Spring naar bijdragen

Wel of niet beginnen


Ollie B
 Share

Recommended Posts

Tja vandaag zou er een monteur komen. Echter niemand gezien. Tja life sucks when you having fun. Dan de Km teller maar ingebouwd. Dat ging in ieder geval goed. Toen de haynes manual maar weer eens opgepakt en de computer uit laten lezen. Krijg de volgende codes:

12 volgens haynes:Wordt niet weergegeven in de diagonstic codes. Wel op de emissions control system. En dan wordt aangegeven let op: BATTERY POWER TO PCM WAS DISCONECTED. Dat kan wel kloppen denk ik zo

33 volgens haynes:Air condition clutch relay. (ik heb helemaal geen airco! en zeker geen relay voor de aircoe.d.!)

55 volgens haynes:End of code output (Tja dat was het dan)

Dus weer niets verder en dus niet rijden. (K..)

Als iemand nog een suggestie heeft?

Ollie B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Tja hier schrijft een gelukkig mens. We hebben het probleem gelocaliseerd. Tja we, Eigenlijk Rob, heeft het probleem gelocaliseerd. smile.gif

Vanavond spontaan aangeboden hulp van Rob Schel. Was ongeveer rond half acht bij mij. Na de koffie zijn we begonnen met de zoektocht. Auto gaf wel benzine, gaf een vok(je) maar sloeg gewoon niet aan. Alle kabels nog maar eens nagekeken, gekeken of de onsteking juist stond, etc. Allemaal zaken die goed waren echter nog steeds geen leven in de jeep. mad.gif

Toen de verdeelkap zelf maar eens aan een grondige inspectie onderworpen. Zo op het eerste gezicht niets te zien. Echter de rotor zat gewoon los. En daar was het probleem. De serviceset bevatten geen goede verdeelkap waardoor de rotor hard tegen de nokjes in de verdeelkap aanstoote met als uiteindelijk gevolg dat de rotor afbrak van zijn beveiligingspin waardoor het onstekingstijdstip verliep en er zelfs voor zorgde dat de auto niets meer deed.

Nieuwe rotor geplaatst, maar na enige ronddraaiingen van de motor brak deze ook af. Blijkt de verdeelkap gewoon niet goed te zijn waardoor de rotor niet goed past.

Dus geen sensoren vervangen, geen distributieketting moeten vervangen, geen weet ik veel wat voor een ellende maar een simpele rotor en verdeelkap. Das dus Jeep!!!!!!!!!!!!!!!!! dry.gif

Morgen dus een nieuwe rotor halen en de oude verdeelkap goed schoonmaken en er weer op. Moet het probleem uit de wereld zijn.

Nogmaals bedankt Rob. Ik heb vanavond veel geleerd en ben enorm blij met de spontane hulp die je mij geboden hebt. Da's dus echt jeepers onder elkaar. helemaal top.

het einde van mijn kleine restauratie komt in zicht. Nu nog de softtop repareren en Ollie is weer helemaal het haasje. En das precies op tijd want de winter is bija voorbij. Kan ik gaan werken aan de winter BBQ, of beter de lente BBQ.

Ollie B.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cool.gif --><div class='quotetop'>QUOTE(Ollie B @ Feb 24 2006, 00:03 ) </div><div class='quotemain'>

Dus geen sensoren vervangen, geen distributieketting moeten vervangen, geen weet ik veel wat voor een ellende maar een simpele rotor en verdeelkap. Das dus Jeep!!!!!!!!!!!!!!!!! dry.gif

Ollie B.

Nee!!! Das dus een verkeerde verdeelkap en een verkeerde rotor!!!!!!

Fijn dat ie t weer doet man!

Rob=Top!! thumbsup.gifworshippy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus Rob is niet alleen theoretisch maar ook nog eens praktisch. tongue.gif

Mooi hoor, spontaan hulp en het werkt !

Maar wat ik niet begrijp.

De verdeelkap en rotor waren nieuw ?

Zijn hier dan meerdere soorten in of alleen verschillende merken ?

