jeeped Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Hoi allemaal Ben vandaag voor de tweede keer bezig geweest aan een Wrangler(4,2L).Deze auto kwam vorige week met olielekkage bij me,olie liep met druppels uit het vliegwielhuis.Ik dacht geen probleem,achterste keerring van de krukas versleten. Dus de eigenaar nieuwe keerring en carterpakking laten halen.Het begon alweer heerlijk de carterpan was met vloeibare pakking vastgezet en wilde eigenlijk niet zomaar losgaan.Uiteindelijk na veel gewrik de carter losgekregen maarja wel was hij verbogen maar dat was geen probleem want even mee naar de zaak en hij was weer recht als nieuw. Toen de nieuwe keerring erop gezet en als je naar de oude keek was het eigenlijk niet zo verwonderlijk dat hij lekte want hij was aardig versleten,ik kreeg zelfs het vermoeden dat het nog de orginele was. De eigenaar belde mij de andere dag op dat hij nog steeds lekte en misschien wel harder dan voordat de nieuwe keerring er in ging.Okee balen maar het kan dat er iets niet goed is gegaan. Vandaag dus de carter er weer onder vandaan gehaald en kritisch naar de pakking en naar de keerring gekeken maar daar was niets vreemd aan te zien.Maar voor alle zekerheid weer een nieuwe keerring erop gezet,de carterpakking was in goede staat(kurk) en ik kon hem zo weer terug zetten. Nou starten maar,ik kijk onder de auto en SHIPS hij lekt nog steeds maar hij begon direct na het starten al te lekken.Tja wat nou,ik heb daarna wat forumleden gebeld om raad en tips.Nou gezamelijk kwamen we tot de conclussie dat het hoogstwaarschijnlijk de afdichting van de nokkenas moest zijn.Zeer zeker omdat wanneer je start direct de olie er al uit loopt. Wie heeft wel eens meer dit probleem gehad? JEEP(ED) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 ik heb vorige week een yj gehad met hetzelfde probleem, de krukaskeering vervangen starten en de olie kwam zelfs uit de startmotor lopen, bij deze hadden ze dus het koppelingshuis (weet niet hoe je dit noemt) van onderaf dicht gekit, terwijl dit open hoort te zijn, de olie had zich dus al die tijd verzamelt, en elke x als je die jeep dan starte vloog dat vliegwiel door die bak olie met alle gevolgen van dien, heb toen de kit ertussen uit gesneden en kwam een kwart liter olie uit lopen, na een weekje rijden is de lekage geheel verholpen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmania Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Wie heeft wel eens meer dit probleem gehad? Ik, twee weken terug hadden we de keerring en carterpakking vervangen . maar idd hij lekte nog steeds . Maar bij mij na een stukje rijden dan zie ik een kleine lekkage. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Koppelingshuis of vliegwielhuis was gelukkig niet dicht gekit,dus alles liep er vrij gemakkelijk uit. Ik heb voordat we weer gingen starten het huis zo droog mogelijk gemaakt maar met het vliegwiel erin is dat geen gemakkelijk opgave en wat je eruit krijgt is eigenlijk 4x nix.Maar nee het huis stond niet vol dus de lekkage komt direct uit de motor en begint te druppelen aan de nokkenaszijde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmania Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Klepdekselpakking ????????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Nee helaas olie komt echt uit het vliegwielhuis,wat me wel opgevallen is dat de wagen aardig wat olie aan de bovenzijde van de motor er uitgooit. Wat ik eigenlijk nog niet gecheck heb is de carterventilatie,de slang zit wel aangesloten maarja dat zeg niet alles.Het eea kan natuurlijk wel dicht zitten met drab. Wat ik wel heb gekeken als de olievuldop er af is of er aardig wat druk uitkomt,helaas ook niet echt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmania Geplaatst February 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 en, weet je al wat meer ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tribalman Geplaatst February 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 Zit de oliepeilstok er wel goed in gedrukt (moet een klein klikje geven aan het eind) anders kan hij daar ook aardig langs lekken Greetz Edwin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 Ben net even wezen kijken Ed.... maar bij mij steekt de oliepijlstaaf niet tussen het vliegwiel en het blok..