Spring naar bijdragen

Stop de waanzin


DUC
 Share

Recommended Posts

Ik ben absoluut tegen rondschrijfbrieven en doorbreek deze kettingsystemen dan ook meestal. Maar aangezien deze over een onderwerp gaat waar ik al jaren boos over ben en dit ook een punt is dat ieder zinnig mens bestempeld als de waanzin ten top, stuur ik nu deze mail toch maar eens door. Want waar gaat het over?

Binnen het Europees parlement bestaat een ingeburgerd gebruik als gevolg waarvan één maal per maand het volledige Europese parlement met alle medewerkers en een bijna complete kantoorinventaris voor enkele dagen verhuist van Brussel naar Straatsburg. De enige reden hierachter is dat Frankrijk dit zo graag wil. 99% van de rekening - op jaarbasis ongeveer 200 miljoen euro - wordt toch betaald door de andere aangesloten landen.

Thans hebben een aantal europarlementsleden van verschillende partijen en uit verschillende landen een actie op touw gezet om aan deze belachelijke geldverspilling een eind te maken. Zij hebben hiervoor één miljoen handtekeningen nodig zodat dit onderwerp op de agenda van de Europese commissie kan worden gezet.

Binnen enkele dagen zijn er meer dan 330.000 handtekeningen binnen, maar dit moeten er dus één miljoen worden.

Surf daarom naar: http://www.oneseat.eu en zet je handtekening zodat we met zijn allen een eind maken aan deze onzinnige geldverspilling.

Als je hebt getekend zou je je adresssenbestand eens door kunnen lopen en dit mailtje als een soort kettingbrief kunnen doorsturen aan alle logisch denkende mensen die ook een eind willen maken aan dit belachelijke gebruik.

Met hartelijke groet,

DUC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Getekend. smile.gif

Ik had er al eerder van gehoord. Het is ook al eens in een TV programma geweest, ofzo. Dat is al een paar jaar geleden en de geinterviewde parlementariers haalden toen stuk voor stuk hun schouders op... "Nou en, zo is het nu eenmaal!"

Overigens mogen ze dat "één Europa" van mij helemaal opdoeken... In mijn beleving heeft het ons nog niet veel goeds gebracht, en omdat Nederland steeds het braafste jongetje van de klas is / wil zijn, lachen de andere lidstaten alleen maar in hun vuistje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffff sorry mensen maar hier zakt me broek echt ff van af tongue.gif

Begint die ellende nu alweer opnieuw ?

Een hele tijd terug is er ook al eens zo'n actie geweest, en ik denk dat iedereen toen heeft meegedaan, maar dat ondanks het feit dat een ieder mee deed het niets heeft geholpen. Ze doen in Brussel en ook in Den Haag toch wat ze zelf graag willen al gaan wij met zijn alle op onze kop staan. En het ergste is dat er van de 16 miljoen mensen er 1500 op zijn kop staan en de rest riep wel "wij doen mee" maar die zijn mooi thuis gebleven.

Laat ze maar lekker doen wat ze willen want ik heb die hoop al lang opgegeven dat ik samen met alle andere het zou kunnen veranderen. In andere woorden ze zoeken het maar uit daar, als het geld op is krijgen ze wel weer nieuw geld !!!!!

En tegen de tijd dat het mij hier niet meer bevalt vertrek ik wel naar het buitenland, waar ? ergens waar het mss een beetje beter is wink.gif als er in geval maar meer zon te vinden is tongue.gif

Zooooo dat is er uit enne o ja dat was mijn mening worshippy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Getekend (uiteraard!)

Gezien de huidige status (aparte?) van de EU, vooral door regeringsleiders doorgeduwd, is een parlement wel een must (helaas).

Ik prijs de dag dat er een wat sterkere figuur (m/v) komt, die door dat hele zooitje in Brussel/Straatsburg eens danig de bezem haalt!

Het merendeel wat daar zit zijn u echte pluche-klevers, die stikken in hun eigen hoogmoed.

Een bedrijf wat ik enkele jaren terug bestuurde, ging bijna kapot door de MKZ "crisis" (roeide ook weer lekker uit), terwijl we er part noch deel aan hadden. Omdat we onder de voedingsmiddelen industrie vielen/vallen, mochten we van letterlijk het ene moment op het andere, onze goederen niet meer vervoeren, en dat dan 3 weken lang niet. Dat ga je als bedrijf dus niet volhouden.

Moet je eens proberen zo'n parlementariër, of een verantwoordelijke commissaris te pakken te krijgen....

Bellen, mailen, faxen, niets! Ook niet van ambtenaren van welk niveau dan ook...

Kortom, ik heb daar dus (o.a. door dit verhaal) niet zo'n enorm hoge pet van op.....

Hebben het overigens wel overleefd, omdat we een wat minder gangbare (lees legale) oplossing hebben toegepast...

Zo, ook dat is dr uut!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...