Spring naar bijdragen

Natswrangler

Forum member
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Natswrangler

  • Verjaardag 11/01/1967

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Natswrangler's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Dat zal ik maar best doen hé. De olie zag er in ieder geval wel mooi bruin uit...vrij recent ververst denk ik...maar ik weet natuurlijk niets over de viscositeit . Dus zal ik ze voor alle zekerheid maar vervangen dan door syntetische olie 75W90.
  2. De plaat hangt tegen het chassis, dus niet verlaagd. Ik dit weekend nog een de dop losdraaien en het teveel aan olie aflaten. Ik zal dan wel zien of er verbetering voelbaar is . Ik ga dan ook meteen een nieuwe uitlaatcollector steken want degene die erop zit is langs alle kanten gebarsten...waardoor hij natuurlijk veel verbruikt . Ik heb deze week ook al een nieuw stappenmotortje gemonteerd voor het stationair toerental te regelen ( op de inlaatcollector). Begin dat wagentje stilletjes aan te kennen . Is het vervangen van de koppelin een omslachtig werk? Kan ik dit alleen zonder brug of put vervangen ? Of laat ik dit beter door een proffessional uitvoeren? Ik heb al koppelingen vervangen bij andere wagens ( kleintjes) Ik zou dit liever toch zelf proberen maar kan er mij dan ook iemand zeggen of ik met bepaalde dingen rekening moet houden zodat ik niets over het oog zie. Weet trouwens iemand wat de prijs is van zo'n koppeling? Groeten en alvast bedankt voor jullie info
  3. Alvast bedankt voor jullie snelle reacties De dop die ik los gemaakt heb zit aan de bestuurderskant op ongeveer de helft van de VB met een inbus torx 55, is dit niet de vuldop? De wagen is wel verhoogd met spacers tussen de veren, ik heb hem zo gekocht tweedehands... . De VB hangt wel iets naar beneden naar achteren toe, maar niet noemenswaardig...of toch? Schakelen deed hij al altijd een beetje stroef...zoals ik al zei...de ene moment beter dan de andere...vooral bij stilstand . De koppeling heeft ook wel zijn beste tijd gehad hoor...moet de koppelingspedaal bijna volledig lossen om te koppelen. Dus nog werk aan de winkel in het vooruitzicht greetz
  4. Hallo , Ik heb soms moeilijkheden met het schakelen , vooral in stilstand...dus om in eerste of in achteruit te schakelen. Ik heb vandaag eens de vuldop aan de zijkant losgemaakt en direkt weer vastgezet want daar stroomde echt veel olie uit . Is het niet zo dat een versnellingsbak slechts gevuld moet worden tot wanneer het er uit loopt ? Dan is er bij mijn TJ blijkbaar veel te veel olie op gedaan. Zou dit een reden kunnen zijn dat hij moeilijk schakelt of is er iets mis met de synchronisatie ? Heeft nochthans slechts 120.000 km op de teller staan. Ik heb hem nu al enkele maanden maar doe daar echt niet zo veel kilometers mee . Kan mij iemand helpen aan info? Greetz
  5. Dank voor jullie reacties... Ik zal ff deze puntjes kontroleren...dit weekend...ze spreken toch van droog weer... ik hoop toch dat dat allemaal in orde is anders zal de lol er rap af zijn...Meteen ook eens onderhoudsbeurt geven...ben dan weer op mijn gemak voor een tijdje... Thanx to all
  6. Ondertussen heb ik het wel al begrepen hoor........... YOU WOULDN'T UNDERSTAND...........IT'S A JEEP THING !
  7. Toen ik vandaag op zoek ging achter een nieuwe kruiskoppeling voor mijn stuurstang (tussen stuurwiel en stuurhuis) , want die had te veel speling , kwam ik bij een kenner terecht in de omgeving van Gent en die heeft terwijl even naar de motor gekeken van mijn wrangler TJ en zei me dat de uitlaatcollector gebarsten was achteraan en er was ook een bout afgebroken waarmee het spruitstuk gemonteerd zit vooraan op het blok . Hij zei me dat dit geregeld voorkomt bij deze motoren, dat dit een zwak punt zou zijn . Net als die kruiskoppeling...Kan iemand mij vertellen of er nog bekende zwakke punten zijn voor mijn jeep tj, zodat ik deze punten dan eens kan bekijken ? Het spruitstuk kan ik eventueel nog lassen....dus dat komt wel in orde... net als die kruiskoppeling...Ik heb de Jeep pas een week...en kan al beginnen sleutelen Maar waar eindigt dit ??? Groeten
  8. Hallo, Heb even alles nagekeken en nu blijkt dat de kruiskoppeling tussen de stuuras en het stuurhuis versleten is...die heeft enorm veel speling.... ook wel een klein beetje speling op het stuurhuis.....maar dat zal wel normaal zijn hé... De stelbout op het stuurhuis had ik ook een beetje bijgeregeld, maar die is voor de stuurhuisdruk te regelen...het sturen wordt er enkel steger door....heb toen de bout maar teruggezet zoals die stond. Ik weet wat me nu te doen staat...ben wel zeer blij met de informatie die ik hier op dit forum heb gekregen ! Tot nog eens.... groetjes
  9. Die speling heb ik dus ook bij draaiende motor...denk ik toch.. zal het morgen eens kontroleren...kom hier nog op terug.. denk toch niet dat hij verhoogd is.. heeft nooit terrein gedaan..zeggen ze.. ik heb wel gezien dat er bussen gemonteerd zitten tussen de kas en het chassis maar dat zijn geen dikke hoor..denk dat dat standaard is ... of niet ? Staat er een merkteken van de rechtuitpositie op de stuurkolomas zodat ik kan zien dat het stuur verdraaid staat ? Zal morgen of een dezer dagen deze puntjes eens kontroleren... alvast bedankt
  10. OK, dank u voor deze informatie, ik zal dit zeker even checken maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat daar iets mis mee is aangezien de wagen gekeurd is vorige week en alles was Ok. Als dit volgens u normaal is dan zal dit misschien even moeten wennen. Het is ook de eerste keer dat ik met een 4X4 rijd.. Bedankt voor de tips, groetjes
  11. Hallo iedereen, Ik heb me vandaag een tweedehands Jeep Wrangler Tj van '97 aangeschaft en het stuurgedrag baart me toch wat zorgen..; namelijk vind ik dat er tamelijk wat speling op het stuurhuis zit... ik kan het stuur gemakkelijk 10 a 15° verdraaien zonder dat de wielen meedraaien... het stuur voelt erg losjes aan en ik vind dat je het stuur niet echt onder controle hebt... vooral bij hoge snelheden is dit niet aangenaam rijden... Zou dit speling / slijtage van het stuurhuis zijn? Of is dit normaal en eigen aan wrangler? Of is deze speling bij te regelen of moet het stuurhuis vervangen worden?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...