Spring naar bijdragen

foutcodes grand cherokee zj


Recommended Posts

kan iemand mij in gewoon nederlands,dwz begrijpelijk,vertellen wat de foutcodes 12,15,34,51,52 en 55 betekenen en wat ik er eventueel aan kan doen/repareren....

12 = Accu is in de laatste 50 startpogingen ontkoppeld geweest

15 = Geen snelheidsensor signaal gedetecteerd.

34 = Een open of gesloten conditie gedetecteerd in het snelheids controle vacuum of solenoid circuits.

51 = Een arm lucht/brandstof mengsel is gedetecteerd adv een abnormaal hoge correctie factor.

52 = Een rijk lucht/brandstof mengsel is gedetecteerd adv een abnormaal hoge correctie factor.

55 = Einde van de lijst codes

Dit zijn iig de codes.

12 doe je niets aan die krijg je als je accu leeg of los is geweest in de afgelopen 50 startpogingen.

55 hoef je niets aan te doen, dat is gewoon de "afsluit code"

15 en 34 zul je denk ik in je vacuumsysteem moeten zoeken.

51 en 52 spreken elkaar tegen maar kan iets met je oxygen sensor te maken hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 = Accu is in de laatste 50 startpogingen ontkoppeld geweest

15 = Geen snelheidsensor signaal gedetecteerd.

34 = Een open of gesloten conditie gedetecteerd in het snelheids controle vacuum of solenoid circuits.

51 = Een arm lucht/brandstof mengsel is gedetecteerd adv een abnormaal hoge correctie factor.

52 = Een rijk lucht/brandstof mengsel is gedetecteerd adv een abnormaal hoge correctie factor.

55 = Einde van de lijst codes

Dit zijn iig de codes.

12 doe je niets aan die krijg je als je accu leeg of los is geweest in de afgelopen 50 startpogingen.

55 hoef je niets aan te doen, dat is gewoon de "afsluit code"

15 en 34 zul je denk ik in je vacuumsysteem moeten zoeken.

51 en 52 spreken elkaar tegen maar kan iets met je oxygen sensor te maken hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cruise control werkt niet meer.deed het eerst goed ,deed het daarna af en toe en nu dus helemaal niet meer...

tijdens het rijden begint check engine te knipperen...kan niet zeggen wat ik op dat moment anders doe dan anders waardoor dit knipperen begint...

zo,dat klinkt al een stuk beter.....ik zal kijken of ik er wat mee kan zo....heel erg bedankt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je dealer kan gelijk hebben... maar die 15 is toch vrij duidelijk: "Missing signal" enzo....

Maar dat hoeft inderdaad niet aan de sensor zelf te liggen, 't kan ook slecht kontakt van een connector oid zijn! Datzelfde kan ook 34 verklaren: solenoid circuits, ofwel de spoeltjes van de vacuum kleppen in de CC servo!

"Toevallig" zitten al die signalen op de stekker van de PCM.... haal die eens los en reinig hem eens.... Je zou niet de eerste zijn waarbij daar storingen door werden veroorzaakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cruise control werkt niet meer.deed het eerst goed ,deed het daarna af en toe en nu dus helemaal niet meer...

tijdens het rijden begint check engine te knipperen...kan niet zeggen wat ik op dat moment anders doe dan anders waardoor dit knipperen begint...

zo,dat klinkt al een stuk beter.....ik zal kijken of ik er wat mee kan zo....heel erg bedankt....

Toen ik mijn ZJ kocht had ik na een paar weken de zelfde storing.

Cruise control wegvallen en check engine.

Bij mij was er een dun slangetje los aan de rechter zijde van de motor.

Zit vaak bij de Cruise control regelaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je dealer kan gelijk hebben... maar die 15 is toch vrij duidelijk: "Missing signal" enzo....

Maar dat hoeft inderdaad niet aan de sensor zelf te liggen, 't kan ook slecht kontakt van een connector oid zijn! Datzelfde kan ook 34 verklaren: solenoid circuits, ofwel de spoeltjes van de vacuum kleppen in de CC servo!

"Toevallig" zitten al die signalen op de stekker van de PCM.... haal die eens los en reinig hem eens.... Je zou niet de eerste zijn waarbij daar storingen door werden veroorzaakt!

okee,als je me dan nog kunt vertellen waar die PCM stekker zit ga ik dat direct proberen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn dit plaatjes uit de befaamde FSM?

En zo ja waar koop ik die? Bij B&S ?

Dank alvast.

Deze komt uit een digitale versie van de FSM, inderdaad...

Als je wilt weten waar en hoe je zoiets kunt bemachtigen, open dan even een eigen topic of zoek even op het forum. Daardoor blijft dit topic schoon.... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...