Spring naar bijdragen

startmotor probleem


dezperado
 Share

Recommended Posts

Heb nu 2 x op punt gestaan om op tijd ergens heen te gaan en draai sleutel om en NIKS

Startmoter doet niks.

Eerst lopen klojo-en met ander accuus maar dat was het niet de bendix bleef denk ik hangen.

2 dagen later weer Ok even eronder kruipen en tikje met hamer en hij doet het weer maar dat is niet mn hobby.

Vraag is dit het begin van het einde???? zoja dan koop ik een nieuwe startmotor

of is dit gewoon te wijten aan modderbadjes en zou het moeten volstaan om hem eraf te halen en schoon te maken ??

Iemand in Groesbeek steld voor om er wat vet op te doen maar dan denk ik, daar blijft nog meer zand aan hangen ??

Zou iemand van de wijze mannen me hier verder kunnen helpen dus vervangen of schoonmaken ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ik zelf al 2 jaar last van, je kan hem eraf halen goed schoonmaken en met een accu draaien laten en tegelijkertijd wd40 opspuiten, dit kan weer voor een tijdje werken tot je volgende modderbad, het is eigenlijk wel het begin van het einde,

ik heb bij een andere yj de startmoter weggebracht en op laten knappen voor 55€ en is weer als nieuw

maar ik heb zelf voor de zekerheid altijd een hamertje bij me(en je versnellings pook heen en weer halen werkt ook iplv een hamer)

sucses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kameel heeft gelijk, vaak zijn het de koolborstels. Maar ook de bendix wil wel eens problemen geven hoor. Meestal gaat dan na een keer of drie proberen de boel toch nog weer in werking.

Demonteren en loshalen dus, daarna alles goed schoonmaken en de bendix lichtjes invetten. Natuurlijk even de koolborstels vervangen en nieuw vet in het planetaire stelsel, daarna kannie normaal gesproken weer jaren mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reviseren is idd de beste oplossing.. of omwisselen tegen een gereviseerd exemplaar van hetzelfde type...

Als ik me goed herinner zijn het de koolborstels die zijn versleten. Die vervangen ze dan.

Ik heb hetzelfde probleemje gehad. De koolborstels waren nagenoeg op.

Bij een startmotor/dynamo-revisiebedrijf (bij B&S om de hoek) een setje koolborstels gehaald en erin gesleuteld...geen problemen meer smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...