Spring naar bijdragen

versnellingsbakolie


Recommended Posts

Hallo , smile.gif

Ik heb soms moeilijkheden met het schakelen sad.gif , vooral in stilstand...dus om in eerste of in achteruit te schakelen.

Ik heb vandaag eens de vuldop aan de zijkant losgemaakt en direkt weer vastgezet blink.gif want daar stroomde echt veel olie uit ohmy.gif .

Is het niet zo dat een versnellingsbak slechts gevuld moet worden tot wanneer het er uit loopt dry.gif ? Dan is er bij mijn TJ blijkbaar veel te veel olie op gedaan. Zou dit een reden kunnen zijn dat hij moeilijk schakelt of is er iets mis met de synchronisatie dry.gif ? Heeft nochthans slechts 120.000 km op de teller staan. Ik heb hem nu al enkele maanden maar doe daar echt niet zo veel kilometers mee rolleyes.gif .

Kan mij iemand helpen aan info?

Greetz wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties smile.gif

De dop die ik los gemaakt heb zit aan de bestuurderskant op ongeveer de helft van de VB met een inbus torx 55, is dit niet de vuldop? De wagen is wel verhoogd met spacers tussen de veren, ik heb hem zo gekocht tweedehands... smile.gif . De VB hangt wel iets naar beneden naar achteren toe, maar niet noemenswaardig...of toch? Schakelen deed hij al altijd een beetje stroef...zoals ik al zei...de ene moment beter dan de andere...vooral bij stilstand sad.gif . De koppeling heeft ook wel zijn beste tijd gehad hoor...moet de koppelingspedaal bijna volledig lossen om te koppelen. sad.gif Dus nog werk aan de winkel in het vooruitzicht mad.gif

greetz wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

das toch vreemd.. (je hebt idd de goeie, je weet nooit he smile.gif )

Is de beschermplaat waar de bak boven hangt verlaagd met bussen, of zit ie tegen het chassis aan? (dat bedoelde wrangler tj)

Maar dan nog zou het geen -of weinig- verschil mogen maken.

koppeling op het einde, dat is meestal idd het begin van het einde.. helaas. Lastig schakelen kàn te maken hebben met die olie, maar zo'n verschil is dat ook weer niet.

Misschien zijn er anderen met een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De plaat hangt tegen het chassis, dus niet verlaagd. Ik dit weekend nog een de dop losdraaien en het teveel aan olie aflaten. Ik zal dan wel zien of er verbetering voelbaar is . Ik ga dan ook meteen een nieuwe uitlaatcollector steken want degene die erop zit is langs alle kanten gebarsten...waardoor hij natuurlijk veel verbruikt sad.gif . Ik heb deze week ook al een nieuw stappenmotortje gemonteerd voor het stationair toerental te regelen ( op de inlaatcollector). Begin dat wagentje stilletjes aan te kennen smile.gif . Is het vervangen van de koppelin een omslachtig werk? Kan ik dit alleen zonder brug of put vervangen ? Of laat ik dit beter door een proffessional uitvoeren? Ik heb al koppelingen vervangen bij andere wagens ( kleintjes) Ik zou dit liever toch zelf proberen maar kan er mij dan ook iemand zeggen of ik met bepaalde dingen rekening moet houden zodat ik niets over het oog zie. Weet trouwens iemand wat de prijs is van zo'n koppeling?

Groeten en alvast bedankt voor jullie info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...