Zit hier geen garantie op ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus Rob is niet alleen theoretisch maar ook nog eens praktisch. tongue.gif

Mooi hoor, spontaan hulp en het werkt !

Maar wat ik niet begrijp.

De verdeelkap en rotor waren nieuw ?

Zijn hier dan meerdere soorten in of alleen verschillende merken ?

Zit hier geen garantie op ?

Vandaag even naar B&S geweest en het probleem uitgelegd. Kende dit probleem uit het verleden en gingen gelijk alles nakijken. Het is een "eenvoudige" fabrikagefout van de verdeelkap. De nokjes zitten te veel naar binnen. Nieuwe verdeelkap en rotor gekregen van B&S. Tocg voor alle veiligheid een nieuwe rotor meegenomen. Je weet maar nooit.

Dus er zit garantie op das prettig om te weten. neen er zijn geen verschillende soorten voor YJ's maar wel verschillende merken. Daar kan het dus in zitten. Oppassen dus.............. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genoeg veren.... m'n r**t doet zeer, jongens.... wink.gif

Een medejeeper laat je niet in de penarie zitten.... Da's toch het jeepgevoel? Niet bijzonders dus en bovendien graag gedaan!

Maar heb je vandaag de tank al leegereden, of gaat dat morgen gebeuren? wink.gif

He Rob, nogmaals bedankt. Tja en wat betreft de tank leegrijden? De "SHAKEDOWN" is gisteravond goed verlopen. smile.gif Hij staat wat rijkelijk afgesteld dus bij overschakelen prutteld ie wat. Voor de rest helemaal toppie. En qua geluid weet Ochten nu dat er een Jeep in het dorp is. Ze verklaarde me denk ik wel voor gek. Rondrijden met alleen een bikinitop bij -1. biggrin.gif Maar goed je kunt je daarop kleden. Als het nodig is ga ik morgen Peter even helpen met een dweilband vervoeren. Ik heb nog geen mail ontvangen dus hij zal wel voldoende jeeps hebben en dan als het even kan bij Ab langs. Is de tank wel flink leeggereeden en dus de shakedown compleet en ben ik weer mobiel met mijn Jeep. smile.gif

Ollie B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ook effe willen kijken bij Peter maar helaas mn dak is lek en moet iemand even een noodreparatie uitvoeren omdat ik moeilijk met krukken het dak op kan.

Ik wel weer rijden hoeraa Woensdag mn locker voor maken en dan ben ik er weer klaar voor.

mods excuses ik ben weer Off topic zag het telaat solly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TOPPIE....TOPPIE....TOPPIE

De SCHAKEKDOWN van vandaag helemaal toppie. Allereerst naar peter de "bloaskapel" vervoerd. Jammer dat er niet meer Jeeps waren maar verder helemaal goed. De reacties van de meerrijdesn was ook helemaal goed. Ik vroeg mij dan ook af waarom wij allen niet bijvoorbeeld gehandicapten eens vervoeren. Is goed voor Jeep en ons imago. We moeten toch in staat zijn 25 a 35 Jeeps voor zo iets warm te krijgen? Zeker weten dat we positief in de krant en zelfs op Tv komen.

Daarna naar Lochem. Mooi weer maar alleen met een bikinitop niet aan de warme kant. Koude handen en koude benen. De rest ging wel. De jeep heeft die trip prima doorstaan. Daarna bij Ab de bossen in het het crossveld op. Ook dat ging prima. Zonder enig probleem. Toen weer in het donker naar huis. Nu was het echt koud. Thuisgekomen had ik hed gevoel dat je ongetwijfeld kent als je na een dag schaatsen van de ijsbaan afkomt. Helemaal goed overigens.

Onderweg veel blikken gehad in de trand van "was da voor een idioot!" of "da zou ik ook wel willen" verder diverse opgestoken duimen gehad. Dus ook dat was weer oke.

De jeep weer de garage ingereden en zal het volgende week alles nalopen en natrekken worden.

Guys Ollie B is back in business.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...