Spring naar bijdragen

Poets tips


Recommended Posts

Vandaag eens de GC onder handen genomen. We waren met de honden naar Lauwersoog geweest en dan is het nodig om de auto eens goed schoon te maken.

Wie heeft er tips om de auto schoon te houden.

Ik heb in ieder geval eens de rubberenstrip boven de voor en achterdeuren los gehaald. En volgens mij was dat nog niet vaak gedaan. Alles schoongemaakt en alle rubbers in de zuurvrije vaseline gespoten. Inclusief de rubbers in de motorruimte. Dit ga ik enkele weken herhalen, want ze waren een beetje uitgedroogd.

Verder heb ik de parafaanplaat behandeld. En alle andere delen die vcan hetzelfde materiaal zijn heb ik ook behandeld.

Zijn er verder nog punten die ik vergeten ben? Immers elke auto is weer anders wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in ieder geval eens de rubberenstrip boven de voor en achterdeuren los gehaald. En volgens mij was dat nog niet vaak gedaan. Alles schoongemaakt en alle rubbers in de zuurvrije vaseline gespoten. Inclusief de rubbers in de motorruimte. Dit ga ik enkele weken herhalen, want ze waren een beetje uitgedroogd.

Ehh, dat had ik ook gedaan ivm vorst e.d. maar bij een wasstraat bezoek (in mijn geval, was toen ff te lui om met het handje te wassen) spuitte/liep het water tussen het vaste rubber en de stalen achterklep door. Door de vloeibare vaseline was het rubber zijn "grip" kwijt.

Dus ik heb alles er weer afgehaald met een ontvetter en met een speciale wasstift in gesmeerd. (van valma) Nu is het wel weer goed.

Dus kijk uit.

PS wat is een parafaanplaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaja, komt door mijn MR2 ervaring. Die dingen moeten blinken en anders niks.

Paravan, mag ook. Inderdaad dat zwarte ding, wat als je lang genoeg wacht, wit uit gaat slaan. Die heeft dan dus voeding nodig...

Ik ben dus nu een beetje alle hoekjes aan het zoeken waar vocht, water of modder kan blijven zitten. Daar zul je roest van krijgen en daar heb ik een beetje een hekel aan. Omdat elke auto anders is, dus ook weer andere hoekjes heeft waar je even wat beter naar moet gaan kijken, heb ik deze vraag gesteld.

laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...