Spring naar bijdragen

Welk gereedschap kopen


Recommended Posts

hoi,

Heb al even op het forum gezocht naar niet echt iets kunnen vinden. wink.gif

Mijn vraag: <span style="font-family:Fixedsys">Welk gereedschap MOET je hebben als je aan de xj sleuteld?

</span>

Ga zelf alles proberen, ( wegbrengen kan altijd nog).

Ik heb geen gereedschap en wil een goede set (niet prefessioneel) om te sleutelen.

Nu weten jullie ongetwijfeld het best wat je echt nodig hebt.

En natuurlijk waar het best te kopen.

zo zijn Linkjes altijd makkelijk.

alvast bedankt

juriaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut een engelse set erbij kopen! Setje ring/steek, doppen en inbussleutels heb je veel nodig!

Ook aan te raden: Setje torx inbussleutels.....

Zorg ook voor wielblokken, zodat je auto niet weg kan rollen als 'ie omhoog staat of wanneer je erondel ligt.... wink.gif

( Geldt ook voor kamelebeesten... laugh.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut een engelse set erbij kopen! Setje ring/steek, doppen en inbussleutels heb je veel nodig!

Ook aan te raden: Setje torx inbussleutels.....

Zorg ook voor wielblokken, zodat je auto niet weg kan rollen als 'ie omhoog staat of wanneer je erondel ligt.... wink.gif

( Geldt ook voor kamelebeesten... laugh.gif )

De in Europa geassembleerde Jeeps hebben bijna allemaal metrische maten.

dat jij nou een èchte amerikaanse hebt... wink.gif (voor een XJ uit 1987 zou een setje in inches niet slecht zijn idd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uuuhh, bij de dopsleutels; neem wel 6-hoekige, niet de 12 hoekige!!! smile.gif

Beter neem een setje 6 kanten en een setje 12 kanten voor de plaatsen waar je moeilijk bij kunt.

Verder ben ik nog geen engelse maten tegen gekomen op een XJ, en ik sleutel aan een 88er en een 91er.

Wat wel aan te raden is een goede stevige Torx set 1/2 duims met losse stiften in twee lengtes, dus langen en korte.

Verder gebruik ik een doppendoosje, haffeltje schroevendraaiers, een paar goede Knipex tangen, een moordenaar voor als het echt vast zit en het werk echt lomp mag gebeuren, een goede krik, een paar houten zelfgemaakte wiggen om de auto op zijn plaats te houden, een staalborstel, een doos poetslappen, een soldeerstation voor de overheerlijke elektronica van een Jeep, want wat erin zit moet bij mij werken anders kan ik er niet van slapen.

En een hele grote pot GOEDE HANDZEEP om je poezelige handjes te kunnen wassen cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vraag: Welk gereedschap MOET je hebben als je aan de xj sleuteld?

het tel nummer van de anwb 0800-0888 met pas

Tja da's een goeie, kost in verhouding een beetje en brengt een hele auto vol met gereedschap en een poppetje dat toch wel wat verstand heeft van de sleutels die in het rijdende gele magazijntje liggen en hangen. laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar maatjes bahco (engelse moersleutel) altijd makkelijk.

Idd een setje engelse maten is altijd makkelijk. Bij mijn GC 1993 zijn sommige delen toch alleen met engelse sleutels los te krijgen (metrisch net te klein of net te groot).

Waar woon je?

Bedankt voor de reacties, weet nu denk ik wel wat echt een must is om te hebben.

He tongue.giftongue.giftongue.gif

Dat stukje gereedschap dar ANWB heet heb ik al. Nu wil ik nog meer.

Dan hoef je tenminste niet zolang te wachten.

Enne ik woon in leiden.

Heren nu weet ik dat er in Den Haag een open garage is. Daar kan je een brug huren en gereedschappen.

Is dit iets? ivm hebben ze daar de juiste spullen? Je kan er gereedschap ook huren.

gr juriaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n "doe het zelf garage" is ideaal, los van de brug, kan je het dure gereedschap zo lenen/huren vaak hebben ze een klein magazijn ( voor bougies, olie luchtfilters e.d.) zij voeren de olierestanten af, er is een goede wasplaats, en je staat binnen!En dat voor ong. 10 euro per uur.

Desalniettemin raad ik je wel aan je eigen handgereedschap mee te nemen. Bespaar je ook weer tijd mee.

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf de doppenset die Beest al liet zien , komje een eind mee i.d.d.

Plus een set ringsteeksleutels met engelse maten en ook een klein detje dopjes , verder eenTorxsetje maar die zitten ook bij de doppenset al bij ,maar toch iets handiger .

wink.gifsmile.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...