Spring naar bijdragen

knokkend geluid


Beastie
 Share

Recommended Posts

Zit ik vanmiddag in me Jeepie hoor ik in een scherpe bocht een raar geluid bij de achterkant wegkomen.

Vanuit stilstand een bocht genomen met het stuur helemaal uitgedraaid weer hetzelfde :nl

knok knok knok knok, ja het valt niet helemaal goed uit te leggen, net alsof de as zo doormidden knapt.

Dit zal niet gebeuren(HOOP IK), maar het voelt niet goed.

Weet iemand wat dit kan zijn? en kan het kwaad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het alleen als je scherp stuurt ? en is het meer te horen als je al een stuk gereden hebt en het boelthe dus een beetje warm is ? heb je limmited slip diff ? als je al deze vragen met ja beantwoord......komt het mij bekend voor, ik heb het 4 jaar geleden gehad verkeerde olie in diff zonder spec toevoeging.....achteras revisie..$$ sorry maar dat heb ik gehad. sad.gif

----edit----

He jeeped is het dus met het toevoegen dan die dope opgelost ? dan ben ik de vorige keer wel een beetje genept !....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iid Bartman,wanneer je de toevoeging erbij gooit is heel vaak het probleem opgelost.Maar ik moet eerlijk zijn dat mijn diff pas geleden ook de geest had gegeven maar daar stond toen wel 325.000km op.Bij mijn oude diff werkte het dus ook niet meer door de toevoeging erbij te doen.

Gister toevallig nog een cherokee gehad met een klapperende LS en daar hebben we de toevoeging bij gedaan,binnen de 10km was het geluid weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo Jeepers,

Heb na een gehele oliewissel incl. toevoegingen van dealer ook een rattelend geluid in mijn jeep. Het doet zich enkel voor bij vol gas optrekken (kickdown). Doet het ook op het rechte stuk. Vreemde is dat geluid van de voorkant lijkt weg te komen terwijl ik enkel op 2 wd rijdt (Cherokee Jamboree 1994).

Heeft iemand hier een remedie tegen (meer diff. slip additief toevoegen?)

Alle info is welkom!

MVG Harold

PS Bak schakelt nog steeds niet bij koud/warm overgang (erna wel, dus heb de comp. losliggen en doe de stekker er later in! dat gaat ook!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Was alles maar zo simpel! Na 2 potjes limited slip (omdat ik de problemen weer kreeg met het ratelende geluid) heb ik eindelijk de ware boosdoener gevonden. Het rattelen bleek te komen door de koelfan die bij zware motorbelasting (lees kick down) tegen de plastic omkapping kwam. Met een tyrip deze wat naar achter gespannen en klaar was klara! :lol:

Achteraf zonde van de olie! Maar slippen doet ie dus niet; vond het al zo raar een slippend voor differentieel bij een 2wd inschakeling!

Greetz Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...