Spring naar bijdragen

handrem werkt hij wel of niet?


Recommended Posts

Hallo,

ik rij nu bijna een week in mijn ZJ en ben er best tevreden over.

Gister trok ik mijn handrem aan en kreeg het idee dat die niets deed, later toen ik stil stond leek het of ik hem wel aan kon trekken en hij wel wat deed. Ik krijg het idee dat hij tijdens het rijden niet functioneerd maar tijdens stilstand wel. Is dit een juiste conclusie en is dit dus normaal of klopt het niet en moet hij altijd remmen op de handrem. (bij aflevering kreeg ik nieuwe APK en dan moet de handrem ook werken natuurlijk) misschien nog belangrijk te weten het is een 1998 5.2 met schijfremmen achter.

mvgr vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet ook tijdens het rijden toch wel werken cool.gif

Natuurlijk dan geen gas geven ,, handrem is ook noodrem en moet dus wel verschil maken , niet alleen bij stilstand.

Maar zal i.d.d. weinig gebruikkt zijn i.v.m. de P stand van automaat..

Wel bedenkelijk met die APK dan unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

ja ik dacht al dat hij tijdens rijden ook moest werken, ja bedenkelijk die APK want hij moet het dan gewoon doen.

nu lees ik in de laatse post over handremschoenen, zitten er aparte remschoenen in voor de handrem dan? Of was dat gewoon een woordgrapje?

Ik ben nog helemaal leek in het Jeep gebeuren en zal dusnog wel genoeg moeten leren van jullie als deskundige.

Morgen maar eens contact opnemen met de garage hoe dat zit met die handrem want die moeten ze dan nog wel even maken!

gr Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, er zitten aparte handremschoenen in volgens mij en die kun je idd zo naar de vernaggeling helpen door er rijdend aan de handrem te gaan trekken. het is geen opeltje! kilootjes en pk's liggen even anders.

Mijn dochter heeft die van mij verbrand door met de handrem erop een klein stukje te gaan rijden,ze merkte niet eens dat de rem erop stond ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn aparte rem schoenTJES. Die zitten in je remschijf.

boot15.jpg

boot17.jpg

Bovendien heb je het over een parkeerrem, handrem zit op een fiets... tongue.gif Lijkt een kinderachtige opmerking, maar is het zeker niet! Het ding is er alleen voor om de auto op de plek te houden wanneer 'ie stilstaat en om 'm in noodgevallen stil te kunnen zetten. Doordat het kleine remschoenen zijn, kunnen ze de auto amper fatsoenlijk afremmen als 'ie in beweging is, heel misschien merk je met wegrijden dat hij wat zwaarder rijdt. Maar de V8 en ook de 6 cyl motoren zullen er weinig moeite mee hebben. Ik heb Omega's met een 2.0 liter motor gehad, die met een soortgelijk systeem ook gewoon weg konden rijden....

Wat de APK betreft: Voorgeschreven is dat de parkeerrem de auto tot stilstand moet kunnen brengen en op een helling van 15 graden op de plaats moet kunnen houden.... Het wordt wel wat precieser beschreven natuurlijk, maar daar komt het ongeveer op neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

het wordt me allemaal heel duidelijk. Ik snap dat het niet de bedoeling is die handrem te pas en te onpas te gebruiken maar de auto zal er wel op stil moeten blijven staan.

Voor mij zijn schijfremmen achter een nieuw iets ik heb alleen maar auto's met trommels achter gehad.

Ik dank jullie voor de uitgebreide en duidelijke uitleg!!

gr Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien heb je het over een parkeerrem, handrem zit op een fiets... tongue.gif Lijkt een kinderachtige opmerking, maar is het zeker niet! Het ding is er alleen voor om de auto op de plek te houden wanneer 'ie stilstaat en om 'm in noodgevallen stil te kunnen zetten. Doordat het kleine remschoenen zijn, kunnen ze de auto amper fatsoenlijk afremmen als 'ie in beweging is, heel misschien merk je met wegrijden dat hij wat zwaarder rijdt. Maar de V8 en ook de 6 cyl motoren zullen er weinig moeite mee hebben. Ik heb Omega's met een 2.0 liter motor gehad, die met een soortgelijk systeem ook gewoon weg konden rijden....

Ik ben 't met onze Carisma (1.6) ook wel eens vergeten ohmy.gifrolleyes.gif Gelukkig is 't niet ver naar de supermarkt ...

en toen ik de auto uitstapte rook 't wel verdacht .... rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind doorgaans (handrem) paarkeerrem niet echt best werken , blijkt wel weer hier in dit postje,

Moet i.d.d. ook als noodrem werken indien nodig maar zal meestal weinig of geen voldoende effect hebben..

Word ook (door mijzelf althans) weinig of niet gebruikt , dit ook i.v.m. met P stand van automaat ,zal daar ongetwijfeld niet de eneige in zijn sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...