Spring naar bijdragen

Ben ook een Jeeper geworden!


Boaster
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

wij zijn ook net toegetreden tot de Jeepfamilie en hebben een Sahara uit '91 gekocht. Ik was eigenlijk een Kevermannetje, hebben nog een mooi rood/witte two-tone uit '61 staan, maar we vonden hem eigenlijk nooit stoer genoeg, meer voor bruiloften en meetings dus op termijn gaat de Kever weg, maar de vraag neemt wat toe van het voorjaar hopen we. Dus we zijn om en zijn nu Jeepers, we hebben een tijdje gezocht binnen wat we er voor uit wilden geven en het is elke rit weer een belevenis! Die zwarte uit Bussum was gellof ik net voor onze neus weggekaapt door een ander Forum lid in Januari haha

Vind wel dattie moeilijk start trouwens, startmotor draait lekker, maar de vonk slaat niet altijd over, misschien het koude weer? Vanmorgen was ik bang dat ik hem leeg zou starten dus heb hem maar laten staan, probeer ik het vanavond nog een keer. Hij moet trouwens toch nog voor een beurtje dus ben me nu aan het inlezen hier, waar ik dan kan laten doen, wonen in L'dam (Den Haag) dus is 4x4 Scheveningen een optie.

Ga nu verder kijken hoe het zit met Jeepdagen, Jeepbeurzen, JeepMeetings enzo want dat waren we gewend met de Kever en ik zie veel paralellen met de Jeep community! Heel leuk!

Groeten,

Remy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van harte welkom Je moet wel even een foto van je Jeep hier plaatsen en de specificaties zoals wat voor motor biggrin.gif

foto plaatsen is makkelijk zijn verschillende topics waar dit wordt uitgelegd blink.gif

bv ga naar http://imageshack.us klik bladeren kies fotos ( maximaal 800x600) klik host it en copieer de link bij FORUMS in je bericht en klaar.

Dat je motor niet goed start is vreemd Wat is het een 2.5 of een 4.0 HO Indien 4.0 geen gas geven Moet in een keer aanslaan huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dankjewel dezperado, ja ik ben nog wel een beetje een newbie Jeeprijder dus mijn Keverautomatisme was inderdaad wel beetje gas en starten en bij aanslaan flink bijtrappen (wat bij de Jeep dus meteen tot afslaan resulteerde). De Jeep is inderdaad een 4 liter dus ik heb hem waarschijn meteen verzopen dan! plus daarna nog lekker intrappen en weer starten want dat werkte bij het 1198 boxermotertje ook zo goed biggrin.gif Heb trouwens nog niet kunnen ontdekken of het een HO is, staat in ieder nergens op

Ben nu op me werrek dus kan het vanavond pas weer proberen, maar laat zeker weten of het beter gaat zonder gas bij te geven (of de ontsteking is wat minder natuurlijk)

De foto komt er nog aan, maar had thuis ook nog een harde schijf crash, gaat lekker allemaal haha blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb al wel de VIN indicator website ontdekt!

Position

Symbol

Name

Value

1

2

Country :

Canada

2

J

Manufacturer:

Jeep (USA)

3

4

Type:

MPV

4

F

GVWR (Gross Vehicle Weight Rating ) :

1819-2272 kg

5

Y

Model:

Wrangler

6

4

Series:

Sahara

7

9

Body type

2-door

8

T

Engine

4,2 litres, I-6

9

2

Control digit:

Has passed check

10

L

Year:

1990

11

J

Plant:

Brampton Plant (Bramalea, Ontario)

12-17

512496

Serial number

512496

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier!!!

Een Wrangler uit (modeljaar) '91 zou eigenlijk een 4.0i moeten hebben.... maar er zijn nog een paar 4.2's verkocht.

Kijk eens onder de kap... zie je dit:

IMG_3531.JPG

Dan is het een 4.2 met carburateur!

Zie je echter deze hangen:

IMG_3732.JPG

Dan is het een 4.0i HO!

Overigens is de low-port nooit in de wrangler leverbaar geweest, dus een 4.0i is altijd een HO!

