Natswrangler Geplaatst June 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2006 Hallo , Ik heb soms moeilijkheden met het schakelen , vooral in stilstand...dus om in eerste of in achteruit te schakelen. Ik heb vandaag eens de vuldop aan de zijkant losgemaakt en direkt weer vastgezet want daar stroomde echt veel olie uit . Is het niet zo dat een versnellingsbak slechts gevuld moet worden tot wanneer het er uit loopt ? Dan is er bij mijn TJ blijkbaar veel te veel olie op gedaan. Zou dit een reden kunnen zijn dat hij moeilijk schakelt of is er iets mis met de synchronisatie ? Heeft nochthans slechts 120.000 km op de teller staan. Ik heb hem nu al enkele maanden maar doe daar echt niet zo veel kilometers mee . Kan mij iemand helpen aan info? Greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2006 allereerst, de vuldop zit denk ik aan de andere kant van de bak... zo te lezen heb je de verkeerde losgedraaid. Schakelen gaat niet zoals in een Honda o.i.d. .. is het duidelijk slechter geworden de laatste tijd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst June 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2006 Misschien heb je iets aan de Kroon Site. Je kan het beste zelf even kijken. Kroon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2006 Het is toch niet zo dat je je versnellingbak laten zakken hebt doordat je een verhoging gestoken hebt? Want dan kan het idd zijn dat hij gaat overlopen want hij maakt dan een andere hoek tov de originele configuratie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Natswrangler Geplaatst June 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2006 Alvast bedankt voor jullie snelle reacties De dop die ik los gemaakt heb zit aan de bestuurderskant op ongeveer de helft van de VB met een inbus torx 55, is dit niet de vuldop? De wagen is wel verhoogd met spacers tussen de veren, ik heb hem zo gekocht tweedehands... . De VB hangt wel iets naar beneden naar achteren toe, maar niet noemenswaardig...of toch? Schakelen deed hij al altijd een beetje stroef...zoals ik al zei...de ene moment beter dan de andere...vooral bij stilstand . De koppeling heeft ook wel zijn beste tijd gehad hoor...moet de koppelingspedaal bijna volledig lossen om te koppelen. Dus nog werk aan de winkel in het vooruitzicht greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2006 das toch vreemd.. (je hebt idd de goeie, je weet nooit he ) Is de beschermplaat waar de bak boven hangt verlaagd met bussen, of zit ie tegen het chassis aan? (dat bedoelde wrangler tj) Maar dan nog zou het geen -of weinig- verschil mogen maken. koppeling op het einde, dat is meestal idd het begin van het einde.. helaas. Lastig schakelen kàn te maken hebben met die olie, maar zo'n verschil is dat ook weer niet. Misschien zijn er anderen met een idee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Natswrangler Geplaatst June 16, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2006 De plaat hangt tegen het chassis, dus niet verlaagd. Ik dit weekend nog een de dop losdraaien en het teveel aan olie aflaten. Ik zal dan wel zien of er verbetering voelbaar is . Ik ga dan ook meteen een nieuwe uitlaatcollector steken want degene die erop zit is langs alle kanten gebarsten...waardoor hij natuurlijk veel verbruikt . Ik heb deze week ook al een nieuw stappenmotortje gemonteerd voor het stationair toerental te regelen ( op de inlaatcollector). Begin dat wagentje stilletjes aan te kennen . Is het vervangen van de koppelin een omslachtig werk? Kan ik dit alleen zonder brug of put vervangen ? Of laat ik dit beter door een proffessional uitvoeren? Ik heb al koppelingen vervangen bij andere wagens ( kleintjes) Ik zou dit liever toch zelf proberen maar kan er mij dan ook iemand zeggen of ik met bepaalde dingen rekening moet houden zodat ik niets over het oog zie. Weet trouwens iemand wat de prijs is van zo'n koppeling? Groeten en alvast bedankt voor jullie info Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2006 een hoop vragen.. ff kort over de olie vast: ik zou die dan gewoon vervangen, weet je zeker dat het goed zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Natswrangler Geplaatst June 16, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2006 Dat zal ik maar best doen hé. De olie zag er in ieder geval wel mooi bruin uit...vrij recent ververst denk ik...maar ik weet natuurlijk niets over de viscositeit . Dus zal ik ze voor alle zekerheid maar vervangen dan door syntetische olie 75W90. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.