Spring naar bijdragen

kreunend geluid in de aandrijving


dezperado
 Share

Recommended Posts

Na Heerde hoorde ik vreemde geluiden achter. Dacht eerst aan een lager.

Toen ik onder de auto kroop liep er olie langs mn rechterachterband dus dacht ik Oliekering en dat gieren komt van te weinig smering.

Ruud nam nieuwe keringen mee van B&S Auto op de brug wiel eraf.

Dif deksel los en hele huis eruit gehaald omdat er gigantisch speling zat op de plaats waar aandrijfas vast zit aan het pinion wiel. Het pinion wiel was teveel naar binnen gekomen en raakte het huis waar de sateliet tandwielen in draaien.

Dit gaat als volgt

borgas los maken dmv klein borg schroefje losmaken dan as eruit duwen.

Beide steekassen induwen zodat je de C clips kunt verwijderen en assen eruit halen.

Beugels los maken waar het huis mee vast zit over de lagers. Goed onthouden welke links en welke rechts zat.

Stond een markering rechts boven dus dat was makkelijker.

Gelukkig heb ik er niet meer mee gereden en was de schade nihil. Aandrijfas los gemaakt en met grote pijpentang de yoke vastgehouden en de moer waar pinionwiel mee vastzit aan de achterkant van het dif aangedraaid. Dit ging heel wat slagen dus ik kom goed weg.

Alles in elkaar diff olie met limited slip additive erin ( lekke oliekering van de steekas uiteraard ook vervangen.)

Blij dat ik weer kan rijden.

Vanavond moet dif voor uit elkaar om te kijken waarom in 4wd alleen mijn rechter voorwiel wordt aangedreven en links niet meer mee doet. Moet iets fout gegaan zijn met vervangen van de rechter steekas.

Vermoeden is dat de veertjes van de aussie locker eruit liggen.

Wordt vervolgd.

Met heel veel dank aan Ruud en Cees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je een nieuwe "crush-sleeve" gebruikt bij het vastzetten van je yoke?

Dit moet normaal gezien, want hiermee ga je de voorspanning van je lagers van je pignon afregelen, zolang de crush-sleeve niet samengedrukt is heb je geen voorspanning, wanneer de sleeve samendrukt gaat je voor spannig onmiddelijk oplopen. Dus voorzichtig je moer van je yoke bijdraaien tot de juiste voorspanning bereikt is. Normaal mag je een crush-sleeve slechts één maal gebruiken.

Heb je dit niet gedaan, dan zullen je lagers van je pignon niet op de juiste spanning draaien en gaan ze snel versleten zijn ofwel gaat je pignon zweven bij zware belasting wat er dan weer voor kan zorgen dat je pignon en kroonwiel de soep in draaien. Heb je ook even het tandpatroon van je pignon tov je kroonwiel nagekeken? Zodat je zeker weet dat je pignon op de goede plaats op je kroonwiel ingrijpt? Indien dit niet is kan je ook weer je r&p in de soep draaien.

Moest je er niet aan uit kunnen laat je het maar weten. Ik heb al het materiaal liggen om een dif af te stellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je een nieuwe "crush-sleeve" gebruikt bij het vastzetten van je yoke?

Dit moet normaal gezien, want hiermee ga je de voorspanning van je lagers van je pignon afregelen, zolang de crush-sleeve niet samengedrukt is heb je geen voorspanning, wanneer de sleeve samendrukt gaat je voor spannig onmiddelijk oplopen. Dus voorzichtig je moer van je yoke bijdraaien tot de juiste voorspanning bereikt is. Normaal mag je een crush-sleeve slechts één maal gebruiken.

Heb je dit niet gedaan, dan zullen je lagers van je pignon niet op de juiste spanning draaien en gaan ze snel versleten zijn ofwel gaat je pignon zweven bij zware belasting wat er dan weer voor kan zorgen dat je pignon en kroonwiel de soep in draaien. Heb je ook even het tandpatroon van je pignon tov je kroonwiel nagekeken? Zodat je zeker weet dat je pignon op de goede plaats op je kroonwiel ingrijpt? Indien dit niet is kan je ook weer je r&p in de soep draaien.