De startprocedure, in geval van een 4.2, is geheel anders:

-Koude motor:

- Gaspedaal één keer geheel onderin trappen en rustig loslaten

- Motor starten, zonder het gaspedaal te gebruiken!

- De motor een seconde of 15 laten lopen, daarna kort een stootje gas geven om de choke iets te lossen.

- Warme motor:

- De motor starten terwijl je een klein beetje gas vasthoudt.

-Hete motor:

- Gaspedaal vól intrappen en vasthouden

- Motor starten terwijl je het gaspedaal onderin houdt!

- Zodra de motor aanslaat: Gas onmiddelijk loslaten!!

Bij een 4.0i mag je inderdaad geen gas geven bij de koude start. In geval van een hete motor ( op bedrijfstemperatuur) een klein beetje gas geven tijden het starten....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt jongens voor het warme welkom! en ook voor de uitgebreide startprocedure 87Wrangler! Het is inderdaad plaatje nummer 1, dus een 4.2, merkwaardig is wel hoe die VIN inidicator zegt bouwjaar '90 en eerste registratie Juli '91 blink.gif

Ze zullen we hem wel vergeten zijn toen ze hem het jaar wilden overtillen ofzo, geen idee...

Koude start was weer een belevenis, eerst geprobeerd zonder gas (had 87Wrangler's tip nog niet gelezen) en was geen succes, maar met een beetje gas en uiteindelijk een dot gas ging het wel.

Alstie warm is eenmaal is het altijd klik-vroem, maar laat hem ieg even nakijken bij 4x4 Schevenginen. Heb een paar negatieve recenties gezien op het prikbord maar aangezien het voor mij het dichtste bij is, wil ik toch maar mijjn eigen oordeel vellen vooraleer ik een uur ga rijden naar een garage. Het leken me wel aardige gasten toen ik er vanmorgen kwam dus ik hoop dattet goed komt!

p.s. heb ook de foto upgeload, het is nog de foto van bij de garage waar ik hem kocht, meer heb ik nog even niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ????? mooie kleur en mooie auto smile.gif

Niks en , ben ik toen ook wezen kijken, was voor mij toen te duur dry.gif

Hallo allemaal,

wij zijn ook net toegetreden tot de Jeepfamilie en hebben een Sahara uit '91 gekocht. Ik was eigenlijk een Kevermannetje, hebben nog een mooi rood/witte two-tone uit '61 staan, maar we vonden hem eigenlijk nooit stoer genoeg, meer voor bruiloften en meetings dus op termijn gaat de Kever weg, maar de vraag neemt wat toe van het voorjaar hopen we. Dus we zijn om en zijn nu Jeepers, we hebben een tijdje gezocht binnen wat we er voor uit wilden geven en het is elke rit weer een belevenis! Die zwarte uit Bussum was gellof ik net voor onze neus weggekaapt door een ander Forum lid in Januari haha

Volgens mij heb ik deze gekocht (was alleen in Baarn ?) smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Boaster,

Ik had vorige jaar die auto ook bijna gekocht maar ik vond hem te duur en heb ook de vincode gecheckt en het kwam niet overeen van waar ze mee adverteren. In eerste instantie had ik hem gekocht In de advertentie stond dat het een 5 personen auto was en 4.0 HO motor inzat en de prijs was eerst 7900 euro en later werd het 7200 euro. Doordat ik de vincode checkte en ze op gewezen had dat het niet overeen kwam met datgene waar ze mee adverteren heb ik de koop afgeblazen. Ze hebben me toen een bod gedaan van 6900 euro en dan zouden zij de het raam ontroesten en overspuiten. En laten keuren en gezegd dat ze geld in hadden gestoken ectt. maar dat is niet mijn probleem moeten ze maar eerlijk zijn in hun advertentie.

Al met al vond ik ze wel vriendelijk maar ze weten precies wat die auto waard was. dus niet 6900 euro. het zijn volgens mij gewoon autohandelaars (En het is mijn gevoel een beetje dubieus)

Ik heb later een Wrangler gekocht bouwjaar 1993 met 4.0 HO motor voor 6200 euro wat prijs kwaliteit volgens mij goed is.

