Spring naar bijdragen

Lakstift


Recommended Posts

Helaas heeft iemand (per abuis zullen we maar zeggen) een flinke kras achtergelaten op mijn Jeep (een mooie zwarte lakkras).

Nu wil ik deze kras bewerken met een lakstift. Kan ik hiervoor een doodnormale zilver metalic lakstift gebruiken. Ik heb de plaats inmiddels schoongemaakt met was. Ik hoop dat het lukt met zo'n stift

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat valt nog niet mee.... zeker niet bij metallic lakken....

Ga er vanuit dat je het zult blijven zien! Zorg in ieder geval voor een lakstift in de kleur van je auto ( dealer???) en koop niet zo'n universeel zilveren ding...

Ik weet niet hoe breed de kras is (en hoe diep), maar bij een smalle ondiepe kras is het kwastje van de lakstiften vaak al te grof! Gebuik dan een spijkertje oid en laat de kras stukje bij stukje vollopen. Zo maak je de kras niet breder en is het resultaat ( nadat je het deel na een paar dagen nog eens gepoetst hebt) het mooiste!

Overigens moet je de boel nu met terpentine goed afwassen voordat je met verf aan de slag gaat.... poetsmiddelen bevatten meestal siliconen en dat geeft problemen met nieuw aan te brengen lak! Echt goed reinigen, meerdere malen met steeds een nieuwe schone doek is echt noodzakelijk!!

Succes!

( ow... enne foto's van de reparatie zijn welkom natuurlijk!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Motip heeft ook lakstiften in chrysler/jeep kleuren. Meeste autowinkels hebben ze wel of kunnen ze bestellen.

- Is de kras eigenlijk wel door de lak heen? is er in de kras metaal of primer te zien? zo nee, kun je met polijstmiddel en/of heeeeeel fijn schuurpapier (korrel 2000) misschien veel meer bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek me eigen de tering naar de kleurnummers van de Jeeps. Zijn die ergens op het wereldwijde web te vinden?

Ik was gisteren bij Autoparts in Beverwijk, tientallen zilvergrijze/metalic lakstiften, maar geen enkele die voldoet aan de juiste kleur.

Ik denk dat ik anders maar eens bij de dealer ga informeren, zal dan wellicht wel duurder zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na lakstift altijd waxbeurt erna, met goeie wax. Anders krijg je zéker vlekken...

Ik zou zelf, als de kras werkelijk 'smerig' is, ff langs een professioneel poetsbedrijf gaan. Info vragen...

Ik ga vandaag voor de zekerheid toch maar even langs een dealer om de juiste lakstift te halen. Ik heb gisteren de auto schoongemaakt en de betreffende kras (en wat steenslag voor) vetvrij gemaakt en lichtjes opgeschuurd. Hoop de juiste lakstift te kunnen krijgen zodat ik het dit weekend kan afmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...