Spring naar bijdragen

Kabel openen motorkap geknapt --- HELP---


hjlee
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb zelf een Cherokee 4.0 uit '91 en kijk hier regelmatig even voor veel nuttige informatie.

Nu heb ik het volgende probleem:

de kabel waarmee de motorkap te openen is, is afgeknapt precies op het punt waar deze aan de hendel geklonken is onder het dashboard linksvoor.

Ik heb de kabel daar nu losgemaakt en de binnenkabel al met een tang proberen aan te trekken, maar dit lukt echt voor geen meter.

Ik heb al gezocht op de verschillende fora, maar nog niet echt een oplossing gevonden.

Iemand wellicht een trucje om de motorkap op een andere manier open te krijgen, of wordt dit weer een kwestie van veel geduld en brute kracht.

gr HJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk toch dat je met een goede tang de binnenkabel vast moet pakken en er dan flink aan moet trekken.

Probeer het eens met 2 man te doen, waarbij de 2e persoon telkens op de motorkap duwt en deze weer ff los laat, op deze manier heb je geen last van de druk van de veren waar de motorkap in valt.

En omdat de kabel aan de binnenkant van de motorkap loopt kun je er niet zo maar bij komen.

Wat je eventueel ook kunt proberen is om je knipperlichten je sitelichten en je koplampen eruit te schroeven en daarna je frontmask eruit te schroeven hierdoor krijg je wel wat ruimte. Of je het gehele frontmask eruit krijgt betwijfel ik wel want aan de binnenkant onder de motorkap zitten een stuk of 6 moeren erop mad.gif

Maar een ding weet ik zeker, open zal ie gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

Heb het geprobeerd met een goeie tang en 2 personen die de spanning van de veren afhaalden door de motorkap iets naar beneden te drukken, maar er is geen beweiging te krijgen in die kabel.

Dus kap nog steeds niet weer open.

Toen maar even de koplamp links eruit en gekeken of ik door die opening met mijn hand ergens bij kon, maar ook geen succes.

Bedoel je met "de frontmask eraf halen" dat ik die 2 dikke moeren los moet draaien die achter de sitelichten zitten?

Zou ik er dan wel bij kunnen?

Ach ik ga het morgen ook gewoon proberen.

DAT DING MOET OPEN!!!!

HAHAHA

alvast bedankt de tips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je met "de frontmask eraf halen" dat ik die 2 dikke moeren los moet draaien die achter de sitelichten zitten?

Zou ik er dan wel bij kunnen?

Idd die bedoel ik als het goed is zitten er links en rechts 2, dan alle schroeven van je grille los nemen uit me kop een stuk of 8 met kruiskop en dan maar eens gaan voelen of er in het midden boven de grille ruimte komt, ik kan me voorstellen dat ze die schroeven nog wel eens willen vergeten terug te zetten.

ik zal ook nog even kijken buiten bij me auto of ik nog een andere mogenlijkheid kan verzinnen, maar dat lees je straks wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer, ben net buiten ff wezen kijken maar het zal niet mee gaan vallen.

Misschien dat je als je je arm van onder de auto tussen de 2 ventielatoren door naar boven steekt je de verbindingsstang die van links naar rechts loopt kunt pakken en deze naar beneden kunt trekken.

Want de kabel van de ontgrendeling loopt vanaf de bestuurderskant aan de onderkant van de motorkap.

Of als je het frontmask eraf krijgt dat je mss de verbindingsstang kunt zien zitten en hem met een grote waterpomptang op en neer kunt bewegen.

Want met alleen je koplampen en knipperlichten eruit zal het echt niet gaan lukken.

Het zal een hele tijd in beslag gaan nemen voordat die kap open gaat, ze hebben het beter dichtgebouwd als bij veel andere auto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ook maar gaan kijken..

en idd als je tussen de ventilatoren kijkt..zie je het plaatje zitten

vd bevestiging vd kabel..(het zit iets meer boven de elektr. fan)

je ziet ook dat er een stangetje loopt vd linkerkant naar de rechterkant

vd motorkap..vlak voor het plaatje komen deze stangetjes bij elkaar

dit kan je net niet zien maar zeker wel voelen..

op dit punt kan je er iets tegen aan duwen(doet zo'n pijn aan je hand

zonder iets)je moet dan duwen richting het luchtfilter, als iemand de kap ietsie indrukt, gaat t zeker lukken

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegek bedankt voor de suggesties.

Ik ga eerst met jullie tips aan de slag morgen en desnoods haal ik idd de hele voorkant eraf.

Zal het wel op uitdraaien ben ik bang sad.gif

Ik heb nog wat links gevonden met einige tips.

Het komt vaker voor dus. cool.gif

http://www.jeepforum.com/forum/showthread....ht=hood+release

http://www.jeepforum.com/forum/showthread....ight=hood+cable

http://jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?t=635761

Ik zal morgen wel ff laten weten hoe het afgelopen is.

groet HJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaa hij is open biggrin.gif

Ik heb de buitenkabel centimeter of 8 gestript en vervolgens vastgezet.

Toen een grote waterpomptang als hefboompje gebruikt zeg maar en brute kracht erop.

en ja hoor 'plok' open.

Moet nu alleen nog even bij cherokeeparts een nieuwe kabel met hendel halen.

Accu weer vol en starten lopen.

Hartstikke bedankt voor alle tips.

Groet HJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaa hij is open biggrin.gif

Ik heb de buitenkabel centimeter of 8 gestript en vervolgens vastgezet.

Toen een grote waterpomptang als hefboompje gebruikt zeg maar en brute kracht erop.

en ja hoor 'plok' open.

Moet nu alleen nog even bij cherokeeparts een nieuwe kabel met hendel halen.

Accu weer vol en starten lopen.

Hartstikke bedankt voor alle tips.

Groet HJ

Ik kan de kabel ook wel op de post doen we voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...