Spring naar bijdragen

MP3 speler aansluiten op mn originele Infinity-set


Recommended Posts

Help!!!

Ik zit met het volgende probleempje:

In het bezit van een Cherokee '97(oktober), Nederlandse auto, met de originele Infinity geluids-set.

En in het bezit van een hele fijne mp3-speler.........

Maar nu wil ik deze mp3-speler aansluiten op mijn Infinity-hoofdunit, zonder FM-modulator, ivm kwaliteitsverlies.

Dus 1 op 1, en mijn wisselaar mag er evt uit, aangezien ik deze niet meer nodig heb.

Wie kan mij helpen??

Alle suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt, grtz JJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar komt nogal iets bij kijken,

Als je gelijk 1 op 1 wilt hebben, zul je in de radio kijken waar en hoe de voorversterker zit, daar een onderbreeking op de print maken.een schakelaar er tussen zetten.

Zodat je het signaal van de radio en de mp3 speler kunt schakelen naar de eindversterker.

Dan ben je misschien nog afhankelijk van de impadantie van de uitgang van je mp3speler.

De ingang van de versterker zal waarschijnelijk hoger liggen.

maar misschien wel een leuk project.

veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik zit dus al de hele avond te zoeken naar aux-in adapters, line-in adapters, enz....

En ja hoor, die zijn dus echt werkelijk waar voor alle auto's, in alle soorten en maten te verkrijgen, gewoon doodsimpel adaptertje tussen je wisselaar en HU... Alle auto's, alle cherokee's, alle jaren, behalve....... idd............mijn hoofdunit !!!

Wordt dus toch een nieuw aangezicht in de cockpit waarschijnlijk........

Of misschien toch een leuk projectje.......................... Help!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft de CD wisselaar geen line-out? In dat geval zou je die eens kunnen onderbreken en er het signaal van de MP3 speler op kunnen aanbieden. op de radio/hoofdunit de wisselaar selecteren en je zou het geluid moeten horen!

( Zet wel eerst ff de MP3 speler zelf op een laag volume... ph34r.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft de CD wisselaar geen line-out? In dat geval zou je die eens kunnen onderbreken en er het signaal van de MP3 speler op kunnen aanbieden. op de radio/hoofdunit de wisselaar selecteren en je zou het geluid moeten horen!

( Zet wel eerst ff de MP3 speler zelf op een laag volume... ph34r.gif )

Maar dan gaat het als nog via radio frequentie.En dat wil hij niet.

Rechtstreeks op de versterker.

Ik heb gisteren zelf het hele systeem er uit gehaald.Als ik de bekabeling zie, kan ik de Wrangler zeker nog met 5 meter verlengen. laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via radio frequentie op de Line-in?? Dacht 't niet! Da's een directe verbinding naar de voorversterker!

Bovendien zou je dan de wisselaar ook nog kunnen gebruiken, wanneer je er een schakelaartje tussen monteert!

Ik ben nog even op zoek geweest, en bij de WJ zit het zo:

radio_cdch_bk.jpg

Aansluiting 1, 2 en 5 zou je dus moeten gebruiken zodat je het MP3 geluid over het audio systeem van de auto kunt beluisteren. Nogmaals, dit is van een WJ, ik weet niet of het bij jou hetzelfde is, JJ.

Maar dat er een Line-out op de wisselaar zit, lijkt me wel gebruikelijk! Onderbreken en aan je MP3 speler hangen dus!

( laat de rest van de draden wel aangesloten op de wisselaar, anders loop je de kans dat de wisselaar niet meer herkend wordt en je dus de input niet kunt selecteren!)

De wisselaar zal overigens gewoon gaan werken, wat ook moet! Je hoort alleen geen geluid meer, maar in plaats daarvan het MP3 geluid!

Knutselse!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi daar,

ik heb een cassete gekocht met een aansluiting voor een MP3.

Bij de handyman.... 11,00 euro... werkt perfect .

Moet wel voor een autoreverse zijn.

Draadje ziet er niet uit natuurlijk.. maar het geluid is top.

Ik heb zelf een Grand uit 1997 met een Infinityset! net als jij.

Greetz,

Murphy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...