Spring naar bijdragen

patrick

Forum member
  • Aantal bijdragen

    43
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

patrick's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. FYI, eindelijk werkende airco.. Vorige maand heb ik besloten om mijn airco systeem te laten omzetten naar R134a, omdat ik niet een hoop euro's aan benzine wil spenderen voor een rit naar bv Rotterdam of Belgie om R12 te halen, terwijl ik niet geheel zeker was of mijn airco 100% was. Bij Westside (Hilversum) geweest (top gasten, professioneel) daar is mijn compressor reviseerd en nu geschikt voor R134a. Kosten liggen rond de +-150Eur ex. Vullen met R134a ongeveer hetzelfde. Van verschillende bronnen hoor ik dat het vervangingsmiddel (416 ?) best aardig of zelfs goed werkt, maar dat het de duurzaamheid niet vergroot. Niet dat ik altijd zo nauwkijkend ben, maar het idee dat ik vanaf nu lokaal terecht kan voor mijn airco vind ik wel confortabel eigenlijk. Anyway, misschien gebruik je R12/134/416/666/123/456.... als het maar werkt toch? BTW: heb nog een werkende airco compressor te koop, R12. Deze komt uit mijn auto (1990), ik heb een aantal maanden geleden een 2e gekocht omdat ik mijn auto niet kon missen tijdens de revisie. Zie marktplaats. gr Patrick
  2. Ja ! deze lager is dus goed, het geluid blijft weg nu. ... dus dit is een sterke aanwijzing dat van dit soort onderdelen ook wel eens ondeugdelijke exemplaren (of series) voorkomen. gr Patrick
  3. De lagers zijn er opgezet door een garage die alleen aan Jeep werkt, en hij heeft er uren aan besteed om iets te vinden. Het probleem is hij nog nooit eerder tegengekomen. Differentieel is nagekeken, wielen verwisseld, alles strakker/losser gedraaid... niets. Overigens kan die lager er volgens mij bijna niet verkeerd opgezet worden, het geen geen konische pasvorm en heeft geen 'this side up'. Toch? Inmiddels heb ik (weer) een nieuw lager gekregen waar ik vanaf vandaag mee ga rijden. Ik hou jullie op de hoogte. gr Patrick
  4. Jeepers, Onlangs is er een nieuwe wiellager (rechtsvoor) opgezet, die begon na een paar weken een gek geluid te maken bij het scherp sturen in lage snelheden zoals bij parkeren. Het geluid is een aantal metaalachtige tikken vanuit de lager, die alleen optreden als je in een bocht manoevreert bv achter/vooruit bij inparkeren. Het komt niet uit de remmen, ophanging of differentieel. De garage heeft m vervangen voor een andere, maar na 1000 kilometer begint het geluid weer... en dat zonder off-road of zware belasting. Ook het kruisstuk in de as is vervangen voor een nieuwe. Kent iemand dit probleem? gr Patrick
  5. Niet zoveel, behalve mijn ervaring met hetzelfde probleem. Bij mij waren het de accuklemmen die toch geen goed contact maakten. Even met een staalborstelje langs de polen en klemmen, daarna even invetten met een beetje vet.... toen ging het weer goed. Een ander probleem wat ik vorige week had, was dat de accu opeens heel slecht leek te zijn (heel traag starten, soms even wachten tot het weer iets beter ging), maar eergisteren: problemen voorbij. Dit lijkt mij een bekabelingsprobleem te zijn, bv aardlek of sluiting doordat de isolatie v/d kabels slechter wordt met de jaren cq. slijtage door frictie. gr Patrick
  6. en ( moet dus de letter B zijn, geen smiley.
  7. Dree, wat ik weet daarover: (Ik ken alleen mijn 1990-er die in sommige dingen wel wat afwijkt, maar vooruit met de geit) 1 radiateur (A) is voor airco (genaamd 'condensor', toch?) 1 radiateur ( is voor de motor en A/T koeling. B heeft in mijn geval aan de linkerkant (stuurkant) een schakelaar die op de radiator zit (rond, koperkleurig) die gaat naar een relais aan de binnenwand v/h motorcompartiment en zo een 2e radiatorfan aanstuurt, voor als de motor warm wordt (niet elke cherokee heeft dit). A heeft geen andere aansluitingen dan de 2 leidingen van het airco systeem/compressor. De olie van de A/T wordt niet gereguleerd voorzover ik weet, althans niet in het motorcompartiment. Wat je denkt dat een klep is, zal de switch zijn voor een evt. 2e fan. De koelvloeistof v/d motor wordt uiteraard gereguleerd met de Thermostaat, op de kopse kant v/h motorblok. En check je oliepeil, en check of de rubberslang vanaf je A/T warm wordt (de leiding die van staal naar rubber verloopt dus). Als-ie warm wordt, stroomt er dus warme olie richting radiateur. hmmmm. even denken.. ik vergeet wat.... nou ja, kom ik later wel op. Wie heeft andere tips en correcties in de aanbieden! gr patrick
  8. Een bekend euvel idd. De speling komt uit de scharnier punten in het stelsel van stangen (onder de afdekplaat), de scharnieren zijn deels van kunststof en slijten waardoor er speling ontstaat. Was van plan om nog eens een fatsoenlijke fix te bedenken, maar nog niet aan toegekomen.. Ik hou jullie op de hoogte als ik wat heb. gr patrick PS: Auto Parts in Den Dolder (nabij Soesterberg) heeft ook nog wel eens wat onderdelen liggen voor cherokees.
  9. Herkenbaar probleem, ik heb er ook enigzins last van. Idem voor de centrale deurvergrendeling, die heb ik helemaal losgehaald, schoongemaakt en goed gesmeerd, toch doet-ie het niet goed. Met draaiende motor wil het beter omdat het circuit dan meer stroom krijgt denk ik zo. Het mechanische deel lijkt me goed te zijn (in mijn geval) dus ik wil het nu zoeken in de elektriek. Jeeps staan wel om bekend dat de connectors, bekabeling en relais slecht worden, of dat er lekkages ontstaan. Hierdoor krijgen de circuits niet meer voldoende stroom en werkt het zaakje steeds slechter. Iemand nog tips of aanvullingen wat elektriek betreft? gr Patrick
  10. okido, klinkt aannemelijk. Het is inmiddels wat minder erg geworden overigens, zonder iets gedaan te hebben. Het lijkt erop dat het begonnen is nadat de auto een paar maanden stilgestaan heeft (net als de thermostaat, die was ook opeens slecht). cheers Patrick
  11. Thanks! Ik ga er naar kijken en geef nog bericht over de bevindingen. Zal nog even duren wegens tijdgebrek (of: werkoverschot.) (of: prioriteitgebrek)
  12. Sinds een tijdje doet mijn oliedrukmeter nogal raar... Bij stationair en langzaam rijden slaat de meter tot het uiterste uit (dus maximaal naar rechts), terwijl bij normaal rijden de meter op normaal nivo terugzakt. Laat ik het gas los dan springt de meter weer naar rechts. Of dit verschijnsel zich ook voordoet bij stilstand weet ik nog niet. Motorolie nivo gecontroleerd, niks mis mee. Of het er mee te maken heeft weet ik niet, maar voor de volledigheid: de AW4 transmissie heb ik deels reviseerd, nieuwe olie, schakelt prima niks mis mee lijkt me zo. Kent iemand dit symptoom? kan het metertje stuk zijn? Of de sensor verkeerd aangesloten na een garagebezoek? hoi Patrick
  13. patrick

