Spring naar bijdragen

sidebars


Laurent
 Share

Recommended Posts

Heb wa nagedacht en gemeten, ik heb 5mm vrije ruimte tussen bodem en chassis balk met bouten daartussen werken zal dus te slap zijn. ik denk dat ik met een U-profiel over de balk ga gaan langs de achterkant. het plaatje van de sidebar even groot maken als de chassis balk. moeren lassen op het u profiel en met bouten het plaatje van de sidebar tegen het chassis drukken. btw side bars zijn die tegenwoordig hol of vol? ben namelijk van plan deze zelf te maken biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet of je er wat aan heb rolleyes.gif maar hier zijn ze dan.

ACHTER

dscf20020.jpg

die linkse moer zit op een stukje draadeind dat al op dat beugeltje zat, en bij die rechtse heb ik een strip in dat kokertje gedaan met m10 erin getapt.

dscf20030.jpg

VOOR zelfde als achter alleen de beugel is anders

dscf20040.jpg

dscf20050.jpg

resultaat

dscf20010.jpg

dscf20000.jpg

wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf geen fan van deze manier van bevestigen, denk maar eens na als iemand er tegen aan rijdt, dan heb je je hele body in elkaar gevouwen, als ie op het chassis zit geeft het veel meer sterkte (is bij mij ook ooit iemand tegen aan gereden)

Op een vorige post zag ik de bevestiging van die sidebars over het chasis met twee plaatjes.

allemaal mooi en wel maar zonder bodylift zal het denk ik toch niet lukken bij mij..

er is gewoon veel te weinig plaats tussen het chasis en de bodem dry.gif

iemand al sidebars gemonteerd op een standaard YJ? zoja hoe?

laurent

Ik had ze bij mijn standaard YJ zonder BL ook op die methode met 2 plaatjes, paste prima, er zaten M10 bouten door heen. zoveel kracht komt er ook niet op te staan....

is er niet een manier om met U-bouten om het frame te maken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb wa nagedacht en gemeten, ik heb 5mm vrije ruimte tussen bodem en chassis balk met bouten daartussen werken zal dus te slap zijn. ik denk dat ik met een U-profiel over de balk ga gaan langs de achterkant. het plaatje van de sidebar even groot maken als de chassis balk. moeren lassen op het u profiel en met bouten het plaatje van de sidebar tegen het chassis drukken. btw side bars zijn die tegenwoordig hol of vol? ben namelijk van plan deze zelf te maken biggrin.gif

Hey Laurent,

Het lijkt me dat ze hol zijn, anders kom je op massief rondijzer RVS en dat is bij een maat van bijv. 60 mm. zeer prijzig.

Hoe dikkere wanddikte hoe duurder uiteraard bij gewoon ronde buis. Wat je ook kan doen (geen geintje, wordt wel meer gedaan) is de holle buis volstorten met beton. Dat kan tegen een stootje..

blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...