Spring naar bijdragen

barst in ruit verzekerd?


Pedrie
 Share

Recommended Posts

Hallo medejeepers,

Ik had in mijn voorruit (wrangler yj ,89) al een barstje zitten en nu is vanmiddag bij het neerklappen en weer monteren van het voorraam de barst veel groter geworden. sad.gif

Wat is de afdkeurnorm voor de keuring?

Wie weet in hoeverre je dit bij een gewone WA-verzekering kan opgeven en via carglas kan laten maken?(kosteloos)

Graag jullie reactie,

pedrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij WA extra geen probleem je betaald alleen eigen risico

bij sommige reparateurs betaal je echter niks die verdisconteren je eigen risico en betaal je niets niente nada rien noppes

Alleen een auto ouder als 10 jaar krijgt je niet meer in WA plus of extra. Wat ze vaak doen is de auto tot ongeveer 12 jaar nog in de WA plus laten verzekeren dan doen ze wel eens een oogje dicht volgens mijn verzekeraar. Als je auto al in de WA plus of extra zit dankunt je er niet uitgegooid worden als je de leeftijdgrens van 10 jaar of ouder heb bereikt. Je behoudt dan gewoon wel de plus of extra.

Mijn auto is 13 jaar oud en kan dus helaas niet verzekerd worden voor joyriding, glasbreuk, ectt al die extra die een WA plus dus wel hebt. Helaas....het zij zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

auto ouder dan 10 jaar geen WA extra wat een onzin

Quattro en ik hebben allebei een WA extra bouwjaar 92 en 93

Ruit vervangen hoeft helemaal niks te kosten met WA extra.

De leverancier van de ruit absorbeert zelfs het eigen risico Niet in alle gevallen Maar dan betaal je iets van € 37,50

Kan wel dat voor een WA extra een alarm verplicht is of contactonderbreking

Ik heb geen van beide en Quattro heeft contactonderbreking

Bij Makro Duiven staan ze gratis sterretje te repareren Ik had er 3 dus ze adviseerden contact op te nemen met hun kantoor zodat ze een nieuwe ruit konden bestellen. Heb ik nog steeds niet gedaan want er scheurt nog niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Dezperado: ben met je eens dat het onzin is , Jeeps zijn bijna altijd beter onderhouden dan "gewone " auto's , maar er zijn verzekeringen die botweg weigeren. Toen ik mijn Cherokee verving door deze Wrangler heb ik ook een andere maatschappij moeten zoeken omdat de rotterdamsche , waar ik al jaren verzekerd was (ook onze Toyota) het gewoon verdomde. Heb dus beide auto's daar weggehaald.

Dat alle verzekeringen het weigeren is echter gewoon niet waar.Mopotoyo's verzekeraar vertelt sprookjes........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels al een raamframe in goede staat incl. raam op de kop getikt via forumgenoot. (ben alleen WA verzekerd)

Moet alleen wat plekjes bijwerken en de boel overzetten.

Mist alleen het maanvormige tapplaatje met schroefdraad aan de binnenzijde van het raamframe om de bout van het voorscharnier te monteren.

Ik hoop dat ik die uit de oude kan halen want hij ligt in een ligplaats aan de binnenzijde van het raamframe.

Zo rol je van het één in het andere, lekker klussen dus.. rolleyes.gif

Bedankt voor de reacties.

Pedrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ennuh.....wat doe je nu met het oude raamframe? Als je hem kwijt wilt , heb ik er misschien wel een plekkie voor. De mijne is niet super.

hoi wrangler89,

Als de koper van mijn jeep accoord gaat met dit andere raamframe dan hou ik hem over want wij hebben een zwarte teruggekocht.

Het oude raamframe is prima, behalve dus de ruit mad.gif

Tevens moet ik uit het oude frame het plaatje met de tapeindes halen want zoals gezegt mist die(kwam ik thuis na de aankoop achter sad.gif

Er vanuit gaande dat ze tevreden zijn zal ik hem voor je vasthouden.

Zijn ze niet tevreden dan had ik in mijn achterhoofd om ze het oude frame ook mee te geven. (kunnen ze zelf evt. het raam omwisselen)

Ik hou je wel even op de hoogte.

Pedrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...