    Remmen

    ... als IK te hard rijd, rem ik te weinig Chrysler... zucht. maar zonder gein, ik heb hetzelfde ervaren. Nadat ik een nieuw vooras heb gemonteerd, en de bestaande remmen (incl schijven) weer had aangebracht, trilde hij behoorlijk tijdens remmen. Later bij een onderhoudsbeurt bij de garage bleek dat zowel de blokken als de schijven slecht waren, iets dat wellicht des te meer aan het licht komt na her-montage in mijn geval. Met nieuwe schijven, blokken, remleidingen, trekt de auto nog een klein beetje naar 1 kant, maar zeker niet ernstig. Zal dan weer te maken kunnen hebben met bv. ophanging etc. Learn to live with it.. gr Patrick
  14. .... ik geef het toe... Paddestoelen zoeken!!
  15. Op mijn gallery (cherokee90) staat een foto van het ruitje, met gele pijl naar een stelschroef voor het aanspannen van de veer. Of je er makkelijk bij kunt (met bv. lange pijpsleutel of ratel met verlenging) van binnenuit weet ik niet, maar lijkt me wel mogelijk. Het zal even zoeken zijn omdat je niet kunt zien wat je binnen in de deur doet, dus heb geduld gr Patrick
×
×
  • Nieuwe aanmaken...