar bijdragen

omkeuren van grijs naar geel


jack
 Share

Recommended Posts

Nu kan ik een jeep Wrangler Laredo comm 4.0i H.O kopen…. Nu zeg mij comm en H.O helemaal niets… maar ben gelukkig hier op de goede site qua kennis.. maar het is er ook één met grijs kenteken, nu heb ik liever geel met een achterbankje er in.

Is het zo dat ik hier gewoon een bankje in kan plaatsen en met de Jeep naar RDW gaan om hem om te laten keuren..?

En wat zullen hier de kosten van zijn?

En krijg je dan ook een nieuw kenteken, dit omdat het kenteken wat er nu opstaat met VN- begint en dat is toch alleen voor een auto met grijs kenteken?

Nou…dat zijn weer een heleboel vragen

Hoop weer een kenner tegen te komen…

Bvd, smile.gif

Reijer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"HO" betekent "High Output" en heeft met de cilinderkop van de motor te maken, de uitlaatpoorten zitten wat hoger om een betere spoeling van de verbrandingsruimten mogelijk te maken. Er zijn meer verschillen met de oudere 4.0i motoren, zoals kleppen en injectie/ontstekingssystemen, maar HO heeft dus eigenlijk met de uitlaatpoorten te maken. Alle 4.0i motoren vanaf '91 zijn trouwens "HO". Overigens in de "non HO" nooit in de Wrangler geleverd.

Omkeuren naar geel kan, maar kost wel een paar centen! Je moet daarvoor inderdaad een afspraak bij een RDW station maken. Daar zit dan ook meestal een douanepost bij, waar de BPM afgedragen kan ( ehhhh, MOET) worden.

Er zijn BPM uitreken programma's voor het af te dragen bedrag te vinden, zoals -deze-.

Maar ik heb het alvast voor je uitgerekend:

Nieuwprijs 1992: € 23.481 incl BTW en BPM

Toenmalig BPM bedrag: € 6951

Korting ivm géén Diesel: € 1540

Bruto BPM: € 5411

Omdat de auto ouder is dan 100 maanden, blijft er 10% van dit bedrag over, te weten: € 541,-

Daarbij komen dan nog de keuringskosten ( een paar tientjes) en kentekenplaten/leges. En natuurlijk moet je nog op zoek naar een bankje ( Op de Duitse Ebay staan ze regelmatig te koop) en de bevestigingsmaterialen en gordels.

Al met al moet je, denk ik, op een 900 á 1000 eurotjes tellen.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bankje heb ik wel evt. voor je ter overname.

Je kunt je afvragen of grijs kenteken (gezien de nieuwe wetgeving) zinvol voor je is. Als je een bedrijf hebt wel, als particulier heb je er geen enkel voordeel van.

Succes iig!!

weet je hoeveel meer kratten bier er in een grijs kenteken Wrangler passen ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in een geel kenteken jeep kunnen net zoveel kratten bier

als je passagiers meenemt met grijs en ze zitten op de wielkasten zijn ze NIET verzekerd.

In je hardtop en softtop moeten geblindeerde ramen zitten

Grijs hoeft de kleur van de auto niet op je kenteken te staan

en wel de breedte. Bij behoorlijke verhoging moet je bij de keuring spatlappen hebben.

Als je gewoon particulier bent Geel kenteken kiezen.

Ook als je em weer verkoopt merk je het aan de prijs. Geel brengt meer op en kost natuurlijk wat meer.

sukses Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, dat van die kratten bier.... moet even denken...

Ik denk dat geel meer voordelen heeft voor mij (vriendin), hoewel het wel weer een best bedrag is om weer weg te brengen naar die belasting boeven..

Dat zelfde bedrag betaal je ook bij een grijs kenteken .

Of je moet een eigen bedrijf hebben en dan nog , moet het redelijk zijn dat je die rijdt.

Dus een bakker met een wrangler die gebakjes bezorgd , wordt niet geaccepteerd. tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ging hier over omkeuren naar "geel", niet over de wegenbelasting...

Het grijskentekenvoordeel van een Wrangler is daarnaast toch al voorbij, omdat de laadruimte niet meer aan de gestelde eisen kan voldoen ( te kort). Dus al heb je een bedrijf, dan nog kun je niet "grijs" rijden!

-slotje-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...