Pedrie Geplaatst March 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2006 hallo medejeepers, Wie kan mij vertellen wat een grotere (bredere) bandenmaat is: 31x10.5x15 of 265/75/r15? Ik wil de 265 namelijk vervangen voor de 31 mudbanden. Bij scherp insturen komt de "265"band tegen het spatscherm pedrie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2006 31 inch is 31 x 2,5 cm is de hoogte van de band 77,50 cm 10,5 is de breedte = 26,26 cm dus 31 is hoger en 265 is breder bij andere banden breder moet je letten op dat ze niet tegen bladveren komen de stop kun je instellen.. tegen de schermen is ander verhaal heeft met je ruimte te maken die je verkrijgt dmv verhoging van body of vering Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2006 265/75/r15 265 is de breedte van de band 75% daarvan is de wanghoogte. Dan krijg je dit: 265 x 0,75 =198,75 198,75 x 2 = 397,5 (2 keer wang rekenen) 397,5 + 381 = 778,5 (381 is de R15 velg in mm) 778,5 wil dus zeggen een bandhoogte van 30,6" alles omgerekend in inches: band 1 is dus: 31/10,5/R15 en band 2: 30,6/10,4/15 Maakt dus weinig uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst March 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2006 Met dit linkje kan je makkelijk bandenmaten vergelijken http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp Zie je ook gelijk het verschil in het toerental in % Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst March 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2006 Bij de metrische bandenmaten staat het eerste getal voor de breedte in mm. Het tweede getal is de hoogte van de wang procentueel t.o.v. de breedte en het laatste getal is de diameter van de velg in inches. Bij Amerikaanse bandenmaten is het eerste getal de diameter van de band in inches. Het 2e getal is de breedte in inches en het laatste getal de diameter van de velg in inches. Dus.... 265/75/r15 geeft een band van 26.5 cm breed en een wieldiameter van ong 78 cm. 31x10.5x15 geeft een band van ong. 26.7 cm breed en een diameter van ong. 78,7 cm. Conclusie; bij scherp insturen zal de 31er band nét iets eerder het scherm raken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2006 hehe...hebben we met z'n vieren hetzelfde antwoord gegeven... Najah, mag pedrie kiezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2006 Denk er ook aan dat de ene 31"de andere niet is.... Sommigen zijn groter dan 31"en vooral de breedte wil van merk tot merk nog wel eens verschillen! Zelf had ik ook 265-75/15 onder mijn YJ, die liepen bij insturen niet aan tegen de spatborden, maar tegen de stabilisatorstang! Een kameraad koos pirelli scorpions 31x10.5 en die waren dus breder dan mijn banden! Hij moest de boutjes van de uitslagbegrenzing wat uitdraaien om problemen te voorkomen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2006 heeft dat ( die boutjes van de uitslag begrenzing) niet ook te maken met je offset van je velg?? Quattro heeft 31x10,50 en banden lopen tegen de bladveren Ik heb 33x13,50 en zit nog 5 cm vrij bij de max uitslag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2006 Ja, tuurlijk! Ik heb het in beide gevallen over gebruik van standaard velgen! Ik wilde er alleen maar me aangeven, dat de 31x10.5 op papier smaller is dan de 265/75-15, maar dat de praktijk wel eens anders is... Bij Pedrie kan vervangen door 31ers het probleem met de aanlopende banden dus best vergroten, ipv verhelpen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2006 ah ok duidelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pedrie Geplaatst March 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2006 Heb vanmiddag de banden om laten zetten.. Was nog een aardige klus om ze uit te balanceren.(de garage had amper genoeg plakloodjes...) Deze banden lopen nog evenveel aan als de 265/75 maar ziet er veel mooier uit. We kwamen er wel achter dat mijn remblokken en L-schijf ÉÉÉÉRG op waren dus ik moet weer aan de slag om zondag veilig mee te kunnen rijden. Nog bedankt voor jullie antwoorden, Pedrie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2006 Heb vanmiddag de banden om laten zetten..Was nog een aardige klus om ze uit te balanceren.(de garage had amper genoeg plakloodjes...) Deze banden lopen nog evenveel aan als de 265/75 maar ziet er veel mooier uit. We kwamen er wel achter dat mijn remblokken en L-schijf ÉÉÉÉRG op waren dus ik moet weer aan de slag om zondag veilig mee te kunnen rijden. Nog bedankt voor jullie antwoorden, Pedrie Als er zoveel lood op moet kan het best zijn dat je band/velg combinatie flink in onbalans is. De volgende keer eens de band een kwarslag draaien t.o.v. de velg wil véél schelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.