Beest Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 topic titel zegt het al.. m'n cat is nog wel goed maar voor het geval dat.. gewoon weer een orginele katilisator nemen? of stukkie buis ertussen.....en elk jaar met apk een cat er tussen zetten? of een zogenaamde high flow cat? optie 1 is dus het simpelste optie 2 wordt een jaarlijks terug komend ritueel, maar vraag is geeft het voordeel? optie 3 stukkie duurder maar weer de vraag geeft het voordeel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acro Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 Haha, Das geinig. Zat gister precies hetzelfde te overdenken..... Ik ga voor de optie zonder kat en dan elk jaar even m'n "oude" kat er weer onder hangen. Kwam via google op een site over de verschillen van met en zonder kat. Ook over geluid e.d. De mening was dat een kat weerstand geeft en dus "flow" beperkt. Geluid ook wat harder. Kan tussen 20% en 30% harder zijn volgens de "experts". Zal de link vanavond even posten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 ik heb al jaren een lege doos eronder hangen en nooit gedoe bij de keuring. Hij voldoet altijd 'net' aan de uitstoot. Maar rijdt wel op gas ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePieRo Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 Als je een auto hebt op LPG EN grijskenteken en hij is van voor bouwjaar 1994 nooit geen cat meer nodig, volgens APK keurboek bij de dealer. Dus de mijne hebbe gene cat meer (lege doos) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 ok....maar wat zijn de voor en nadelen? kep m zowiezo nodig bij de APK, dus een stuk buis er tussen is een optie.. maar APK is voor mij in februari = koud brr... maar is het werkelijk beter? of krijg je een K&N discussie? en dan de highflow cat... is z'n geld waard? betere flow? ervaringen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 Voordelen van weglaten zijn bij een geregeld systeem te verwaarlozen. De motorelectronica zal toch trachten om de motor op "Lambda 1" te houden. Je hebt alleen wat minder tegendruk van je uitlaat en er valt een beetje demping weg.... Daarnaast loop je de kans, als je 2 lambda sonde's bebt, dan je een foutmelding krijgt.... Gewoon vervangen als 'ie stuk is.... voorkomt een hoop gedoe elk jaar! Is de auto van voor '94 (ofzo) en staat er geen kat op het kenteken, dan is het verhaal natuurlijk anders! Al zal er nog steeds weinig vermogenswinst zijn als de motor afgeregeld wordt middels een lambdasonde... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePieRo Geplaatst February 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2006 Toen er bij mij de cat onderuit ging leek het voor mijn gevoel dat de auto wat lekkerder op het gaspedaal reageerde maar vermogens winst uhmm weet ik niet, ik denk dat het niet zo veel scheelt qua vermogen. Maar de sound word er wel beter van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.