Spring naar bijdragen

Vraag over een Zj '94


Recommended Posts

De volgende vragen?

- Wat is een Trac Lock Differential, Kun je dit verglijken met een Limited Slipp Diff.

- Hoe kun je achterhalen of het een in Amerika of Graz geproduceerde Zj('94) is.

- Welke keus voor terreinrijden op verschillende ondergronden(zand, modder, steenachtig, etc) AT's of MT's.

Alvast bedankt cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by ZJFred@Feb 19 2004, 19:46

Snelle methode (niet 100%); kijk aan de binnenkant van je deur op het stickertje. Als er staat "for export only" is het waarschijnlijk een Graz geassembleerde ZJ (ZG dus eigenlijk). wink.gif

Bedankt voor de reacties.

Heb inderdaad dat stickertje gevonden.

Toch raar dat je het niet in de VIN of VIP kunt terugvinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tof

Ik heb inmiddels meerdere vin "legenda's" gevonden en in geen van allen

Graz of uberhaupt een Europees land gevonden.

In mijn VIN is de eerste positie een '1' en de elfde een 'C'.

Volgens de legenda's betekent dit. Gemaakt in Amerika op de Jefferson plant.

speur speur unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al zei, niet 100%. De 1 betekent inderdaad dat hij in de USA gebouwd is. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat de eerste generatie ZJ's allemaal in Noord-Amerika gemaakt zijn (USA, Canada, Mexico). Ook export, dat verklaart misschien waarom mijn stickertje er anders uitziet (ik heb er geen spaans op staan "marcas reg. wink.gif "). Maar hoe dan ook ik zoek morgen nog wel verder, ik nog steeds op m'n werk... sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ogdak,

ik heb hier een artikel voor mijn neus uit een Engels autoblad wat zegt;

"...Production is expected to start at the end of this year..." waarmee ze schrijven over de Oostenrijkse Steyr-Daimler-Puch fabriek (in Graz). Het artikel is van mei 1995 (artikel uit Autocar), dus dit zou dus zeggen dat ZJ's pas vanaf modeljaar 1996 in Graz worden geassembleerd.

Maarruh nog effe over het eerste cijfer, een 1 zou USA built zijn. Mijn ZJ is zeker weten uit Graz en mijn VIN begint ook met een 1!! unsure.gifunsure.gif Ik snap er niets meer van, maar ik zal niet rusten voor ik het 100% weet mad.gif

Misschien kan ik het maar beter aan Daimler-Chrysler zelf vragen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer een stukje verder, volgens de officiele Steyr site zijn er tussen 1994 en 1998 110.000 ZJ in Graz gemaakt. Het bovenstaande artikel wat ik beschrijft heeft alleen betrekking op RightHandDrive exemplaren.

Hier volgt het linkje:MagnaSteyr fabriek in Graz.

Kijk bij Vehicle assembly -> Products -> Jeep Grand Cherokee wink.gif

Maar hoe je nu precies een Graz built Jeep kan herkennen (behalve Europeese specs waaraan deze voldoen)?? Ik zoek nog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze hebben het op de bewuste site over "second generation" vanaf 1999 naar mijn idee is dat echter de derde variant.

Vanaf modeljaar 1995. waren er reeds de volgende wijzigingen

Optische wijziging aan bumper en grill(8 slot naar 7 slot).En bij de 5.2 V8 zijn o.a. de overbrengingsverhoudingen gewijzigd wat zorgt voor een vlottere acceleratie. En verbeteringen aan het Quadra-trac systeem.

Ik heb inmiddels de vip(geboortebewijs) van mijn ZJ met daarin de volgende codes die mij doen vermoeden dat de eerste serie model '92-'94 in de states zijn gebouwd

3HQA market homologation

3HWA export ocean freight

3HZA export insurance

4XTA delete domestic warranty manual

4YBA export option requirements

8CJP germany country code

Fabricatie datum 16-03-1994

Zou het echter nog steeds niet zeker weten waar die eerste serie nu gebouwd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wijziging van tussen 94/95 en 96 wordt over het algemeen niet als een andere generatie gezien zoals wij Jeepliefhebbers dat zien. Je heb de ZJ en de WJ generatie, eerste en tweede dus. De kleine wijzigingen aan de ZJ zijn in de automobielwereld slechts een "facelift". De verbeterde QuadraTrac (verbetering is een low-lock ipv een middendiff.) is volgens mij pas vanaf modeljaar 1996 aan de orde.

Je topic houd me in ieder geval goed bezig...pffft blink.gifblink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...