Ben eigelijk wel nieuwsgierig waarvoor jij betaald hebt Verder is die van binnen heel origineel en de chasis is ok en er zit weinig accesoires bij zoals een hardtop oid.

Succes en alsnog van hartelijk welkom

Hallo allemaal,

wij zijn ook net toegetreden tot de Jeepfamilie en hebben een Sahara uit '91 gekocht. Ik was eigenlijk een Kevermannetje, hebben nog een mooi rood/witte two-tone uit '61 staan, maar we vonden hem eigenlijk nooit stoer genoeg, meer voor bruiloften en meetings dus op termijn gaat de Kever weg, maar de vraag neemt wat toe van het voorjaar hopen we. Dus we zijn om en zijn nu Jeepers, we hebben een tijdje gezocht binnen wat we er voor uit wilden geven en het is elke rit weer een belevenis! Die zwarte uit Bussum was gellof ik net voor onze neus weggekaapt door een ander Forum lid in Januari haha

Vind wel dattie moeilijk start trouwens, startmotor draait lekker, maar de vonk slaat niet altijd over, misschien het koude weer? Vanmorgen was ik bang dat ik hem leeg zou starten dus heb hem maar laten staan, probeer ik het vanavond nog een keer. Hij moet trouwens toch nog voor een beurtje dus ben me nu aan het inlezen hier, waar ik dan kan laten doen, wonen in L'dam (Den Haag) dus is 4x4 Scheveningen een optie.

Ga nu verder kijken hoe het zit met Jeepdagen, Jeepbeurzen, JeepMeetings enzo want dat waren we gewend met de Kever en ik zie veel paralellen met de Jeep community! Heel leuk!

Groeten,

Remy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dezparado je zit er niet ver vanaf, maar van mij heb je het niet gehoord haha, ik heb er ietsje meer voor betaald. Vond het verder ook wel aardige gasten, maar inderdaad het zijn gewoon een stelletje autohandelaren en van die advertentie met 5 personen en 4.0 liter en zo trok ik me op dat moment niet zoveel van aan. Ik heb eerlijk gezegd nog niet eerder een kloppende advertentie van een Jeep gezien, al is het maar om de interpretentie van 'nette auto' smile.gif

Wat wij in ieder geval van deze Sahara vonden is dat het interieur nog erg goed verzorgd was, en dat was voor mij een signaal dat de vorige eigenaren er zuinig mee zijn geweest, ook de stoelen waren niet ingezakt of kapot, wat ik bijvoorbeeld ik Oud-Beijerland tegenkwam bij een jongere 2.5. Die had trouwens een zelfs een roestige ppok dus lekker het topje eraf gelaten ook al regende het?

Ik vertrouw trouwens elke autohandelaar zolang ik ze nog kan zien en ben vooral op het gevoel wat ik kreeg bij de auto tijdens de testrit afgegaan, en dan maar hopen dat ik niet teveel op de blaren moet gaan zitten (beetje blaren wel ingecalculeerd natuurlijk)

Bedankt mopotoyo voor je achtergrondinfo, is leuk om wat meer te horen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al schreef, ben ik ook bij deze auto wezen kijken.

De auto stond er al een tijdje, das vandaar dat de prijs nu flink gezakt is/was.

Vond hem toen aan de stevige prijs.

In zoverre ik er verstand van heb, zag de auto er netjes uit.

En het bedrijf bestaat ook nog steeds !

Zijn wel handeleren, dat merk je in alles, maar ja , ga eens ergens anders kijken.....

Volgens mij is de auto wel standaard.

