Spring naar bijdragen

Op hol slaan motor


Bianca
 Share

Recommended Posts

Hoi Destiny

Om te beginnen kan je je "stationair-klep" reinigen.

Op het huis waar je gasklep in zit. (daar waar de dikke rubberslang vanaf je luchtfilterhuis op het inlaatspruitstuk zit aangesloten.) zitten aan de zijkant twee componenten geschroefd.

Een is er om de stand van je gasklep te regelen (blijf daar maar voorlopig vanaf) en een is een regelklep voor je stationair toerental. Maak de dikke rubberslang los en trek de elec. stekker van de regelklep.

Draai de twee torx-schroeven waarmee de klep op het huis zit los.

Nu kun je de regelklep uitnemen .

reinig de klep goed en zorg dat de regelschuif goed kan bewegen

maak ook het huis en de gasklep (deze kun je kantelen) goed schoon.

Let er op dat het kanaal waar de regelklep in zit ook goed schoon is.

Zet het zaakje weer in elkaar en probeer of er verbetering is in de regeling van het stationair toerental.

O,ja. In je bovendeel van je luchtfilterhuis (waar de dikke rubberslang zit aangesloten) zit waarschijnlijk nog een "restrictor" zeg maar een vernouwing, haal deze er maar gelijk uit als je toch bezig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort een XJ uit 1991.

Nu slaat af en toe de motor op hol, wat je ook doet de motor blijft een hoog toerental geven.

Wie o wie weet wat hiervan de oorzaak kan zijn??

Het is niet iedere keer maar soms.

Alvast bedankt voor het lezen.

Loopt ie op LPG misschien ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loopt ie op LPG misschien ??

Nee hij loopt op benzine.........injectie.

Hoi Destiny

Om te beginnen kan je je "stationair-klep" reinigen.

Op het huis waar je gasklep in zit. (daar waar de dikke rubberslang vanaf je luchtfilterhuis op het inlaatspruitstuk zit aangesloten.) zitten aan de zijkant twee componenten geschroefd.

Een is er om de stand van je gasklep te regelen (blijf daar maar voorlopig vanaf) en een is een regelklep voor je stationair toerental. Maak de dikke rubberslang los en trek de elec. stekker van de regelklep.

Draai de twee torx-schroeven waarmee de klep op het huis zit los.

Nu kun je de regelklep uitnemen .

reinig de klep goed en zorg dat de regelschuif goed kan bewegen

maak ook het huis en de gasklep (deze kun je kantelen) goed schoon.

Let er op dat het kanaal waar de regelklep in zit ook goed schoon is.

Zet het zaakje weer in elkaar en probeer of er verbetering is in de regeling van het stationair toerental.

O,ja. In je bovendeel van je luchtfilterhuis (waar de dikke rubberslang zit aangesloten) zit waarschijnlijk nog een "restrictor" zeg maar een vernouwing, haal deze er maar gelijk uit als je toch bezig bent.

Hallo Ruud,

Ik ga dit zeker proberen en ik houd je op de hoogte.

Alvast hartelijk bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De "ristrictor" in het inlaatkanaal veroorzaakt een extra venturi-werking voor de carter ontluchting (versnelling van de luchtflow en daarmee een verlaging van de druk in de venturi)

Sinds mijn brommerjaren heb ik de nijging om alles wat de motor beperkt in een vrije ademhaling direct te verwijderen....)

Bij mijn Jeep had deze ingreep een positief effect op het starten en het oppakken bij lage toerentallen. Ik ben het eens met 87wrangler dat het niet "netjes" is deze venturi er zondermeer uit te slopen...maar toch...wat extra lucht voor het jeepje....gelukkig zijn er mod’s op dit forum met het laatste woord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt... je merkt het in het oppakken van de motor! Maar nogmaals: E.e.a. gaat ten koste van de carterventilatie... En inderdaad zit die "restrictor" er om onderdruk te genereren... Zonder die onderdruk kunnen de PCV valve's hun werk niet goed meer doen.

Maar het blijft een persoonlijke beslissing: Iets meer vermogen/reactiesnelheid of een werkende carterventilatie... Ik was alleen van mening dat de nadelen van het verwijderen van de "restrictor" ook genoemd dienden te worden... Vandaar m'n postje.... wink.gif De keuze is aan een ieder persoonlijk!... cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik heb hem er wel uit gehaald en gelaten want bij mij was het dus wel goed merkbaar.Daarnaast heb ik voordat ik hem er uit haalde eerst goed gekeken hoe de carterventilatie in de buis zat en hoe hij precies werkte.Mijn mening is dat er nu zelfs meer vacuum ontstaat denk hier aan het principe van een carburateur.Hierbij staan de gaten ook haaks op elkaar,dus benzine en lucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...