Spring naar bijdragen

Olie versnellingsbak - tussenbak


Recommended Posts

Yuw,

Weer nog maar eens een vraagje: Ik ben de olie op m'n assen en versnellingsbak aan het verversen, men voorste as heb ik gisteren gedaan ( was hoog nodig :eek: ) en de achterste ga ik vandaag doen. Maar nu is de vraag of ik op men tussenbak hetzelfde mag doen als men versnellingsbak?

Ik had gedacht om alles met 80w - 90 te doen.

Alvast bedankt

Grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een mailtje naar kroon oil gestuurd en die raden me aan om de GL-4 80W90 te gebruiken.

=> Omschrijving

Gearlube GL-4 is een minerale smeerolie voor mechanische overbrengingen, gebaseerd op hoogwaardige solvent geraffineerde basisoliën, waaraan speciale EP - additives zijn toegevoegd, teneinde de volgende eigenschappen te verkrijgen:

Goede weerstand tegen oxidatie

Goed anti-roest-, anti-corrosie- en anti-schuim vermogen

Laag stolpunt

Goede EP eigenschappen

Toepassing

Gearlube GL-4 wordt gebruikt in hypoïd achterbruggen, versnellingsbakken en andere overbrengingen, waarin EP - gedoopte oliën worden voorgeschreven.

De assen heb ik echter met de LS 80W90 gedaan.

=>Omschrijving

Gear Oil LS GL-5 80W-90 is een minerale smeerolie voor mechanische overbrengingen, gebaseerd op hoogwaardige solvent geraffineerde basisoliën, waaraan speciale EP - additives zijn toegevoegd, teneinde de volgende eigenschappen te verkrijgen:

Uitstekende weerstand tegen oxidatie

Zeer sterk anti-roest-, anti-corrosie- en anti-schuimvermogen

Laag stolpunt

Zeer goede EP eigenschappen

Uitstekende 'Limited Slip' eigenschappen

Toepassing

Gear Oil LS GL-5 80W-90 is speciaal ontwikkeld voor het onberispelijk smeren van zogenaamde 'Limited Slip' en zelfblokkerende hypoïdaandrijvingen.

Welke lijkt jullie de beste?

Grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...