Ga je er nog iets aan doen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dezparado je zit er niet ver vanaf, maar van mij heb je het niet gehoord haha, ik heb er ietsje meer voor betaald. Vond het verder ook wel aardige gasten, maar inderdaad het zijn gewoon een stelletje autohandelaren en van die advertentie met 5 personen en 4.0 liter en zo trok ik me op dat moment niet zoveel van aan. Ik heb eerlijk gezegd nog niet eerder een kloppende advertentie van een Jeep gezien, al is het maar om de interpretentie van 'nette auto' smile.gif

Wat wij in ieder geval van deze Sahara vonden is dat het interieur nog erg goed verzorgd was, en dat was voor mij een signaal dat de vorige eigenaren er zuinig mee zijn geweest, ook de stoelen waren niet ingezakt of kapot, wat ik bijvoorbeeld ik Oud-Beijerland tegenkwam bij een jongere 2.5. Die had trouwens een zelfs een roestige ppok dus lekker het topje eraf gelaten ook al regende het?

Ik vertrouw trouwens elke autohandelaar zolang ik ze nog kan zien en ben vooral op het gevoel wat ik kreeg bij de auto tijdens de testrit afgegaan, en dan maar hopen dat ik niet teveel op de blaren moet gaan zitten (beetje blaren wel ingecalculeerd natuurlijk)

Bedankt mopotoyo voor je achtergrondinfo, is leuk om wat meer te horen!

Ben met je eens dat de interieur er goed uit ziet en verder alles heel origineel zelfs de velgen passen goed bij deze auto. Volgens mij (dat is mijn mening)moet je zoveel mogelijk zo laten behalve dan dat die best wel iets verhoogd mag worden.

Tijdens de APK keuring zijn ze erachter gekomen dat de remleiding verroest was en deze hebben ze vernieuwd.

Ik hoop je eens te zien met je auto tijdens een van de vele jeepdagen. Ben zelf ook nog nooit op een jeepdag geweest.

Het is wel "sociaal" volk dat er hier rondloopt. Je bent in ieder geval in goede handen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben met je eens dat de interieur er goed uit ziet en verder alles heel origineel zelfs de velgen passen goed bij deze auto. Volgens mij (dat is mijn mening)moet je zoveel mogelijk zo laten behalve dan dat die best wel iets verhoogd mag worden.

Tijdens de APK keuring zijn ze erachter gekomen dat de remleiding verroest was en deze hebben ze vernieuwd.

Ik hoop je eens te zien met je auto tijdens een van de vele jeepdagen. Ben zelf ook nog nooit op een jeepdag geweest.

Het is wel "sociaal" volk dat er hier rondloopt. Je bent in ieder geval in goede handen

Kom zeker opdagen op 1 van de Jeepdagen, zoals ik al aangaf was ik vroeger een Kevermannetje en daar hadden ze een groots event in Budel met tent en al en dat was erg gezellig Wat vooral grappig was dat natuurlijk niet 1 Kever dezelfde was, maar ook de dragraces met nitroglycerinekevers en Porsche motoren etc. Zo te zien aan de filmpjes op Jeepclub ligt de nadruk meer op gezamelijk een modderbad nemen! Ben benieuwd of ik dat wel durf, heb hem net gepoetst! biggrin.gif

Ik vind het een prachtige auto, vooral de kleur, helemaal geweldig

Ga er eerst maar eens een poosje van genieten.

Ik heb een hardtop verkocht aan een Jeeper in November en dak staat nog steeds hier alsie niet gauw ophaalt verkoop ik hem aan een ander.

Nou geniet volop, (alstie eenmaal gestart is blink.gif ) en vooral vanmorgen was leuk met al die sneeuw, had 'em achteraf beter in 4x4 kunnen zetten, maar weet nog niet alle ins & outs over hoe en wanneer en hoe vaak je die moet gebruiken

Lekker trouwens van die kopers, zo heb ik er ooit ook een paar gehad via Ebay, ik een hoop moeite gedaan (zelfs andere mensen gecharterd die dan in midden-nederland op een afgesproken parkeerplaats gingen wachten en vervolgens kwamen ze niet opdagen

Op zich zijn mijn vrouw en ik wel die-hard, en hebben we het warm zat onder de softtop maar je weet maar nooit, pasttie een beetje bij de army-look kinderwagen? tongue.gif

@ Buffalo Plak nog wel een plaatje van de kinderwagen naast de Jeep, die is ook een beetje goudgroen met oranje stikselgloed er doorheen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...