Spring naar bijdragen

Drenthe weekend


kollee
 Share

Recommended Posts

Uuuh rijden, lol, andere mensen (mede-Jeepers) leren kennen, laatste plannen voor de Jeep uitwisselen (want die veranderen steeds... smile.gif ) eten etc etc

Wordt voor ons ook de eerste keer, maar al veel verhalen over gehoord.

Maken er (weer...) een familie-uitje van.

Is (zoals alle/meeste OJOC events) zeker toegankelijk voor niet-leden, maar denk dat je voor deze te laat bent. Anders even met ze bellen/mailen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed, ben weer terug van een dagje drenthe, eerlijk moet ik zeggen dat het geen kattepis was, het was een bolletje pijltje rit waarbij halverwege ongeveer 30 jeeps vastzaten (waaronder ik en Ab) ook niet zo maar jeeps, alle CJ-7 en YJ's met 33'ers en groter die ook niet door de modder heen kwamen, bleek dat op het laatste moment er een meter zwart zand op een bestaand onverhard weggetje was gelegd, nog niet aangestampt en dat in combinatie met een nachtje regen, veel blub dus, wel erg mooie dag gehad met veel uitdagingen biggrin.gif

hier wat foto's:

PICT0455.sized.jpg

PICT0459.sized.jpg

PICT0461.sized.jpg

PICT0463.sized.jpg

PICT0469.sized.jpg

PICT0470.sized.jpg

PICT0471.sized.jpg

PICT0474.sized.jpg

PICT0464.sized.jpg

al met al, leuke dag gehad met heel veel van het Jeep gevoel en erg gezellig na zitten borrelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal maar met het eindresultaat beginnen....

dsc009586rg.jpg

Perfect weekend gehad met de OJOC-ers! Hele open club van mensen, niemand te beroerd te helpen, adviezen te geven (gevraagd/ongevraagd) en heel open om nieuwe leden in de (al oude) club op te nemen.

Het rijden zelf was in 1 woord TOP! Zoals Pullie al schreef, zaterdag aan de zéér heftige kant. 30 Jeeps vast in 1 terrein. moet een record zijn. Op dat bewuste terrein/pad, hebben een aantal mannen (en vrouwen, die hielden het moraal hoog.. huh.gif ), uren achter elkaar meer dan 30 Jeeps door een bijna halve meter diepe modder heen staan lieren/trekken. Zelfs na een paar uur dden ze dat nog met het grootste plezier. Ik heb ook toepassingen van lieren/sleeplinten gezien, die ik zelf echt niet had kunnen bedenken.

De avond(en) ook top. Gewoon heel gezellig volk met een gemeenschappelijke passie. Stuk voor stuk ook mensen (m/v) met een echt Jeep hart.

Foto's spreken verder voor zich denk ik...

dsc009277ql.jpg

dsc009267nh.jpg

dsc009298wg.jpg

dsc009341fg.jpg

Waar zo'n Rubicon toch wel niet goed voor is... tongue.gif

dsc009363ad.jpg

dsc009376xn.jpg

Ging maar net goed

dsc009351cs.jpg

dsc009449mc.jpg

WR sleeplint? Moet ongeveer 100 meter geweest zijn. Die Jeep in de verte trekt/liert.....

dsc009429vg.jpg

Om ongeveer 17.00 uur waren we dus aan de lunch (en koffie!!!) toe. Omdat we zo'n 2 1/2 uur tot onze knieen in de modder hadden gestaan, bij het binnengaan van het restaurant maar even een soort moskee-in-Drenthe opgezet. Om de vrede te bewaren...

dsc009460vh.jpg

Hier stonden ongeveer 32 cylinders (4 x CJ-7) aan te sjorren om m er weer uit te krijgen. Maar gelukt (uiteraard..)

dsc009512uj.jpg

dsc009536eq.jpg

GEINTJE....

De route ging ook langs het parcours van (NK??) Challenge - trial. Hebben even staan kijken. Zagen o.a. deze Soes rijder, die wel zo'n enorme bonje met zn bijrijder maakte. Zo erg zelfs dat het (vele) publiek en een KNAF official zich er mee ging bemoeien. Hij maakte m werkelijk uit voor alles wat mooi en lelijk is! Gevolg.... overschrijding van de tijdlimiet, en wel zo veel dat ie ook nog te laat voor de volgende proef was thumbsup.gif Goed hoor!!

Hier gaat "de schlemiel" (toen ze nog enigszins on speaking terms waren) de Soes borgen

(zagen bdw ook nog een Wrangler op een proef echt helemaal kapot gaan ph34r.gif )

dsc009565yc.jpg

Op een speelterreintje, zou Aje (organisator van de Drenthe Tour en een prachtvent, zo één die je echt nooit over de rooie krijgt) even een showrondje met zn schitterende CJ7 V8 wub.gif weggeven. Gevolg: muurvast laugh.gif

Zijn reactie na het uitstappen: "Noe, tis mie toch wat...." reactie van de verzamelde ongeveer 25 Jeepers: " Nou Aje, succes, je red je wel he? We bellen!!!"

dsc009526cv.jpg

Aje en Ineke, alle leden die ons/mij los getrokken/gelierd hebben, erg bedankt voor een weekend van echte Jeep-experience!!

De modificaties van de auto zijn op het lijstje gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was wel bij/rond een plas ja. Een paar km buiten Echten. Weet eerlijk niet waar we precies op dat moment zaten........

Je (en wij merendeels ook) hebt wel wat gemist. Was nogal een spektakel.

De rit zelf was zo'n 80% onverhard en soms knap ruig. Zaterdag zou zo'n 125km zijn, maar doordat we met 30+ Jeeps tot de assen vastzaten en daar bijna 3 uur mee bezig geweest zijn, hebben er maar een paar de hele rit uitgereden.

Het was allemaal in de wijde omgeving van Echten. Toen we zaterdagavond terugreden naar Echten,was dat zo'n 30km (over snelwegen wel te verstaan.

Waar we precies allemaal gereden hebben? Geen flauw idee... ph34r.gif

en nou de wielen eraf en de remmen schoonmaken smile.gif

Staat al weer te blinken op de oprit, met daaronder ongeveer een ton zand/klei/veengrond.

Vanavond idd de remmen nog, met de smeerspuit rond en de luchtfilter ff schoonmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echten daar doen ze dat wel vaker inderdaad, een oud buurman van mij reed/rijd daar ook regelmatig met zijn zoon in hun Wranglertjes

en die plas is idd vlak buiten Echten maar in Hoogeveen, vlakbij waar ik woon dus, eerder mooie plek om zomers savonds te zwemmen enzo unsure.gif ben daar nu te oud voor laugh.gif ga daar wel eens heen om de honden te laten zwemmen, en in dat bos in Echten kom ik ook regelmatig met de honden maar heb eerlijk gezegt geen idee waar ze dan precies met de jeeps rijden mellow.gif

in elk geval klinkt het erg gaaf wat jullie daar gedaan hebben, in vervolg toch maar beetje beter het forum in de gaten houden zodat ik het wat eerder weet en niet een dag later van mijn pa te horen krijg dat ze bij de surfplas aan het terreinrijden waren

afijn ik had lekker dagje op het strand, ook fijn zanderig en nat maar zonder jeep weliswaar laugh.gif

P3260013.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...