Postkee Geplaatst February 26, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2004 Als ik harder dan 130 km/h ga met mijn Jeep cherokee uit 1990 dan gaat het lampje branden als er onder rij dan blijft hij uit ????(ABS) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 26, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2004 Daar sta ik van te kijken...nooit zoiets gehoord/gezien...misschien doorgewinterde XJ-ers? Shit, ik kan het niet laten: gewoon niet harder dan 130 rijden (moes ff) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Postkee Geplaatst February 26, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2004 Maar ja daar heb ik dus ook niks aan . Kan het niet iets met die sensoren te maken hebben??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 26, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2004 Kan het niet iets met die sensoren te maken hebben??? Tsja, daar denk je dan meteen bij: waarom brand ie niet continue dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Postkee Geplaatst February 26, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2004 Kan het door bepaalde trillingen komen ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst February 26, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2004 kan.. slecht signaal wat boven een bepaald aantal omwentelingen/sec van het wiel te zwak wordt? Maar hoe kom je er achter welke.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst February 26, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2004 GEWOON LAMPJE ERUIT HALEN, PROBLEEM OPGELOST !!!!!!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Postkee Geplaatst February 27, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2004 Ja daar zat ik ook al over na te denken maar ja doet mijn ABS het dan nog wel ????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst February 27, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2004 Perfect weer om daar achter te komen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrick Geplaatst April 19, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2004 heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met een of beide van het volgende: 1)de 'tonewheels' (getande wielen op de voorassen tegen de binnenkant van de wielen) zijn zwaar verroest/vervuild or krom 2)de speedsensors zijn OF defect, OF ge(de-)gemagnetiseerd OF verkeerd afgesteld. Makkelijkst om te controleren is (1), dus doen. met een bot mesje kun je de groeven van die tandwielen schoonkrabben; ook helpt het om de tanden een beetje schoon te schuren in geval van erge roest. .. of het is (2): Als je een vooras/achteras hebt vervangen of door andere redenen zijn de speedsensors(zien er uit als cassetterrecorderkoppen) versteld, dan moet je de juiste afstand weer instellen voor die sensors. Officieel zijn die afstanden: voorsensors=0.33 - 0.48 mm achtersensors=0.76 - 0.91 mm Zelf heb ik die van mij afgesteld door een dubbelgevouwen papiertje (van een A4-tje, dan 1 keer dubbelvouwen) tussen het tandwiel en de sensor te doen, en dan de sensor lossschroeven, zachtjes tegen het papier aandrukken en dan vastdraaien. Let op dat de kop magnetisch is, dus hij kan soms snel tegen het wiel of je schroevendraaier aanplakken. Wat ook nog kan is dat de sensors zijn gemagnetiseerd doordat ze tijdens demontage tegen metaal aangezeten hebben. Dit zal langzaam voorbij gaan met de tijd (enkele dagen), althans in mijn geval. BTW: de timing, volgorde en lengte van de ABS/REM- lampjes hebben een bepaalde betekenis, die elk weergeven wat de fout is, zoals PressureSwitch defect of Low Pressure warning). groet Patrick (PS: weet iemand wat ik kan doen aan mijn ABS/booster pomp die tegenwoordig elke rembeurt aangaat?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 19, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2004 Wat Patrick hierboven heeft beschreven, lijkt mij i.d.d. ook een mogelijke oorzaak! Tot voor enkele jaren was ik werkzaam als vrachtwagen/autobus monteur, en wij hadden toen ook regelmatig problemen met het ABS boven bepaalde snelheden. Welliswaar met een Wabco-ABS, maar de werking van dergelijke systemen is nagenoeg gelijk. Meestal was afstellen van de zensoren voldoende, maar ook het reinigen van sensor en tandringen hielp vaak! Remstof bevat nl ook metaaldeeltjes en wanneer er hiervan te veel op de sensor gaat zitten is de afstelling zoek! Ook kwam het wel voor dat een sensor de tandkrans geraakt had, zelfde storing, maar dan door een defecte sensor! Ik weet niet of je de foutcode's van de regeleenheid kunt uitlezen, vaak kun je daaruit ophalen welke sensor er problemen maakt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrick Geplaatst April 19, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2004 voordat ik het vergeet: Gebruik GEEN ijzer-metalen voelermaatje voor het afstellen van je sensors. Deze beinvloeden het magnetisme van je sensors waardoor het afstellen weer niet goed gaat.. Als je ergens koperen voelermaatjes kunt vinden, prima, maar geen ijzer of staal. ciao Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanW Geplaatst April 20, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2004 Dat leek mij nou ook: vervuiling of demagnetisering van de sensoren aan de wielen. Ik zou het toch maar eventjes laten nakijken door de dealer -of specialist met de juiste ervaring c.q. gereedschappen. Dan kan deze gelijk de problemen verhelpen dan wel de zaak opnieuw afstellen. Laat dan meteen de werking van het waarschuwings/diagnose systeem op dat punt eventjes met behulp van de diagnosecomputer nagaan, want problemen met de remmen lijken mij niet zo jofel.... Ik heb van remtechneuten wel eens begrepen dat een slecht functionerend ABS-systeem op een voertuig juist méér risico's met zich mee brengt dan een voertuig zonder ABS-systeem, dit in verband met allerlei electronische sensoren en regelsystemen die van elkaar afhankelijk zijn.... Succes! JanW Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrick Geplaatst May 4, 2004 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2004 fyi, voor ABS foutcodes: kijk eens in het publieke foto album 'cherokee90 limited' daar heb ik een overzichtje geplaatst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.