Spring naar bijdragen

Jeep afgekeurd???


ar400
 Share

Recommended Posts

Mijn wrangler uit '93 is afgekeurd omdat de breedte niet klopt met het kenteken, maar mijn jeep is niet verbreed geen andere velgen is geheel orgineel.

Andere jaren is hij wel goedgekeurd maar nu niet meer.

Op mijn kenteken staat een breedte van 168 cm.

De garage meet 184 cm.

Wat is de standaard breedte van een wrangler uit '93??? Het is een 4.0 laredo comm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff....

Op mijn kenteken staat 168cm (1987). Als je de treeplanken meet, klopt dat. Ook op "Carbase"( www.autoweek.nl) wordt 1,68 mtr als breedte genoemd (1993).

Dus als jouw garage 184 cm meet issie óf behoorlijk verbreed, óf de garage meet verkeerd ( spiegels tellen bijv. niet mee!)

Post anders eens een plaatje van je Jeep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de auto is afgekeurd op de breedte, houd dat dus in dat het om een grijs kenteken gaat. Want bij een geel kenteken staat de breedte van de auto niet beschreven. Kan het niet per ongeluk dat je de "grote" spatbord verbreders op de auto hebt?

Neem anders eens contact op met Maasbach in Amersfoort, hij zal het wel weten en zeker voor je op kunnen lossen (herkeuring).

Succes

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zelf inderdaad ook even meten, als je denkt dat die wel goed is gewoon laten herkeuren bij dezelfde APK-boer. Indien hij hem weer afkeurd, gelijk een herkeuring van het RDW aanvragen. Met een beetje mazzel wordt jouw auto goedgekeurd, en heeft de APK-boer een strafpunt te pakken. Twee vliegen in een klap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij hebben ze met een APK keuring ook eens een meeting uitgevoerd, en toen werd er gemeten van de wang van de linkerband naar de wang van de rechterband beide op de achteras.

Ik heb toen de APKmeetmeester ff een handje geholpen, op het moment dat hij van links naar rechts liep ff een paar centimeter smokkelen rolleyes.gif

Maar als je auto standaard is met standaard velgen, zou ik zeggen of hij heeft niet goed gemeten of in het verleden met de aanmaak van het kenteken is er al iets fout gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vrijdag even langs geweest en even een 'goed' gesprek gehad.

Ik mag weer een jaar rijden.

Maar volgens hun is hij nog steeds te breed , want als je hem meet op het breedste punt van de treeplank dan is ie +/- 172

breed en dat is te breed .

Ik maak me nu geen zorgen want nu is hij in ieder geval goed gekeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vrijdag even langs geweest en even een 'goed' gesprek gehad.

Ik mag weer een jaar rijden.

Maar volgens hun is hij nog steeds te breed , want als je hem meet op het breedste punt van de treeplank dan is ie +/- 172

breed en dat is te breed .

Ik maak me nu geen zorgen want nu is hij in ieder geval goed gekeurd.

Dat snap ik niet, want hiervoor schreef je dat je de sidebars voor de keuring eraf had gehaald?

Dus hoe kan hij dan toch te breed zijn geweest?

wacko.gifwacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de side bars er inderdaad afgehaald, zij hebben verkeerd gemeten vandaar dat ze hem nu ook goedgekeurd hebben.

Ik heb de jeep met hun nog een maal gemeten met bhv lood lijntjes en dan meten we 172.

Op het kenteken staat 168 dus dat is toch 4 cm te veel en dat schijnt niet binnen de toleranties te zijn.

Ik moet wel kwijt dat ze al hebben gezegd dat het voor volgend jaar in orde moet zijn anders keuren ze de jeep wel af.

Voor nu is het opgelost maar ik moet iets verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan is je kenteken toch gewoon altijd al verkeerd geweest?

Volgens mij zit er niets anders op dan een gang naar de RDW.

Maar dat is maar *mijn* idee.

Ik had zo'n akkefietje met de plaats van het chassinummer, wat niet overeenkwam met het kenteken. Was wel precies hetzelfde nummer, maar moest toch herkeurd worden mad.gif

Edit: ik snap het ook niet: iets wordt afgekeurd, of goedgekeurd. Niet nu goedkeuren en volgend jaar afkeuren. Dan moeten ze nu ook consequent zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...