stiffelhond Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 kan iemand mij in gewoon nederlands,dwz begrijpelijk,vertellen wat de foutcodes 12,15,34,51,52 en 55 betekenen en wat ik er eventueel aan kan doen/repareren.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 ook welkom hier bij de "big spenders" enne.... de zoekfunctie op het forum doet wonderen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 kan iemand mij in gewoon nederlands,dwz begrijpelijk,vertellen wat de foutcodes 12,15,34,51,52 en 55 betekenen en wat ik er eventueel aan kan doen/repareren.... 12 = Accu is in de laatste 50 startpogingen ontkoppeld geweest 15 = Geen snelheidsensor signaal gedetecteerd. 34 = Een open of gesloten conditie gedetecteerd in het snelheids controle vacuum of solenoid circuits. 51 = Een arm lucht/brandstof mengsel is gedetecteerd adv een abnormaal hoge correctie factor. 52 = Een rijk lucht/brandstof mengsel is gedetecteerd adv een abnormaal hoge correctie factor. 55 = Einde van de lijst codes Dit zijn iig de codes. 12 doe je niets aan die krijg je als je accu leeg of los is geweest in de afgelopen 50 startpogingen. 55 hoef je niets aan te doen, dat is gewoon de "afsluit code" 15 en 34 zul je denk ik in je vacuumsysteem moeten zoeken. 51 en 52 spreken elkaar tegen maar kan iets met je oxygen sensor te maken hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stiffelhond Geplaatst February 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 12 = Accu is in de laatste 50 startpogingen ontkoppeld geweest15 = Geen snelheidsensor signaal gedetecteerd. 34 = Een open of gesloten conditie gedetecteerd in het snelheids controle vacuum of solenoid circuits. 51 = Een arm lucht/brandstof mengsel is gedetecteerd adv een abnormaal hoge correctie factor. 52 = Een rijk lucht/brandstof mengsel is gedetecteerd adv een abnormaal hoge correctie factor. 55 = Einde van de lijst codes Dit zijn iig de codes. 12 doe je niets aan die krijg je als je accu leeg of los is geweest in de afgelopen 50 startpogingen. 55 hoef je niets aan te doen, dat is gewoon de "afsluit code" 15 en 34 zul je denk ik in je vacuumsysteem moeten zoeken. 51 en 52 spreken elkaar tegen maar kan iets met je oxygen sensor te maken hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 15 en 34 zou ik in de snelheidssensor zoeken, niet in het vacuum... 51 en 52: Lambdasonde. Kan ook spontaan gebeuren bij gebruik op LPG... Wat zijn de klachten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stiffelhond Geplaatst February 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2006 cruise control werkt niet meer.deed het eerst goed ,deed het daarna af en toe en nu dus helemaal niet meer... tijdens het rijden begint check engine te knipperen...kan niet zeggen wat ik op dat moment anders doe dan anders waardoor dit knipperen begint... zo,dat klinkt al een stuk beter.....ik zal kijken of ik er wat mee kan zo....heel erg bedankt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stiffelhond Geplaatst February 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2006 volgens de dealer ligt het aan het vacuum.als het aan de snelheidssensor had gelegen dan had de snelheidsmeter(km teller) ook niet gefunctioneerd... maar hoe check ik nu het beste het vacuum? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2006 Je dealer kan gelijk hebben... maar die 15 is toch vrij duidelijk: "Missing signal" enzo.... Maar dat hoeft inderdaad niet aan de sensor zelf te liggen, 't kan ook slecht kontakt van een connector oid zijn! Datzelfde kan ook 34 verklaren: solenoid circuits, ofwel de spoeltjes van de vacuum kleppen in de CC servo! "Toevallig" zitten al die signalen op de stekker van de PCM.... haal die eens los en reinig hem eens.... Je zou niet de eerste zijn waarbij daar storingen door werden veroorzaakt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst March 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2006 cruise control werkt niet meer.deed het eerst goed ,deed het daarna af en toe en nu dus helemaal niet meer...tijdens het rijden begint check engine te knipperen...kan niet zeggen wat ik op dat moment anders doe dan anders waardoor dit knipperen begint... zo,dat klinkt al een stuk beter.....ik zal kijken of ik er wat mee kan zo....heel erg bedankt.... Toen ik mijn ZJ kocht had ik na een paar weken de zelfde storing. Cruise control wegvallen en check engine. Bij mij was er een dun slangetje los aan de rechter zijde van de motor. Zit vaak bij de Cruise control regelaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stiffelhond Geplaatst March 6, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2006 Je dealer kan gelijk hebben... maar die 15 is toch vrij duidelijk: "Missing signal" enzo....Maar dat hoeft inderdaad niet aan de sensor zelf te liggen, 't kan ook slecht kontakt van een connector oid zijn! Datzelfde kan ook 34 verklaren: solenoid circuits, ofwel de spoeltjes van de vacuum kleppen in de CC servo! "Toevallig" zitten al die signalen op de stekker van de PCM.... haal die eens los en reinig hem eens.... Je zou niet de eerste zijn waarbij daar storingen door werden veroorzaakt! okee,als je me dan nog kunt vertellen waar die PCM stekker zit ga ik dat direct proberen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 6, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2006 De pcm zit aan de bijrijderszijde, in de motorruimte, tegen het schutbord Deze is van een '97er, maar de plaats is hetzelfde! Oja, haal wel even de accuklemmen los voordat je met de stekker aan het werk gaat! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stiffelhond Geplaatst March 6, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2006 De pcm zit aan de bijrijderszijde, in de motorruimte, tegen het schutbord Deze is van een '97er, maar de plaats is hetzelfde! Oja, haal wel even de accuklemmen los voordat je met de stekker aan het werk gaat! Succes! geweldig....ga morgen direkt aan de slag.....thanxx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2006 en??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst March 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 Zijn dit plaatjes uit de befaamde FSM? En zo ja waar koop ik die? Bij B&S ? Dank alvast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 of hier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst March 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 Eh deze meneer heeft alleen Chilton en Haynes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2006 Zijn dit plaatjes uit de befaamde FSM?En zo ja waar koop ik die? Bij B&S ? Dank alvast. Deze komt uit een digitale versie van de FSM, inderdaad... Als je wilt weten waar en hoe je zoiets kunt bemachtigen, open dan even een eigen topic of zoek even op het forum. Daardoor blijft dit topic schoon.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.