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 Nee helaas weet ik nog niet meer.We hebben vandaag als tijdelijk lapmiddel toevoeging bij de olie gegooid waar keerring soepel van worden en lekkages(kleine!) afgedicht worden.Echt een lapmiddeltje dus. FF afwachten wat dit voor uitwerking heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmania Geplaatst February 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2006 FF afwachten wat dit voor uitwerking heeft En......en,,,,,,,................en ? [ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iwanL Geplaatst March 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2006 Hallo, ik heb zelf ook lekkage problemen met mijn '94 YJ. Komt wel goed denk ik, maar ik heb echter een ding wat ik niet snap: er komt olie uit de fresh-air intake van het crankshaftventilation systeem. Dat is dat slangetje dat van mijn luchtfilter naar de valvecover loopt. Normaal moet dat slangetje lucht de motor inzuigen, nu komt er dus olie uit terug. Er wordt dus olie in de luchtinlaat van de motor verneveld, tegen de richting van de luchtstroom zoals die moet zijn in! Waar zit deze lekkage en wat zijn de gevolgen ervan? De luchtinlaat (throttle body) is in ieder geval erg smerig en dat kan nooit goed zijn voor de kwaliteit van de menging verderop in de motor.... Ships, mijn exhaust manifold/uitlaatspruitstuk heeft ook al een scheurtje. Wordt best wel veel werk als ik er zo over nadenk.... Iwan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2006 Hallo,ik heb zelf ook lekkage problemen met mijn '94 YJ. Komt wel goed denk ik, maar ik heb echter een ding wat ik niet snap: er komt olie uit de fresh-air intake van het crankshaftventilation systeem. Dat is dat slangetje dat van mijn luchtfilter naar de valvecover loopt. Normaal moet dat slangetje lucht de motor inzuigen, nu komt er dus olie uit terug. Er wordt dus olie in de luchtinlaat van de motor verneveld, tegen de richting van de luchtstroom zoals die moet zijn in! Waar zit deze lekkage en wat zijn de gevolgen ervan? De luchtinlaat (throttle body) is in ieder geval erg smerig en dat kan nooit goed zijn voor de kwaliteit van de menging verderop in de motor.... Ships, mijn exhaust manifold/uitlaatspruitstuk heeft ook al een scheurtje. Wordt best wel veel werk als ik er zo over nadenk.... Iwan Dat slangetje zuigt oliedampen uit het carter weg naar je luchtfilterhuis via een PCV klep, dus geen lucht in de motor hier staat een verhaaltje over de PCV (Positive Crankcase Ventilation) klep en de werking ervan, volgens mij is die de veroorzaker van de olie in je luchtinlaat. het verhaal is over een Chevy 350 V8 maar het systeem is het zelfde bij een Jeep volgens mij Hier klikken Dat je TB vies is heeft bij een Multipoint injectie mijns inziens geen gevolgen voor de menging (Multipoint is bij een 4.0 HO I6) alleen kunnne hierdoor wel andere werkende onderdelen vies worden (stationair steller stappen motor bv) bij een 2,5 Single Point kan het misschien wel wat gevolgen maar met die motoren heb ik geen ervaring. Dat scheurtje in het spruitstuk is een bekend probleem en is te lassen. Succes ermee! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iwanL Geplaatst March 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2006 Ow, Haynes verkeerd begrepen dus. Fijn om te horen dat het niet direct schade geeft, maar fijn is anders natuurlijk. Ik zal eens na laten gaan wat eraan te doen is. De motor moet toch oliedicht gemaakt worden, want er zijn zoals gezegd meer lekkages! Iwan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2006 vergeet niet dat het een amerikaan is, je hoeft je pas zorgen te maken als het NIET meer lekt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2006 lekt ie nog ED ??? wat was het nou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.