Moest je er niet aan uit kunnen laat je het maar weten. Ik heb al het materiaal liggen om een dif af te stellen!

Is helemaal nieuw voor me en heb nooit van een "crush sleeve" gehoord

Zoeken we op en gaan we aandacht aan schenken Bedankt. Lees het net te laat want ik kom net bij B&S vandaan.

Vanavond kijken waarom mijn linker voorwiel niet wordt aangedreven. Locker in de prak of steekas gebroken ???

Vond dit bij een Toyota is het bij een wrangler hetzelfde ??gearlayout6sl.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het verhaal met fotoos naar Torqmasters gestuurd dus wacht af wat het antwoord zal zijn.

Zit wel gruwelijk te balen maar we gaan er wat van maken.

Ja idd dit is minder maar ach met de jeep van Cees zal het ook wel lukken staat tenslotte toch Jeep op en geen TOY$%$% dus....en aan de kettingen zal het niet liggen denk ik laugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.gif

Greetz T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het ligt niet aan de locker maar aan het monteren

Er staat in de gebruiksaanwijzing uitvoerig beschgreven welke toleranties je moet aan houden tussen beide kanten

3,7 tot 4,3 mm tussen de camgears die van elkaar af gaan doormiddel van vier pennetjes en 4 veertjes

Die afstand was bij mij veel te groot en zijn de pinnetjes afgebroken

Waarom is die ruimte bij mij te groot ??

De zonnetandwielen die eruit gekomen zijn hebben een soort lagertjes bij de kleine ronde kommetjes

en bij de grotere platte ronde plaatjes in het engels Thrust washers genaamd.

Deze thrustwashers hadden van de zonnetandwielen op de axlegears gezet moeten worden

maar ontdekte ik zaten nog aan de zonnetandwielen ipv in mij locker.

Dus eigenlijk kan ik naar de garantie fluiten.. Als je een AUSSIE locker koopt moet je aan het eind van de gebruiksaanwijzing een formulier invullen met alle maten van je toleranties. Niet gebeurd dus.

Ik leer wel maar niet op de meest prettige manier.

De service van die jongens ( TORQMASTERS) is geweldig helaas accepteren ze geen creditkaarten van buiten de USA en dat veroorzaakt hoge kosten met betalen.

Bijgaand mn laatste bericht van hen. Ik had gezegd dat de locker was geinstalleerd door een Chrysler monteur

Volgens hun hebben ze daar de meeste problemen mee want die "denken"het wel te weten.

The Installation Manual comments on the thrust washers being used are on page 4 under Additional Parts Used, Page 7 Examination Of The Parts and Checking Case Tolerances ( 2 ) and ( 7 ) and ( 8 ), Page 9 Measuring The Center Gap ( 1 ) ( 2 ). In the USA we find that most installation errors of this type happen when an Aussie Locker is installed by a mechanic at a shop because they usually "assume" they know how to do it.

We sell into a number of European countries and we have dealers in the Czech Republic, and Finland. We do not accept credit cards from outside the USA so all payments are made using Western Union Money Orders. By paying this way, there are creative ways of handling the valuation of the product for the purpose of customs documentation.

By installing the your thrust washers you will probably be in compliance with the specifications in the manual and you will enjoy your Aussie Locker for many years to come. As noted, please check the holes where the base of the pins set to make sure they were not damaged when the pins broke.

............ nu in afwachting van de nieuwe onderdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uh, laat maar, bietje lang en boaring verhaal........

Even voor de rest Ad en ik hadden op MP geboden op een asbak

Haha ik krijg em ook niet die asbak. Ik krijg wel de zonnekleppen Heb ze al betaald

om on topic te blijven

Torqmasters

Your inches to metric conversions are correct.

Your new pin and spring set we shipped to you by Global Priority Mail Service which quoted 4 to 6 business days for delivery. There are no tracking numbers issued by the US Post Office for shipments once they leave the USA.

This service has proven to be reliable in the past for shipping other products and you should have your parts early next week.

dus komen ze te laat Ik hoopte nog op DHL dan had ik het kunnen maken maar nu wordt het niks meer de amerikaanse post is een drama

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...